Netflix Tomb Raider-serie får en andra säsong

Robot
Netflix Tomb Raider-serie får en andra säsong
Medlem

Kommer läggas ner efter S2, första säsongen fick förmodligen ganska högt tittar antal för att många var nyfikna. Färre kommer se säsong 2 och Netflix lägger ner serien.

Medlem

Just skaffat Netflix så får se om det är något att ha.

signatur

Change is the only constant

Medlem

Yay!

Vad jag förstår så utspelar sig den här serien direkt efter de tre senaste spelen. Det fick mig att köpa Tomb Raider 2013, Rise of the Tomb Raider och Shadow of the Tomb Raider.
Nu har jag en del att ta mig genom för att uppdatera mig i storyn.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Kommer läggas ner efter S2, första säsongen fick förmodligen ganska högt tittar antal för att många var nyfikna. Färre kommer se säsong 2 och Netflix lägger ner serien.

Just let people enjoy things...

signatur

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Just let people enjoy things...

So go and enjoy it then?

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Just skaffat Netflix så får se om det är något att ha.

Skrivet av Barkbiten:

So go and enjoy it then?

Var ju generellt. Skrev att jag ska kolla in om det är något värt att titta på för mig. Men överlag så verkar ju folk som har 0 intresse för mycket spel/film nuförtiden ha otroligt stort intresse att poängtera det. Ingen raketforskning som behövs för att förstå att det är lite tjatigt. Personligen tycker jag man ska argumentera för det man tycker om. Därav uttrycket. Folk är negativa aktivt. To each their own I guess.

signatur

Gnällkuk
Skrivet av QBAN92:

Var ju generellt. Skrev att jag ska kolla in om det är något värt att titta på för mig. Men överlag så verkar ju folk som har 0 intresse för mycket spel/film nuförtiden ha otroligt stort intresse att poängtera det. Ingen raketforskning som behövs för att förstå att det är lite tjatigt. Personligen tycker jag man ska argumentera för det man tycker om. Därav uttrycket. Folk är negativa aktivt. To each their own I guess.

Snarare att serier som baseras på spel har manusförfattare som aldrig har spelat spelen eller ens bryr sig nämnvärt om att respektera källmaterialet.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hann se 1,5 avsnitt innan jag gav upp. Animationen är lika urusel som den i Netflix andra serie "Blood of Zeus", där allt är statiskt. Är det samma studio månne?

Flakmonkey

Trevligt, jag tyckte första säsongen var riktigt bra. Förstår att man inte gillar riktningen som de tagit med Lara som karaktär om man vill att hon ska vara som i de första spelen, men å andra sidan så skulle iaf nog tycka att en serie med den Lara hade varit rätt ointressant. Tycker att hon blivit mer intressant i de senare spelen och framförallt efter rebooten, som jag ju förstår att många inte gillar heller. Men men, to each his or her own, jag råkar nog bara gilla den mer mänskliga versionen av Lara där hon bär på sorg och tvivel.

Gällande animationen så hade jag lite svårt för den i början men den växte på mig i takt med serien i övrigt. Tror nog det är ett artistiskt val snarare än ett som handlar om kompetens. Har inte Castlevania-serien som många gillar samma typ av animation?

Medlem
Medlem
Skrivet av Sviskon:

Woke dynga.

1
Skriv svar