Vilka spelutvecklare imponeras du mest av?
De som tar nåt som andra redan gjort och gör det sämre, som Blooper Team med Silent Hill 2, eller de som skapar nåt nytt, originaltiltar, som Remedy med Alan Wake 2?
Varför anger du ett dåligt och ett bra exempel, var du verkligen intresserad skulle du ange två bra exempel.
Återgå till att vakta din bro istället.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Det är för många jag är imponerad av, pallar nämna alla, men i alla fall i nutid, av vad Void Point gjorde med Ion Fury, Petroglyph Games CNC remaster, Forgotten Empires Aoe2, Altered Orbit Studios för Selaco, men det finns många många fler, speciellt äldre så klart.
Varför anger du ett dåligt och ett bra exempel, var du verkligen intresserad skulle du ange två bra exempel.
Haha mycket underligt ja.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Camouflaj nu senast som lyckades med konststycket att "konvertera" gameplayet från Batman Arkham spelen till first person VR och få det att fortfarande kännas och spelas som ett Arkham spel.
Combat Waffle studios som lyckas trollbinda mig i multiplayer spelet Ghosts of Tabor nått jag inte känt sen Battlefield och wow senast för 20år sen
Det låter lite konstigt, men detta handar om nya Starbreeze som enligt en kompis gjorde en ganska nice sak.
Alltså, det är verkligen under radarn, men de gjorde en ww2-paydaykopia för många år sedan som heter Raid. Det sålde nog inget bra och var väl buggigt så klart, MEN, de tillät nyss ett mod team att få fortsätta utveckla spelet, kompisen jag pratade med skickade hela utvecklings servern med UPS till mod-ledaren, sedan skrevs tydligen kontrakten om så att mod-teamet får procent på spelets försäljning nu mera.
Jag blev mycket förvånad att sbz gjorde så och det hade varit kul om fler förläggare var villiga att ta det steget.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
De som gör tekniska kliv som crytek med crysis, dice mellan vissa BF-hopp.
De som vågar/kan göra det de själva vill och inte håller sig till oinspirerade uppföljare.
De som helhjärtat försöker lappa ihop, som hello games och cdpr.
🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX