Senaste spelet du klarade?

Medlem

Spelat ut mega man 1 och shadow of the Colossus i helgen.
Shadow of Colossus hade man velat att det skulle få en ps5 uppdatering då det är så pass bra grafiskt fortfarande.

Medlem

Super Mario 64 (120 stjärnor) var det senaste spelet jag klarade.

Medlem

Arizona Sunshine Remake.
Grymt kul från början till slut. Önskar bara det hade varit längre. Tycker nästan det var roligare än 2:an även om man inte hade en Buddy att bussa på Freddan.

Så skön setting, man nästan känner solen gassande i ansiktet.

Medlem

Watch Dogs Legion. Var rätt kul vissa stunder men överlag vet jag inte om jag skulle kalla det ett bra spel.

Medlem

Uboat var kul i början men sedan blev det trist och repetitivt.
Så jag hoppade på total war: Shogun 2.
Klarade campaign efter 5 dagar på hard.
Inga fler total war spel tack

Third person äventyr eller skräck samt RPG och mmo är de enda spel som fångar mig har jag upptäckt.

Avstängd

Batman Arkham Shadow.
ett av dom bättre spelen jag spelat iår

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Batman Arkham Shadow.
ett av dom bättre spelen jag spelat iår

Najs!
Fick nyss hem min Quest 3 så är taggad på att dra igång det.

Medlem

Körde precis klart Ghost of Tsushima, riktigt kul!

Längesen jag avslutade ett spel nu, men detta höll nästan hela vägen, blev lite segt mot slutet bara.

Funderar på att ge mig på BG3 härnäst, vankas lite ledighet vid jul så då kanske jag pallar att ta mig igenom det. Indiana skall väl klämmas in där emellan också, även betan för MH Wilds.

Avstängd
Skrivet av Force:

Najs!
Fick nyss hem min Quest 3 så är taggad på att dra igång det.

Jag tycker spelet var riktigt bra stark 4/5.
Spelet har fått en patch men spelet hade enså en tendens till buggar och crash.

Jag körde iofs med QGO med bla 150% rendering resolution så vet inte om det också kan orsakat att det blev för krävande som orsakade crash.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Far Cry 2 klarade jag senast, ganska enformigt för min smak.

tsm
Medlem

Immortals Fenyx Rising på xbox series x. Får 5/5 av mig.

Medlem

Mortal Kombat 1, tyvärr så är fortsättningen svindyr

Medlem

Jag klarade ut Steamworld Heist 2 på Switch. Det var betydligt längre än ettan. Kanske snudd på för långt men det blir absolut tummen upp från mig, jag gillar gameplayet. Rekommenderar det till den som tycker turbaserade strider i 2D från sidan med ”skill shots” låter kul skotten är lättare att landa än i Worms.

Medlem

Returnal

Herregud vilket spel. Helt vansinnigt bra. Så gott som perfekt i allt det tar sig för. Kontroll, ljud, story, karaktärsutveckling, stämning, ”snappyness” och återspelningsvärde. PS5-kontrollen får skina när den blir en vital del av upplevelsen. Jag såg eftertexterna för närmare 80 timmar sedan, men kan inte sluta spela då det känns som att inget annat spel är värdigt att ta vid. En milstolpe som riskerar att få många efterföljande spelupplevelser att kännas lite fattigare.

Tycker Eurogamer uttrycker det bra i sin recension:

”Returnal's is vast - it wants to be everything. It's a roguelite, insofar as death returns you to the start and the dungeonlike world procedurally changes with each run through it. But it's also a metroidvania, handing out new abilities after boss kills which open up new paths. And it's a third-person shooter, obviously. But also a bullet-hell arcade game. And a first-person narrative horror. And a soulslike. It picks from Ridley Scott, Eugene Jarvis, Hayao Miyazaki, H.R. Giger. From Metroid, P.T., Control. From Defender and Vanquish. Pick your poison - Returnal stocks everything and almost everything is sublime.”

Betyg 5/5 - Det bästa och fräschaste hittills denna generation

Medlem

Black Ops 6 igår eftermiddag/kväll.
Hade riktigt kul med kampanjen förutom "öppna världen" delen som är lite usel. Annars var det underhållande.

Medlem

Spelar igenom Armored Core 6, mitt första AC spel och det vart ju inte kattpiss iaf.
+bra action
+uppmuntrar flera genomspelningar
+stor variation
+bra tutorial

-ojämn svårighetsgrad

Medlem

Alan Wake 2, alldeles nyss. Det var en lättnad, ville bara det skulle ta slut nån gång. Helt klart bra, men de sista timmarna är jag inte så förtjust i. Det var roligare att spela som Saga, partierna med Alan var mest a pain in the ass. Stark trea.

Men helt seriöst, The Final Draft

man måste spela igenom hela spelet igen för att få höra mer tjöt och sen "belönas" med det riktiga slutet. Ofattbart.

Medlem

Yakuza Kiwami - gick väldans mycket fortare än 0an

Medlem

Line of Sight: Vietnam
Kanske var bra 2003 men håller inte idag, var en ständig kamp att få det att fungera på en modern PC. Och med fungera menar jag spelbart, inte att allt funkade.

Medlem
Skrivet av Kotz:

Uboat var kul i början men sedan blev det trist och repetitivt.
Så jag hoppade på total war: Shogun 2.
Klarade campaign efter 5 dagar på hard.
Inga fler total war spel tack

Third person äventyr eller skräck samt RPG och mmo är de enda spel som fångar mig har jag upptäckt.

Byt ut shogun 2 till Rome 2 så är vi exakt samma.

signatur

Allätare

Medlem

Bore Blasters... tog drygt 18 timmar att spela igenom, väldigt kul spel👍
https://store.steampowered.com/app/2398170/BORE_BLASTERS/

Woolfe - The Red Hood Diaries... tyvärr så slutade det med en text som säger "to be continued" vilket det uppenbarligen inte gjorde då spelet är ifrån 2015, kul och kort spel (drygt 3 timmar).
https://store.steampowered.com/app/281940/Woolfe__The_Red_Hood_Diaries/

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

Resident Evil 2. Jävla bra spel, kunde inte slita mig.

Medlem
Skrivet av Viggez:

Resident Evil 2. Jävla bra spel, kunde inte slita mig.

Spela det en gång till 😍

Medlem

Hogwarts Legacy blev verkligen positivt överraskad efter besvikelsen med Final Fantasy XVI som inte föll mig i smaken. Hogwarts får en stark 5a av mig, så bra på så många sätt.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Spela det en gång till 😍

Jag testade att köra som tjejen nu och trodde det skulle vara en annan story så blev lite besviken. Men nu kör jag standard som svårighetsgrad istället för assisting

Medlem
Skrivet av Viggez:

Jag testade att köra som tjejen nu och trodde det skulle vara en annan story så blev lite besviken. Men nu kör jag standard som svårighetsgrad istället för assisting

Du ska spela med båda karaktärerna! Det är skillnad i både bossfighter, vapen och vänder på spelet helt enkelt. Storyn skiljer marginellt men blir mer komplett.

Medlem

Klarade ut BG3 idag och påbörjar cyberpunk 2077 för 5:e gången nu, får se om jag tar mig igenom det denna gång.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Dishonored 2, high chaos. för femte gången.

Medlem

Kort fråga. När har man klarat balatro?

Mafia Definitive Edition - Rätt så bra men betydligt mer linjärt än GTA-spelen på gott och ont. Kan rekommendera om man gillar eran.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Skriv svar