Indiana Jones and the Great Circle

Robot
Indiana Jones and the Great Circle

Indy har klipp i steget och snärt i piskan. FZ spelar det stora äventyret!

#indiana-jones, #machinegames, #the-great-circle

Medlem

Najs skrift. Ett av få spel jag ser fram emot

Redaktör
Ponny
Skrivet av deezel:

Najs skrift. Ett av få spel jag ser fram emot

Tackar! Ja, när det stod klart att det här skulle släppas i år blev det "instant" det jag såg mest fram emot. Jag känner fortfarande precis så. Macinegames och Indiana Jones känns SÅ rätt. Det känns som dom fattar sina styrkor plus vem Indy är. Dessutom: äventyr är ju det bästa som finns!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Låter ju precis som det jag vill ha, nu åkte det här upp flera snäpp på min hype-lista!

Medlem

Coolt att de dissar skjutande för att prioritera slagsmål, pussel och äventyr.

Kändes det inte lite stelt och styltigt så som det framstår i trailers?

signatur

Memento Mori

Redaktör
Ponny
Skrivet av Slimebeast:

Coolt att de dissar skjutande för att prioritera slagsmål, pussel och äventyr.

Kändes det inte lite stelt och styltigt så som det framstår i trailers?

Jag tycker inte riktigt det. När man fajtas mot fler än en: ja. Men slagsmål man mot man är för härliga. Känns lite som små boxningsminispel. Pussel i sig. Övrig eventuell stelhet: Indy är ju inte lika akrobatisk som Lara Croft så jag tycker hans rörelser känns rimliga. Jag tror kanske problemet för en del är vad de förväntar sig för spel. Som jag skrev: har fortfarande svårt att sätta fingret helt på det – och jag gillar det. För mig handlade det om att insupa atmosfären, boxas, piska, svinga, pussla.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Var inte alls så pepp på detta först efter dem trailers som visades, såg stelt ut men jag hoppades att det berodde på att man körde med kontroll och försökte göra så lite hastiga rörelser som möjligt.

Men nu när man får se lite mer oklippt gameplay ser det mycket mer lovande ut

Medlem

Detta låter ju supermysigt och positivt! Börjar se fram emot detta på allvar efter den här förhandstitten.
Vill inte titta för mycket på klippen men musiken bidrar ju till stämningen också, mysigt!

Medlem

Bra artikel och spelet känns lovande.

Claes Månsson sa f.ö. "Ja, man kan ju göra så... men det är ju inte rätt."

Medlem

Detta precis som alla andra "stor" spel har en ganska stor chans att floppa precis som SW: Outlaws, Avatar mfl. Skulle aldrig själv köpa det men kommer nog testa det på gamepass. Lär aldrig orka spela igenom det precis som med de tidigare nämda...

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Kul! Ser väldigt mycket fram emot detta, känns verkligen som min typ av spel.

Medlem

Är det roligare att spela än vad det är att kolla på video? I alla filmer ser det så fruktansvärt stelt ut, men det kanske inte är något du tänker på när du själv spelar!

Medlem

FPS, typiskt, klarar inte av spel i det perspektivet längre. Inte ifall man ska yra runt och lösa pussel. Synd att de inte gjorde hela spelet i tredje person.

Älskar de gamla filmerna så detta var något jag såg fram emot.

Sen, vilket motor är spelet gjort i? Tycker det ser för mycket Bethesda ut? (Inget positivt för mig)

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem
Skrivet av sealc:

FPS, typiskt, klarar inte av spel i det perspektivet längre. Inte ifall man ska yra runt och lösa pussel. Synd att de inte gjorde hela spelet i tredje person.

Älskar de gamla filmerna så detta var något jag såg fram emot.

Sen, vilket motor är spelet gjort i? Tycker det ser för mycket Bethesda ut? (Inget positivt för mig)

Det är ID tech tror jag...

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Det låter betydligt mer lovande än hur det sett ut i trailers.

Medlem

Glädjande att höra detta!

Medlem

Guld med plus & minus i dessa previews. Är det bara Freddy som kör detta i förtittar? Bra jobbat iaf my son. Min dator skulle ramla ihop om jag försökte mig på att starta denna pärla på PC så det får bli PlayStation 5 i vår då det släpps på SONYs maskin..

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jozo:

Är det roligare att spela än vad det är att kolla på video? I alla filmer ser det så fruktansvärt stelt ut, men det kanske inte är något du tänker på när du själv spelar!

Ja! Jag har visserligen inte haft det där problemet från alla trailers, så eventuellt fel person att fråga. Men kollegor har uttryckt vissa farhågor. Som jag sa i en annan kommentar tror jag det handlar mycket om vad man förväntar sig för genre. Jag får känslan av ett peka och klicka-äventyr i fps-skrud. Det är inte Mirror's Edge-akrobatik, om man säger så. Pussel, äventyr, atmosfär och så lite boxningsmatcher (kryddade med diverse tillhyggen). Jag tror det här kommer bli helbra! Men det är klart, det ska hålla hela vägen också. Med story, skurkar och så. Men det är bitar Machinegames satt förut.

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av CARTMAN:

Guld med plus & minus i dessa previews. Är det bara Freddy som kör detta i förtittar? Bra jobbat iaf my son. Min dator skulle ramla ihop om jag försökte mig på att starta denna pärla på PC så det får bli PlayStation 5 i vår då det släpps på SONYs maskin..

Faktiskt inte! Vi kör det sen... somras? Och då är det förhandstittar där vi fått känna på spelet. Tack hur som helst, jag tycker också det blir bra.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bra text! Gillar verkligen fokus på pussel och äventyr synd att det är FPS och inte tredjeperson men jag överlever nog det. Detta är det spelet jag ser fram emot mest just nu.

Medlem

Trevlig text! Jag har känt ett väldigt mellanljummet "kanske på Game Pass om jag däckar ett par dagar i feber"-sug efter det här spelet - vilket inte alls är någon kul känsla att ha när en svensk välrenommerad spelstudio ska spänna bågen - men nu får jag lite roligare vibbar. Gillade särskilt det här:

Det är den här känslan jag tycker så mycket om. Äventyr som byggs lager på lager. Något som tycks oansenligt döljer ofta mer. När jag sätter fart mot ännu en sån där sten visar det sig vara starten på ett betydligt större äventyr.

Om utvecklarna lyckas få mig som spelare att vilja bege mig till en sån där sten, baserat på litet mer än löftet om att det kan gömma sig en upplevelse där som gör mödan värt, då är jag såld. Sen har alla timmar i diverse likriktade actionäventyrsspel med öppna spelvärldar utan speciellt unikt innehåll urlakat det där suget rätt ordentligt, men det gör också att jag blir desto mer positivt överraskad när det väl sker.

Är spelet svårt, förresten? Är det lagom mängd handhållning och färgglada pilar som visar vägen? Det här känns lite som ett spel som skulle kunna locka spelare från samma fålla som Hogwarts Legacy gjorde. Någon som kanske inte spelar datorspel timvis varje vecka, men som kan hitta in i ett spel såvida man är lite bekant och nyfiken på världsbygge och karaktärer.

Ambassadör
Xbox

Verkar väldigt lovande detta!

signatur

Jump in.

Medlem

Låter positivt! Jag tror att machine games behövde en paus från wolfenstein-världen ett tag efter deras senaste youngblood som tyvärr lämnade en del att önska. Detta verkar, utifrån vad jag läst, sett och hört, ett riktigt bra äventyrsspel. Snart får vi veta..

Tack för förhandstitten.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Snälla, snälla... Låt det bli bra!

Medlem

Kan inte låta bli att tycka att det ser fruktansvärt stelt och janky ut rent spelmässigt.
Typ opolerat, man ser objekt klippa igenom varandra och själva animationerna ser ofärdiga ut.

Medlem

Kom ihåg. Zenimax gjorde exakt samma sak med RedFall. Förboka inte.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Kom ihåg. Zenimax gjorde exakt samma sak med RedFall. Förboka inte.

Lmao alla sa det om redfall förutom typ en medlem här

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Ser intressant ut ändå. Blir absolut att testa via Gamepass. Ser ut som ett spel som skulle passa i VR.

Medlem

Förväntningarna var skyhöga innan och den här förhandstitten sänker dom inte. Låter extremt lovande.

Medlem

Fan, en dag innan Soul Reaver remastern, blir lite gaming i december då om detta levererar

12
Skriv svar