Microsoft: "Black Ops 6-släppet är det största i Call of Dutys historia"

Robot
Microsoft: "Black Ops 6-släppet är det största i Call of Dutys historia"

Och lockade till sig en hel del nya Game Pass-prenumeranter.

#Activision, #Black-ops-6, #Call-of-duty

Medlem

Jag fick buggen att save-games inte funkade, dum nog körde jag första uppdragen 3 gånger, sen gav jag upp. Helt otroligt hur dom kan få in en sådan bugg...

Medlem

"Det talar gott om vår strategi att möta spelare där de är genom att låta dem spela fler spel på de skärmar de tillbringar tid med."

"vår strategi" ?
Call Of Duty har varit multiplatform i väldigt många år så vet inte om det här med multiplatformsläpp är något direkt nytt under solen vad gäller Call Of Duty haha

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

"Det talar gott om vår strategi att möta spelare där de är genom att låta dem spela fler spel på de skärmar de tillbringar tid med."

"vår strategi" ?
Call Of Duty har varit multiplatform i väldigt många år så vet inte om det här med multiplatformsläpp är något direkt nytt under solen vad gäller Call Of Duty haha

Det har inte gått att spela via molnet tidigare så vitt jag vet? Med game pass når de folk som inte vill lägga så mycket pengar på ett spel.

Medlem

Att det här skulle vara "största Call of Duty-lanseringen någonsin" och "sätta rekord för spelare dag ett" har jag mycket svårt att tro.

Det finns så mycket olika siffror och statistik de mäter för varje stort spelsläpp, så det är inte så svårt att få till stånd ett sånt här slugt och missvisande uttalande.

Men det är ändå imponerande hur Activision lyckas behålla intresse och prestige för Call of Duty i så många år.

959 kr för billigaste versionen på Playstation online store. Och inte särskilt billigare på Steam. 80 Euro, vilket blir 928 kr med en kurs för Euro till krona på 11,6. Och ändå så lyckas de konkurrera trots free-to-play-spel som Fortnight och Counter Strike mfl. Helt otroligt.

Är det fulla versionen av COD Black Ops 6 som man får tillgång till även på Gamepass?

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det har inte gått att spela via molnet tidigare så vitt jag vet? Med game pass når de folk som inte vill lägga så mycket pengar på ett spel.

Ah det är så de tänker.
Uppfattade de som att de fick för sig multiplatform är något nytt haha

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av whoo:

Jag fick buggen att save-games inte funkade, dum nog körde jag första uppdragen 3 gånger, sen gav jag upp. Helt otroligt hur dom kan få in en sådan bugg...

själv har spelet kraschat flera gånger för mig. directx error. verkar vara någon form av vram läcka om man googlar runt på internet.

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Är det fulla versionen av COD Black Ops 6 som man får tillgång till även på Gamepass?

Japp, hela spelet med alla spellägen.

1
Skriv svar