Lista – Alla PS5 Pro-förbättrade spel vid release
Grattis till alla som valt att lägga 10.5k på denna konsolen!
9828kr fick jag ge. Men tack så mycket!
00:00:02:42
Problemet med det här är ju att det inte är en automatisk sak, dom måste lägga ner jobb för att fixa det
Skulle vara sjukt om det var så på PC "Jadu, vi vet att du har köpt ett 4090, och har alla drivrutiner.....men vi har inte kodat att spelet ska erkänna den nya hårdvaran att det finns mer kräm att ta, sorry, antar du får vänta"
Priset på konsollen är redan galen, och det är utan diskläsare också
Sen säljer dom Idén att i framtiden KANSKE så uppdateras andra eller ditt favoritspel
F that.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Själv börjar man "avveckla" PS5.
Blir nog aldrig mera Playstation efter PS5, om inte gör radikala förändringar sker med nästa konsol.
Den listan är väl typ alla spel som släppts till ps5. Tråkig generation. Men streamingapparna är mer responsiva än på PS4, och kontrollen är skönare. Känner mig lagom hajpad på plus.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Blir nog aldrig mera Playstation efter PS5, om inte gör radikala förändringar sker med nästa konsol.
Själv har jag inte rört min ps5 på många månader, men så länge jag kör konsol utöver pc kommer jag nog alltid välja Playstation då jag föredrar de exklusiva spelen som släpps där resten kör jag på PC.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro
Känner detsamma. GTA6 blir första Rockstar-spelet jag inte spelar vid release. Tänker inte spela det på min PS5 (det kommer vara ganska tungkjört) och inte heller kommer jag uppgradera till en Pro, så det blir att vänta tills det får en PC-release och spela på en eventuell 5080/5090.
Enda anledningen till att jag har kvar min är för att det går rykten om att nästa GTA kommer att släppas på konsol innan de kör release på PC. Annars hade jag redan sålt den.
Själv har jag inte rört min ps5 på många månader, men så länge jag kör konsol utöver pc kommer jag nog alltid välja Playstation då jag föredrar de exklusiva spelen som släpps där resten kör jag på PC.
Playstation ger inget mervärde för mig. Deras exklusiva spel är inget som imo är bättre än nått annat och det mesta släpps på PC dessutom.
PS4 var ännu mer dammsamlare. Skaffade bara PS5 ihopp om att PSVR2 skulle ge mervärde.
Sen ska vi inte tala om hur ens spel blir värdelösa vid generationskifte eller att det kan krävas betalning för "PS5 uppgradering", det är inte Remake det är frågan om nej.
Sen alla andra dåliga kundvilkor som finns på PSN,
Switch hade ett mervärde lång tid under sin livstid, jag vill ha nå liknande känsla.
Fast Nintendo är inte felfria heller när det gäller konsumenträttigheter.
Jag hoppas EU reglerar digitala konsolmarknaden så vi kan åtm ångra köp och kanske köpa från andra affärer/direkt från utvecklare.
För att komplettera nyheten litegrann, så är det just till release, alltså torsdag, som gäller för denna lista. Det är mellan 90-100 studios som meddelat att deras spel kommer få Pro-stöd, dock inte klart tills på torsdag.
Edit: För att nämna två spel från minnet, som inte är med på listan, så kommer Helldivers 2 och MGS:Delta ha Pro-stöd.
Playstation ger inget mervärde för mig. Deras exklusiva spel är inget som imo är bättre än nått annat och det mesta släpps på PC dessutom.
PS4 var ännu mer dammsamlare.
Det där kände jag två år in i PS5ans livscykel så antar att jag gjorde rätt val av att sälja den då.
Många verkar ju tycka lika.
PS4 var för mig en konsol som jag använde betydligt mer. Jag var inte så inne i PC spelande då samt att jag hade fler vänner som spelade. De har idag barn och familj så ses och hörs väldigt sällan.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
PS4 var ännu mer dammsamlare. Skaffade bara PS5 ihopp om att PSVR2 skulle ge mervärde.
Sen ska vi inte tala om hur ens spel blir värdelösa vid generationskifte eller att det kan krävas betalning för "PS5 uppgradering", det är inte Remake det är frågan om nej.
Sen alla andra dåliga kundvilkor som finns på PSN,
Switch hade ett mervärde lång tid under sin livstid, jag vill ha nå liknande känsla.
Fast Nintendo är inte felfria heller när det gäller konsumenträttigheter.
Jag hoppas EU reglerar digitala konsolmarknaden så vi kan åtm ångra köp och kanske köpa från andra affärer/direkt från utvecklare.
Betydligt större mervärde med en konsol som bara funkar och uppdaterar sig själv automatiskt i bakgrunden och på natten. Man tröttnar på allt på strul med ständigt manuella upp o nedgraderingar och därför snor mina ungar min PS5a hela tiden trotts att dom har fina gaming pcs.
Grabben startade upp sin PC och skulle spela Fortnite med sina polare och vad händer, jo en 60gb uppdatering som tar 3 timmar så han snodde min PS5a direkt. Bara ett exempel, annars massa driver och Windows strul mm.
Brorsan har samma problem så han håller på att sälja sin ungars Gaming PC s och skall ersätta dom med en varsin PS5a och Mac Mini för vardagliga web och skol grejer. Så alla PC åker ut där till förmån för saker som ger större mervärde i förm av enkelhet att underhålla och mer tid att spela.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Har en del av spelen på listan i min backlog så jag ser fram emot att spela dom på Pro till helgen. Och sedan antar jag att dom allra flesta nya AAA spelen kommer att optimeras för Pro så jag ser verkligen fram emot kommande spelår.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Så ett spel som t.ex. Silent Hill 2 som har performance mode kommer ändå flyta exakt likadant som på gamla ps5? Behöver alltså spelen patchas för att få fler fps i fidelity mode?! Trodde alla spel skulle flyta på bättre automatiskt och att enhanced mode var extra raytracing osv. Kanske är naiv.
Betydligt större mervärde med en konsol som bara funkar och uppdaterar sig själv automatiskt i bakgrunden och på natten. Man tröttnar på allt på strul med ständigt manuella upp o nedgraderingar och därför snor mina ungar min PS5a hela tiden trotts att dom har fina gaming pcs.
Grabben startade upp sin PC och skulle spela Fortnite med sina polare och vad händer, jo en 60gb uppdatering som tar 3 timmar så han snodde min PS5a direkt. Bara ett exempel, annars massa driver och Windows strul mm.
Brorsan har samma problem så han håller på att sälja sin ungars Gaming PC s och skall ersätta dom med en varsin PS5a och Mac Mini för vardagliga web och skol grejer. Så alla PC åker ut där till förmån för saker som ger större mervärde i förm av enkelhet att underhålla och mer tid att spela.
Jag hatar verkligen windows, hela anledningen att jag spelar konsol istället för PC. Har dock en Steam deck.
Så ett spel som t.ex. Silent Hill 2 som har performance mode kommer ändå flyta exakt likadant som på gamla ps5? Behöver alltså spelen patchas för att få fler fps i fidelity mode?! Trodde alla spel skulle flyta på bättre automatiskt och att enhanced mode var extra raytracing osv. Kanske är naiv.
Jag antar att alla spel kommer gynnas as Pro extra kraft när det gäller fps.
Grattis till alla som valt att lägga 10.5k på denna konsolen!
Tackar.
"Kebab?"
Specs: Intel Core i9-13900F, Nvidia GeForce RTX 4080, 32 GB RAM, 5120 x 1440, 240Hz.
Har lite svårt att välja vilket spel jag skall börja med, kommer såklart att testa flera spel jag redan har och spelat på listan. Spider-Man 2 måste man så klart spela lite också.
Men sedan hade jag funderat på Final Fantasy rebirth, men gillade inte Final Fantasy XVI som jag tyckte var lite mellanmjölk typ 3/5 så jag är inte så sugen att chansa på rebirth till fullpris utan väntar nog och tar det på rea.
TLOU2 remaster + Pro optimering kan vara skoj att köra om igen också.
Hade hoppats på att Black Myth Wokong skulle få en Pro uppdatering, men den får man nog vänta på.
Så det får nog bli Stellar Blade som verkar grymt snyggt och skoj som får ta oskulden på min nya Pro konsol.
Härligt för de som köpt konsollen, kan jag tänks mig.
Trodde nog faktiskt aldrig att denna Pro-modell skulle få någon vidare medvind när det gäller försäljningen, iom priset och strulet med att behöva köpa en extern disc-läsare.
För egen del så känns uppgradering av konsol irrelevant om de inte byter siffra på den.
Samma här. Börjat ”avveckla” PC gaming. Orkar inte längre hålla på med strul, drivrutiner, komponenter m.m. som när man var i 20-30 års ålder. Nuförtiden vill bara slänga mig i soffan och spela direkt utan att tänka på något annat. För mig konsolen har betydligt större mervärde än PC. PS5 Pro är beställd.
Ok, känner inte igen nått av dessa problem och vi har alla "gaming datorer" här hemma.
Hos oss är det konsoler som ligger och dammar.
Konsoler är en klar nedgradering från gaming-pc skulle bli lynchad om jag kom med ett spnt förslag att ut med PC och bara konsol 😂
Ang patchar så är det ingen skillnad på konsol och hur länge det tar att ladda ner, nå skaffa snabbare internet så går det snabbare 🤷♂️