Slut på senare Xbox-releaser? Square Enix vill släppa till allt på en gång

Robot
Slut på senare Xbox-releaser? Square Enix vill släppa till allt på en gång
Testpilot

Kan väl lägga en första kommentar med en opopulär åsikt att jag tycker det är fel väg att gå.
Jag vill ha fler exklusiva spel, inte färre.

Min erfarenhet är att de exklusiva spelen (oavsett exklusiva till PC, PS, Nintendo o.s.v.) blir bättre än multi-plattform, med några undantag.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Kan väl lägga en första kommentar med en opopulär åsikt att jag tycker det är fel väg att gå.

Min erfarenhet är att de exklusiva spelen (oavsett exklusiva till PC, PS, Nintendo o.s.v.) blir bättre än multi-plattform, med några undantag.

Får göra alla spel exklusiva till PC då 😉

Medlem

Bra beslut, ju färre exklusiviteter desto bättre, enligt mig. Square har väl kollat på Capcom och deras framgång.

Eller ja, så länge saker kommer till PC samtidigt så kvittar det för mig personligen(även om jag inte är förtjust i låsta exklusiviteter överlag).

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Square Enix kanske äntligen har förstått att det är dåligt både för tredjepartsutvecklare och spelare om det finns ett företag som har monopol på marknaden.

Medlem

Square Enix:s interna försäljningsmål verkar ju alltid vara rena hittepåsiffror som aldrig går att uppnå, så om det släpps till Xbox också kommer de väl att fyrdubbla målen! 😂

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja de blir bättre pga att de behöver bara anpassa spelet till en hårdvara.
Så behöver inte lägga massa tid att få det att fungera bra till allt. Kan använda den tiden till att göra ett bättre spel istället

Jag håller med dig konsolexklusiva spel vill jag inte att de ska försvinna

Sen kan de i framtiden alltid föra över spelet till andra platformar om de tycker det är värt det.
Men från början ska de göra de bästa spelet de kan till en hårdvara

Medlem

Som pc spelare låter det bra, ge mig FF snabbare. Dock är det förstås härligt att få färdiga spel med alla dlc i.

Skulle gärna vilja testa FF, men var börjar jag?

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Skulle gärna vilja testa FF, men var börjar jag?

Gillar du turordningsbaserade strider i rpgn?

1
Skriv svar