63 % högre lön till Microsofts vd – trots tusentals uppsagda

Robot
63 % högre lön till Microsofts vd – trots tusentals uppsagda

Jätteföretaget värderas till över 3 biljoner dollar.

#microsoft, #satya-nadella, #xbox

Medlem

Det vore häftigt att ha så mycket pengar.

Medlem

jag är glad för hans skull...

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Älskar bildvalet!

Avstängd

Undrar vad man skulle köpa med så mycket pengar.

Medlem

”Det tas från en annan pott i årets budget”

signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Det är han värd.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Sicket vidrigt skitföretag.

Medlem

Kan tycka det är lite osmakligt med sådan löneökning efter att ha "behövt" sparka så många? Det hade kunnat gå åt att rädda fler vanliga jobb istället. Märkligt prioriterat.

Medlem

Undrar om han sover gott om nätterna.
Fast med den lönen så har han nog råd med en helt igenomfantastisk säng så det lär han nog göra.

signatur
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kan tycka det är lite osmakligt med sådan löneökning efter att ha "behövt" sparka så många? Det hade kunnat gå åt att rädda fler vanliga jobb istället. Märkligt prioriterat.

Men dom har nog fått sparken av en anledning? Företag anställer inte folk för skojs skull utan vid behov.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Men dom har nog fått sparken av en anledning? Företag anställer inte folk för skojs skull utan vid behov.

Såklart, anledningen är att folk med mycket folk pengar vill ha mer, som alltid. De 5% som äger mer än de andra 95% tillsammans.
Så länge aktieägare och chefer får sina ökningar så är det väl skitsamma om folk har råd med mat och hyra... Kapitalism är smuts rakt igenom, samhällets cancer.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

De sparkas ju för att spara in pengar. Pengar som sedan går till den som redan har det gott. Vilket är snett. Jag har inga problem med att vissa tjänar mycket, de får väl vad de anses förtjäna av företaget, men hade de först betalt de som kunde räddas och sedan gett honom något mindre löneförhöjningen hade jag inte haft någon invändning mot det...

Medlem
Helt logiskt! Kicka alla och höj VDs lön!

signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

63% lul

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

"Sådan är kapitalismen".

Avstängd

63% är väl lite att ta i, Microsoft, just nu?

Medlem

Sånt sjukt land.

KoP
Medlem

Skär ju lite i ögonen när man avskedar tusentals och sedan höjer sin lön. Men det är väl som vanligt, gösarna i toppskiktet håller varandra om ryggen.

Medlem
Skrivet av DirkMcstride:

En riktigt bra gaming rigg.

Medlem

Och ingen är förvånad. Det är så här kapitalism funkar. Måste kännas som en rejäl käftsmäll för alla som fick kicken.

Medlem

Lite svårt att se på detta. Microsoft är ett väldigt stort företag med över 200.000 anställda. Att då kritisera VD:s löneökning pga att folk har fått sparken på en avdelning känns lite så där.

Avstängd

Men varför snackar ni om kapitalism? Vad är det ni snackar om? Och om det är politik ska vi väl helst inte snacka om det här ändå?

Inaktiv

Folket fortsätter att sova.

Lyssnade på P3 dystopia som pratade om revolutioner. En expert sa att sociala medier inte alltid är fördelaktigt eftersom det tycks som att en hel del organisering och dylikt uteblir. Utan skriver bara en arg kommentar sen tror man att det är klart.

Ta från de rika och till de fattiga.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

En riktigt bra gaming rigg.

En riktigt bra gaming rigg, och att unna sig en pressbyrån-kaffe och lite avokadotoast då och då. Då vet man att man att man har det bra.

Medlem
Mja

I min värld är personen som uppfinner botemedlet mot cancer inte ens värd den summan.
Men det är min åsikt.

Medlem
Skrivet av DirkMcstride:

Jag hade personligen sagt upp mig efter utbetalad lön.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd
Skrivet av RicoHart:

I min värld är personen som uppfinner botemedlet mot cancer inte ens värd den summan.
Men det är min åsikt.

Nja, inte bara din åsikt. Utan det är så det är, faktiskt, rent filosofiskt!

Edit: Misstolkade nog, trodde du menade summan på värdet av att uppfinna botemedlet på cancer.

Medlem

Han kommer att dö som mulimiljonär och någon annan får ärva det och slösa bort allt, och för varje köp så får staten moms mm och tillslut är alla pengar i statens händer,

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Avstängd
Skrivet av Maysay:

Lite svårt att se på detta. Microsoft är ett väldigt stort företag med över 200.000 anställda. Att då kritisera VD:s löneökning pga att folk har fått sparken på en avdelning känns lite så där.

Då kan man inte kritisera en VD:s löneökning på 63% i samma veva?

12
Skriv svar