Stalker 2 har stabil framerate hela tiden, lovar man

Robot
Stalker 2 har stabil framerate hela tiden, lovar man

Utvecklaren har gott självförtroende.

#stalker-2

Medlem

Lova runt och hålla tunt?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Låter Stabilt...

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem

Digital Foundry enters the chat

Jag hoppas på detta, har till och med förhandsbokat för att stödja utvecklarna

Medlem

Han säger ju inte vad han menar med stabil fps... 15 fps hela tiden? UE är ju den sämsta motorn som gjorts så jag antar att där ligger 99% av förseningstiden dom har försökt optimera det i UE vilket är omöjligt.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

UE är ju den sämsta motorn som gjorts så jag antar att där ligger 99% av förseningstiden dom har försökt optimera det i UE vilket är omöjligt.

Jag gissar på att det faktum att de satt mitt i smeten i ett krigsdrabbat Ukraina, fått hoppa mellan olika kontor i olika länder, utsattes för ett dataintrång där delar av spelet läcktes samt att deras kontor i Prag i stort brann ner (tillika delar av spelet samt en hel våning med deras backup-servrar) kanske utgjort lite mer än 1% av dessa förseningar. Minst 2% iaf.

Medlem
Skrivet av robbis:

Han säger ju inte vad han menar med stabil fps... 15 fps hela tiden? UE är ju den sämsta motorn som gjorts så jag antar att där ligger 99% av förseningstiden dom har försökt optimera det i UE vilket är omöjligt.

De har sagt gånger flera att det är 60fps som gäller. I flera år. Behöver han säga det IGEN menar du?

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

De har sagt gånger flera att det är 60fps som gäller. I flera år. Behöver han säga det IGEN menar du?

Enligt Digital Foundry, som har testat spelet, så skall det stämma också (iaf på Series X, kanske det bara var).

Medlem

Inväntar hur PC versionen rullar innan åsikt

Medlem
Skrivet av gryzor:

Gärna då han verkligen inte kan garantera 60fps på PC. Även med bra hårdvara så går det typ inte att få UE att köras bra.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Ett spel som optimerats rätt och körs i UE brukar ju flyta hur fint som helst och vara i teknisk framkant, så jag vet inte vilka katastrof-exempel du lyckats hitta- och baserar ditt omdöme på?

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Ett spel som optimerats rätt och körs i UE brukar ju flyta hur fint som helst och vara i teknisk framkant, så jag vet inte vilka katastrof-exempel du lyckats hitta- och baserar ditt omdöme på?

Jag baserar det på alla spel som släppts efter UT2004 ungefär. UE5 är helt katastrof. Det är bara att göra en snabb google sök så får du otaliga poster/sidor där det står om hur extremt dålig preformance UE har.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

jag har turen att det inte finns ett spel jag inte kan maxa på min burk så bring it on ^^

Medlem

Man kan hoppas det stämmer, men det är lätt hänt att den kommentaren kommer tillbaka och biter dom där solen aldrig skiner

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Man kan hoppas det stämmer, men det är lätt hänt att den kommentaren kommer tillbaka och biter dom där solen aldrig skiner

Vad har Borlänge med detta att göra.

Medlem

Fast nu säger han ju inte antalet frames som spelet kommer hålla.
+100FPS hela tiden? Väldigt tveksamt.
30-60 är fullt möjligt men jag tycker inte de borde försöka lova något som kan bita de i baken efteråt.
Fast jag skulle bli riktigt positivt överraskad om spelet faktiskt flöt på bra hela tiden.

signatur

TAGGA! Är ett stort fan av STALKER-serien så detta har man ju trånat efter länge. Hoppas det rullar bra vid start men vågar inte räkna med för mycket utan väntar isåfall nån månad till eller tre när det är mer polerat.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Balunan:

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd

Kommer avvakta men blir nog bra spel detta

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Balunan:

*Stockholm

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

*Stockholm

Nu valdes Borlänge främst då det förra året var den stad med minst soltimmar enligt statistiken. Stockholm såg jag inte på den listan, så det mejkar ingen sense egentligen, men vi kan köra med Stockholm istället om det gör dig glad. Jag väljer Stockholm istället.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Nu valdes Borlänge främst då det förra året var den stad med minst soltimmar enligt statistiken. Stockholm såg jag inte på den listan, så det mejkar ingen sense egentligen, men vi kan köra med Stockholm istället om det gör dig glad. Jag väljer Stockholm istället.

Hahaha, fan vilken jävla grej att lägga på minnet! Trodde vi snackade proktologi.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Hahaha, fan vilken jävla grej att lägga på minnet! Trodde vi snackade proktologi.

Jo, men det var ju lite en lek med uttrycket. 😉
Nej, jag googlade. 😂
Men nu blev det verkligen off topic.

Ha en fin kväll!

Medlem

Synd på unreal engine men hoppas verkligen spelet är bra ändå

Medlem

Nu har jag bara lirat Ready or not, i UE5. Men det flyter på riktigt bra, med allt på max för mig.

signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Satisfactory flyter bra och använder UE 5.3 tror jag?

signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Jag har en del spel som flyter bra i ue så jag har förbokat stalker.

Medlem

Kommer man kunna spela det här coop med en kompis? Har aldrig spelat Stalker? (Även om mitt namn kommer from Pretorian Stalker)

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kommer man kunna spela det här coop med en kompis? Har aldrig spelat Stalker? (Även om mitt namn kommer from Pretorian Stalker)

Vad jag har läst så verkar multiplayer vara team death match och sånt alltså inte coop kampanj

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag baserar det på alla spel som släppts efter UT2004 ungefär. UE5 är helt katastrof. Det är bara att göra en snabb google sök så får du otaliga poster/sidor där det står om hur extremt dålig preformance UE har.

Jag borde väl ta din signatur som en fingervisning på din intelligens men jag tänker att vi utgår ifrån att du faktiskt är seriös här och helt enkelt bemöta din efterblivenhet.

Du har kategoriskt fel, både I att det inte går att optimera Unreal Engine över huvud taget eller att det inte finns några optimerade UE spel.

Kan på rak arm säga System Shock Remaken den rullar på i fullt flås är UE4. Jag kan komma att tänka på PUBG när det kom ut helt jävla ospelbart, successivt fixades det till och blev bra till slut.

Men för att du ska förstå de delar du inte förstår när du sitter i din omogna känsla och påstår att du vet något så föreslår jag att du läser första kommentaren i den här tråden så att du kan få någon nivå av förståelse över optimerings processen innan du öppnar käften och deklarerar vilken jubelidiot du är i framtiden.

Shit du är så korkad så att jag var tvungen att copy-pejsta bilder och pilla med länkar....innan morgonkaffet!!

signatur

P.L.U.R

12
Skriv svar