Alan Wake 2 har fortfarande inte gått med vinst
Men har tjänat in merparten av sina utvecklings- och marknadsföringskostnader.
Hade gått med vinst på en vecka om spelet släppts till Steam.
Precis, och lagt kanske lite mindre på marknadsföringen...
Tror mycket p.g.a Epic Store. Sen har vi ju också folket som bojkottat spelet och skriker ”DEI” och ”SBI” så fort det nämns.
I viss mån påverkades försäljningen nog också av att det fram till precis nyligen enbart fanns digitalt till konsolerna.
Jag hoppas den fysiska försäljningen nu givit spelet en liten skjuts. Jag bidrog med ett köp så fort den versionen släpptes.
Enligt journalisten Destin Legarie så är de iaf ”väldigt nära” att tjänat ihop pengarna nu, men jag har ingen aning om vad han har för källor eller insyn i det hela. Men han nämnde det i ett inlägg på X nu i helgen.
Inget som lockar.
Fförsta Alan wake var dötrisst.
Vill ha tillbaka ett mörkt Max Payne
Inget som lockar.
Kunde inte sagt det bättre själv.
I drank what?
Inget som lockar.
Ja Max payne är bra deras andra spel är inget för mig.
Vi får hoppas remaken av ettan o tvåan blir bra.
https://www.remedygames.com/games/max-payne-1-2-remake
Ja Max payne är bra deras andra spel är inget för mig.
Vi får hoppas remaken av ettan o tvåan blir bra.
https://www.remedygames.com/games/max-payne-1-2-remake
Hade helt glömt bort att dom jobbar på dessa remakes.
Ska bli intressant.
Inget som lockar.
Jag gillade inte det första alls. 2an är ett av de bästa spel jag någonsin spelat.
Älskar Alan Wake 1 men 2:an känns som ett helt annat spel av det jag sett på gameplay. Gillar inte att man bytt ut Alan (för det mesta) till en ny karaktär som man spelar. Ville spela som Alan Wake i ett Alan Wake spel men det kanske bara är jag? ¯\_(ツ)_/¯
Den som vet vet.
Tveksam om ett steam-släpp verkligen skulle göra så stor skillnad, men visst, en annan köper sällan på EPIC heller så det kanske är en gigantisk diff där. Frågan är bara hur många som verkligen köper det på PC ändå.
Gillade i alla fall spelet på många plan. Mycket kvalitet och inte någon generisk UE heller vilket alltid är imponerande. Förutom några rätt tafatta reaktioner av karaktärer som ställs inför det mest bisarra och en rätt irriterande huvudkaraktär (SAGA) så var mycket i AW2 riktigt bra och imponerande. Dags att skaffa nya DLC:t och hoppa på tåget igen tror jag.
Ruskigt bra (pun intended). Visst, kanske inte mest spännande gunplay men story, atmosfär, hantverket är på riktigt hög nivå. Önskar verkligen allt gott till Remedy. Ska snart ta mig an Lake House..
De har väl iaf förbättrat striderna sedan första spelet? För där är det extremt simpel combat.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Fattar att det finns flera anledningar, men anledningen är inte att spelet är dåligt. En av de bättre spelen jag spelat på många år. Bra action, bra story, mycket twists och man blir verkligen indragen i världen. När/om det släpps på Steam så kommer det ju sälja betydligt bättre.
Är väl folk som väntar på att det ska släppas på Steam istället.
Jag te x
Samma här.
Switch, PC och Dödsmetall.
Trist att det går så trögt. Såg att det dök upp på topplistorna igen efter att det släpptes på skiva, men tveksamt om det kommer ligga där någon längre tid. Det är ett riktigt bra spel, men skräckgenren är knepig att lyckas i. Det är nästan bara Resident Evil som lyckas varje gång. Och ja, det hade varit annorlunda om det släppts på Steam, men vem skulle finansierat spelet om inte Epic gjorde det?
Håller tummarna för att de får ihop det till slut.
Hade gått med vinst på en vecka om spelet släppts till Steam.
Tror mycket p.g.a Epic Store. Sen har vi ju också folket som bojkottat spelet och skriker ”DEI” och ”SBI” så fort det nämns.
I viss mån påverkades försäljningen nog också av att det fram till precis nyligen enbart fanns digitalt till konsolerna.
Jag hoppas den fysiska försäljningen nu givit spelet en liten skjuts. Jag bidrog med ett köp så fort den versionen släpptes.
Enligt journalisten Destin Legarie så är de iaf ”väldigt nära” att tjänat ihop pengarna nu, men jag har ingen aning om vad han har för källor eller insyn i det hela. Men han nämnde det i ett inlägg på X nu i helgen.
Tveksam om ett steam-släpp verkligen skulle göra så stor skillnad, men visst, en annan köper sällan på EPIC heller så det kanske är en gigantisk diff där. Frågan är bara hur många som verkligen köper det på PC ändå.
Gillade i alla fall spelet på många plan. Mycket kvalitet och inte någon generisk UE heller vilket alltid är imponerande. Förutom några rätt tafatta reaktioner av karaktärer som ställs inför det mest bisarra och en rätt irriterande huvudkaraktär (SAGA) så var mycket i AW2 riktigt bra och imponerande. Dags att skaffa nya DLC:t och hoppa på tåget igen tror jag.
Släpp det på steam då?
Jag ”lånade” det från nätet och jag är glad att jag inte köpte det. Definitivt inget för mig.
*Släpper medvetet inte spelet på en av dom största distributionsplattformarna*
"Vårat spel säljer dåligt"
Hmm... 🤔
Epic var med och finansierade spelet, så till er som säger att spelet hade varit mer framgångstikt om det släppts på Steam: spelet hade inte ens funnits utan Epic Game Store.
Epic var med och finansierade spelet, så till er som säger att spelet hade varit mer framgångstikt om det släppts på Steam: spelet hade inte ens funnits utan Epic Game Store.
Ändrar ju inte det faktum att ett Steam släpp hade ökat försäljningen rejält.
Stor del av spelvärlden på PC avskyr och vägrar Epic Game Store.
Jag tror att de flesta av oss är fullt medvetna om Epics roll. 😊