Rog Ally X är riktigt bra
Nu har jag haft min Rog Ally X i några veckor, jag har spelat färdigt Dead Island 2, spelat lite Tekken 8 och Black Ops 6, men 8 timmar av Redfall.
Riktigt kompetent maskin med väldigt bra batteritid, och den gör allt som originalet gjorde fast bättre, speciellt batteritiden är grym. Originalet var väldigt begränsad pga batteritiden men med Ally X blev den nästan perfekt. Så det enda felet är att den inte har Hall spakar.
Och Redfall är också riktigt skoj.
Nintendo Switch Lite går att hitta för 1000 SEK på blocket.
Går även att köpa kastruller på Kitchentime!
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Vem bryr sig?
Köpa ett nedreglat switch för 1k som inte ens klarar 30 fps i spel som är 15 år gamla.
Men jag gissar att du är en sån som ska spara pengar på allt. Antar att du sover med sopsäckar du snor på jobbet istället för lakan/påslakan för att spara pengar på inköp och tvättmedel också?
Ja såklart att det gör, Switch släpptes 2017 och Switch Lite är just vad namnet säger en Light-variant av en snart 8 år gammal konsol?
Du har nog bara missat vad en Rog Ally X är för något eftersom du skriver så där. Eller är du snål-bitter?
Men här ska du se: https://rog.asus.com/gaming-handhelds/rog-ally/rog-ally-x-202...
Så där ja, nu klarnar de förhoppningsvis.
-:Observe the masses and do the opposite:-
Ja såklart att det gör, Switch släpptes 2017 och Switch Lite är just vad namnet säger en Light-variant av en snart 8 år gammal konsol?
Du har nog bara missat vad en Rog Ally X är för något eftersom du skriver så där. Eller är du snål-bitter?
Men här ska du se: https://rog.asus.com/gaming-handhelds/rog-ally/rog-ally-x-202...
Så där ja, nu klarnar de förhoppningsvis.
Sjukt dyr och komplicerad konsol. Switch är ett bättre val.
Lite svårt att spela pc-spel på en switch dock 😁
Jag är inte med på vad du försöker uppnå med dina kommentarer men det är lite synd att du går in med så tråkig attityd i någons blogginlägg bara för att förstöra
Trams.
Enligt dina egna påståenden har du tusentals lätta spel som man inte behöver bli bra på. Kanske spelen rent av kan spela åt dig och du bara behöver trycka på en knapp.
Du behöver ju inga fler spel heller enligt dina egna påståenden så att du ens föreslår switch måste ju vara ett stort steg framåt i dina mått mätt.
😂
Jag gillar Switch och har inte provat Rog Ally eller andra PC-baserade handhållna men även om de är gjorda med liknande funktion i åtanke kan man nog säga att det till viss del är som att jämföra äpplen och päron.
Helt sant att Rog Ally är mer komplicerat än en Switch på samma sätt som en PC är mer komplicerad än ett PS5 men annan sida av samma mynt är att den erbjuder mer valmöjligheter som fler butiker och jag tror även Ally har kraftfullare hårdvara.
Sen är det ju ganska olika spel på Switch och PC även om många indiespel och vissa andra överlappar. I slutändan är det väl som oftast don efter person, så att säga
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Ja, jo. Onekligen mer prisvärt och safe. Att köpa dessa Windows-konsoler verkar i hög grad vara "asking for trouble". Så mycket strul med världens värsta operativsystem (Windows) som inte är anpassat för formatet för fem öre etc, kompatibilitetsproblem med spelen etc. mm. osv.
Skulle gärna köpa men inte med windows. Sen vill jag nog ha en lite billigare om jag ska ta med den ut. Tycker switchen är för dyr.
Valve har lagt in stöd för Rog ally i SteamOS
Måttligt förvånad över att en rog ally X hyllningstråd direkt blir väldigt OT när switch-fanboys kliver in och ska börja sälja in varför "deras" handheld är den bästa och övriga är kassa. Tror inte TS är speciellt intresserad av ett handheld-krig här utan mer ville lyfta att han var nöjd med just sin handheld
Måttligt förvånad över att en rog ally X hyllningstråd direkt blir väldigt OT när switch-fanboys kliver in och ska börja sälja in varför "deras" handheld är den bästa och övriga är kassa. Tror inte TS är speciellt intresserad av ett handheld-krig här utan mer ville lyfta att han var nöjd med just sin handheld
Har alla handhelds förutom Steam deck och andra Windows enheter. Även Switch, Game Gear, lynx, Ngage, Gizmondo ocha llt vad man kan tänka sig. Gillar mer låsta system men Rog ally kan man ju spela allt.
Trams.
Enligt dina egna påståenden har du tusentals lätta spel som man inte behöver bli bra på. Kanske spelen rent av kan spela åt dig och du bara behöver trycka på en knapp.
Du behöver ju inga fler spel heller enligt dina egna påståenden så att du ens föreslår switch måste ju vara ett stort steg framåt i dina mått mätt.
😂
Jag förstår inte vad du säger.
Jag förstår inte vad du säger.
Det tror jag nog du gör 😄
Kul med fler handhelds på marknaden, har sneglat på att ha någon form av gaming i bärbart format ett tag nu. Har också tittat på Lenovo legion go som verkar fungera riktigt bra nu efter några buggfixar i mjukvaran.
Kanske väntar tills de släppt RDNA4 till handheld så får man möjligen AI-uppskalning.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Kul med fler handhelds på marknaden, har sneglat på att ha någon form av gaming i bärbart format ett tag nu. Har också tittat på Lenovo legion go som verkar fungera riktigt bra nu efter några buggfixar i mjukvaran.
Kanske väntar tills de släppt RDNA4 till handheld så får man möjligen AI-uppskalning.
Legion go verkar ha riktigt kasst batteritid, även om Första Rog ally har absolut sämst batteritid.
Legion go verkar ha riktigt kasst batteritid, även om Första Rog ally har absolut sämst batteritid.
Legion Go har verkligen ingen batteritid att stoltsera med.
Jag ska vara glad om jag får två timmar batteritid i Cyberpunk.
Förutom batteritiden är jag otroligt nöjd med min Legion Go.
Stor skärm med fantastisk skärpa och färger, löstagbara kontroller, dubbla USB C osv, trackpad.
En fantastiskt maskin överlag.
Legion Go har verkligen ingen batteritid att stoltsera med.
Jag ska vara glad om jag får två timmar batteritid i Cyberpunk.
Förutom batteritiden är jag otroligt nöjd med min Legion Go.
Stor skärm med fantastisk skärpa och färger, löstagbara kontroller, dubbla USB C osv, trackpad.
En fantastiskt maskin överlag.
Japp, kan bara bekräfta ovanstående gällande batteritiden. Har en Legion Go jag med, sjukt nöjd med vad den kan göra osv, men batteriet ska den inte ha beröm för...
Har funderat på en Ally X, men då den är så pass lik Legion Go så är kostnaden lite för mycket för en i stort sett identisk maskin. Vill jag spela mindre krävande spel utan tillgång till en laddare en längre tid så har jag en Steam Deck också som fungerar bra
Intressant att man kan installera Bazzite "SteamOS" för att få SteamOS på bland annat Rog Ally som de gör i denna video: