Path of Exile 2 försenas

Robot
Path of Exile 2 försenas

Early access-premiären senareläggs tre veckor.

#nyhetstips, #path-of-exile-2

Medlem

Flytta fram? Låter fel för mig. Borde det inte släppas tidigare då?

Gen
Medlem
Skrivet av Maysay:

Antar att man menar flyttar fram i kalendern.

Medlem
Skrivet av Maysay:

"Det får vi se i framtiden".

Tolkar du det som dåtid? 😅

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Skrivet av Maysay:

Flytta framåt i tiden.

Edit: alright, jag ändrar till "senareläggs".

signatur
Medlem

Det är bara early access så det är helt okej. Ser fram emot det riktiga släppet (förhoppningsvis nästa år)!

Releasehästryttare

Säger man flytta fram ett datum så är det ju att tidigarelägga det.

Medans om man flyttar ett datum bakåt så är det att senarelägga det.

Medlem

"Tillbaka till Framtiden" blev precis paradoxalt

Medlem

Förstår helt problemet de har att får ihop gamla databaser med nytt är inte så enkelt. Men var är nästa liga? Är på detox för tillfället efter Söndagen då ja besluta att inte grinda nå mera pengar åt byn.

Medlem

Bra alternativ om man gillar Diablo? Just köpt 3:an men är inte färdig med det, sen finns Diablo 4 på Game Pass så tänkte nog köra det också om tiden finns.

signatur

Change is the only constant

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Bra alternativ om man gillar Diablo? Just köpt 3:an men är inte färdig med det, sen finns Diablo 4 på Game Pass så tänkte nog köra det också om tiden finns.

Helt klart. PoE trots sina brister är ett bättre spel än D3 och D4 på nästan all sätt.
PoE 2 ser ut att fixa många problem med PoE 1 så tror att det kommer vara överlägset allt Blizzard kan komma med.

Medlem

"ingame-köp" , är det alltså microtransaktioner?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Helt annan typ av arpg. Men det är gratis så bara testa. Jag gilla diablo men inte poe.
Men kommer testa 2an också och se om jag gilla det.

Geeks Gaming
Skrivet av lonian:

"ingame-köp" , är det alltså microtransaktioner?

Det förutsätter jag. Spelen (1:an och 2:an) är gratis så att där finns mtx förutsätter jag.
Men för att citera deras steamsida:

Citat:

They are completely free-to-play and will never be "pay to win". Purchases are shared between the two games.

Medlem
Skrivet av Freakon:

"Det får vi se i framtiden".

Tolkar du det som dåtid? 😅

Kan du ställa fram osten på bordet.

Skrivet av Tomas Helenius:

Flytta framåt i tiden.

Edit: alright, jag ändrar till "senareläggs".

Haha! Yeah!

Medlem

Spontant tänker jag ett stort "BRAVO!". Rätta till allt, eller iaf så mycket det bara går, och skit i hypade release dates. Jag ser hellre att ett spel är helt testat och fullständigt klart INNAN marknadsföringskampanjen drar igång. Spelar roll om spelet är helst klart ett par veckor innan det finns till försäljning.

Medlem
Skrivet av Devan:

Säger man flytta fram ett datum så är det ju att tidigarelägga det.

Medans om man flyttar ett datum bakåt så är det att senarelägga det.

Hmm, men menar du att "framåt" i tiden då egentligen är bakåt?

"Tillframåt till baktiden", släpptes felaktigt med titeln:

Medlem

Ja om inte deras shop funkar så att dom kan tjäna pengar så är det nog deras högsta prio just nu.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av iGMAS:

Förstår helt problemet de har att får ihop gamla databaser med nytt är inte så enkelt. Men var är nästa liga? Är på detox för tillfället efter Söndagen då ja besluta att inte grinda nå mera pengar åt byn.

Gör du? Ett par veckor innan release?

Jag gör det inte. Detta är något man borde haft koll på långt tidigare. Men respekterar Jonathans ärlighet!

Dödgrävaren
Skrivet av Vileoxe:

Ja om inte deras shop funkar så att dom kan tjäna pengar så är det nog deras högsta prio just nu.

Huvudanledningen verkar vara för att migrationen från PoE1 till PoE2 ska funka, så att alla får tillgång till alla MTX de skaffat i PoE1 i PoE2, verkligen ingenting de hade behövt göra men gjorde ändå för att det var rätt sak att göra.

Trist att det vart försenat, men tre veckor ska man la överleva.

Medlem

Att spelet inte släpptes 2020 hade inte speciellt mycket med pandemin att göra, utan snarare att de beslutat att göra stora förändringar i vad POE 2 är, nämnligen ett helt stand alone spel separerat från POE 1, då det från början var tänkt som en uppgradering av POE 1 grundspelet.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kan du ställa fram osten på bordet.

Det kan jag. Men för smakens skull så borde jag senarelägga den.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Curik:

Gör du? Ett par veckor innan release?

Jag gör det inte. Detta är något man borde haft koll på långt tidigare. Men respekterar Jonathans ärlighet!

Nä detta är såna saker som kommer fram i slutet. Har sätt det hända ofta inom olika industrier. Företag som säljer produkten lovar
att allt funkar så kommer dagen då detta ska bytas till nya så funkar allting på halvmaskin.
Men varför meddela så sent då? Nå de tänkt att de skulle få färdigt I tid. Lova kanske lite för mycket då de sa att inköpen från gamla spelet skulle funka i nya.

Medlem
Skrivet av iGMAS:

Nä detta är såna saker som kommer fram i slutet. Har sätt det hända ofta inom olika industrier. Företag som säljer produkten lovar
att allt funkar så kommer dagen då detta ska bytas till nya så funkar allting på halvmaskin.

Fast nej, det är inte en sådan sak och det vet man om man jobbar med detta.

Medlem
Skrivet av Curik:

Fast nej, det är inte en sådan sak och det vet man om man jobbar med detta.

Jo det är en sådan sak som händer konstant och det vet man om man jobbar med detta.

1
Skriv svar