Alan Wake 2 har fortfarande inte gått med vinst

Robot
Alan Wake 2 har fortfarande inte gått med vinst

Men har tjänat in merparten av sina utvecklings- och marknadsföringskostnader.

#Alan-wake-2, #Remedy

Medlem

Är väl folk som väntar på att det ska släppas på Steam istället.
Jag te x

Releasehästryttare

Lär ju påverkat budgeten på deras nya co-op skjutare!

Medlem

Köper inte direkt spel frivilligt på epic. Den finns bara där som "free games collector" skulle aldrig få för mig att köpa ett spel där. Urusel launcher. Konsol nej tack.

Medlem

Vad samma sak med control, ansågs vara en flopp men sen efter kanske, 6-12 månader gick dom med vinst.

Medlem

Hade gått med vinst på en vecka om spelet släppts till Steam.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Precis, och lagt kanske lite mindre på marknadsföringen...

Medlem

Tror mycket p.g.a Epic Store. Sen har vi ju också folket som bojkottat spelet och skriker ”DEI” och ”SBI” så fort det nämns.

I viss mån påverkades försäljningen nog också av att det fram till precis nyligen enbart fanns digitalt till konsolerna.

Jag hoppas den fysiska försäljningen nu givit spelet en liten skjuts. Jag bidrog med ett köp så fort den versionen släpptes.

Enligt journalisten Destin Legarie så är de iaf ”väldigt nära” att tjänat ihop pengarna nu, men jag har ingen aning om vad han har för källor eller insyn i det hela. Men han nämnde det i ett inlägg på X nu i helgen.

Medlem

Sinnessjuka pengar ändå och då räknas väl inte ens spelet som ett AAA?

Edit: Iof så låter ju inte 75 miljoner dollar lika mycket^^.

Medlem

Inget som lockar.
Fförsta Alan wake var dötrisst.

Vill ha tillbaka ett mörkt Max Payne

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny

Tråkigt. Vill att det ska gå bra för Remedy, för fler Remedy-spel innebär en bättre spelvärld. Nu är det kanske ingen ko på isen, men ändå. Situation Steam är säkert en förklaring, men renodlad skräck brukar väl inte sälja i massiva mängder.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inget som lockar.

Kunde inte sagt det bättre själv.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inget som lockar.

Ja Max payne är bra deras andra spel är inget för mig.

Vi får hoppas remaken av ettan o tvåan blir bra.
https://www.remedygames.com/games/max-payne-1-2-remake

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ja Max payne är bra deras andra spel är inget för mig.

Vi får hoppas remaken av ettan o tvåan blir bra.
https://www.remedygames.com/games/max-payne-1-2-remake

Hade helt glömt bort att dom jobbar på dessa remakes.
Ska bli intressant.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inget som lockar.

Jag gillade inte det första alls. 2an är ett av de bästa spel jag någonsin spelat.

Medlem

Älskar Alan Wake 1 men 2:an känns som ett helt annat spel av det jag sett på gameplay. Gillar inte att man bytt ut Alan (för det mesta) till en ny karaktär som man spelar. Ville spela som Alan Wake i ett Alan Wake spel men det kanske bara är jag? ¯\_(ツ)_/¯

signatur

Den som vet vet.

Medlem

Riktigt bra spel och ett av de bästa genom tiderna. Men spel som inte innehåller action, är mer story och inlevelse säljer inte lika bra

Medlem

Inte köpt än, väntar på steam.

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Tveksam om ett steam-släpp verkligen skulle göra så stor skillnad, men visst, en annan köper sällan på EPIC heller så det kanske är en gigantisk diff där. Frågan är bara hur många som verkligen köper det på PC ändå.

Gillade i alla fall spelet på många plan. Mycket kvalitet och inte någon generisk UE heller vilket alltid är imponerande. Förutom några rätt tafatta reaktioner av karaktärer som ställs inför det mest bisarra och en rätt irriterande huvudkaraktär (SAGA) så var mycket i AW2 riktigt bra och imponerande. Dags att skaffa nya DLC:t och hoppa på tåget igen tror jag.

Ruskigt bra (pun intended). Visst, kanske inte mest spännande gunplay men story, atmosfär, hantverket är på riktigt hög nivå. Önskar verkligen allt gott till Remedy. Ska snart ta mig an Lake House..

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Släpp det på steam då?
Jag ”lånade” det från nätet och jag är glad att jag inte köpte det. Definitivt inget för mig.

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Ruskigt bra (pun intended). Visst, kanske inte mest spännande gunplay men story, atmosfär, hantverket är på riktigt hög nivå. Önskar verkligen allt gott till Remedy. Ska snart ta mig an Lake House..

De har väl iaf förbättrat striderna sedan första spelet? För där är det extremt simpel combat.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

*Släpper medvetet inte spelet på en av dom största distributionsplattformarna*

"Vårat spel säljer dåligt"

Hmm... 🤔

Medlem

Fattar att det finns flera anledningar, men anledningen är inte att spelet är dåligt. En av de bättre spelen jag spelat på många år. Bra action, bra story, mycket twists och man blir verkligen indragen i världen. När/om det släpps på Steam så kommer det ju sälja betydligt bättre.

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Är väl folk som väntar på att det ska släppas på Steam istället.
Jag te x

Samma här.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

It's not a lake, it's an ocean

Trist att det går så trögt. Såg att det dök upp på topplistorna igen efter att det släpptes på skiva, men tveksamt om det kommer ligga där någon längre tid. Det är ett riktigt bra spel, men skräckgenren är knepig att lyckas i. Det är nästan bara Resident Evil som lyckas varje gång. Och ja, det hade varit annorlunda om det släppts på Steam, men vem skulle finansierat spelet om inte Epic gjorde det?

Håller tummarna för att de får ihop det till slut.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av kebbe:

Skrivet av Balunan:

Tror mycket p.g.a Epic Store. Sen har vi ju också folket som bojkottat spelet och skriker ”DEI” och ”SBI” så fort det nämns.

I viss mån påverkades försäljningen nog också av att det fram till precis nyligen enbart fanns digitalt till konsolerna.

Jag hoppas den fysiska försäljningen nu givit spelet en liten skjuts. Jag bidrog med ett köp så fort den versionen släpptes.

Enligt journalisten Destin Legarie så är de iaf ”väldigt nära” att tjänat ihop pengarna nu, men jag har ingen aning om vad han har för källor eller insyn i det hela. Men han nämnde det i ett inlägg på X nu i helgen.

Skrivet av heady89:

Tveksam om ett steam-släpp verkligen skulle göra så stor skillnad, men visst, en annan köper sällan på EPIC heller så det kanske är en gigantisk diff där. Frågan är bara hur många som verkligen köper det på PC ändå.

Gillade i alla fall spelet på många plan. Mycket kvalitet och inte någon generisk UE heller vilket alltid är imponerande. Förutom några rätt tafatta reaktioner av karaktärer som ställs inför det mest bisarra och en rätt irriterande huvudkaraktär (SAGA) så var mycket i AW2 riktigt bra och imponerande. Dags att skaffa nya DLC:t och hoppa på tåget igen tror jag.

Skrivet av McRaoul:

Släpp det på steam då?
Jag ”lånade” det från nätet och jag är glad att jag inte köpte det. Definitivt inget för mig.

Skrivet av Luftman:

*Släpper medvetet inte spelet på en av dom största distributionsplattformarna*

"Vårat spel säljer dåligt"

Hmm... 🤔

Epic var med och finansierade spelet, så till er som säger att spelet hade varit mer framgångstikt om det släppts på Steam: spelet hade inte ens funnits utan Epic Game Store.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Epic var med och finansierade spelet, så till er som säger att spelet hade varit mer framgångstikt om det släppts på Steam: spelet hade inte ens funnits utan Epic Game Store.

Ändrar ju inte det faktum att ett Steam släpp hade ökat försäljningen rejält.
Stor del av spelvärlden på PC avskyr och vägrar Epic Game Store.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Jag tror att de flesta av oss är fullt medvetna om Epics roll. 😊

Medlem

De släpptes inte på steam men på piratsidor och Epic PukeStore låter mycket märkligt att de sålt dåligt. Stolpskott som beslutsfattare, det var ju ovanligt.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

12
Skriv svar