Simtower & minnen från 90-talet
Fick min första PC julen 1994, en Compaq 486 66MHz med 4mb internminne, 270mb HD och multimediapaket (CD-rom & Soundblaster 16). Sedan var jag hooked. SNES'en såldes och det var PC allena tills jag flyttade hemifrån och köpte en PS2 ihop med min polare som jag bodde med.
Favoriterna var initialt Sim City 2000, Civilization, Warcraft, Dune 2 & Doom. Herre vad jag spelade dom. Hade Sim Tower också men kom aldrig in i det på samma sätt, det hade inte samma goa vibe. Allt piratkopierat. Tror mitt första legala spel var 7th Guest som jag beställde på Postorder från en annons i tidningen High Score som jag prenumererade på. Kom hem i ett kuvert med bara CD's i. Boxen fick man tydligen inte, dom ville väl spara frakt... sicka tider!
Ett spel man missade som ung och nu finns det Project Highrise. Men nu då jag läser dennna recension så är det mycket jag saknar från Project Highrise som finns i SimTower.
Inte testat det! Sett det rekommenderas för mig flera ggr men... Mja, det är något som saknas! Men får väl bli att ge det en chans förr eller senare, man kan ju bli positivt överraskad
Vad är det du saknar i Project Highrise?
Inte testat det! Sett det rekommenderas för mig flera ggr men... Mja, det är något som saknas! Men får väl bli att ge det en chans förr eller senare, man kan ju bli positivt överraskad
Vad är det du saknar i Project Highrise?
Terroristen som inte jag visst att jag saknade och garage finns tydligen i Berlin dlc. Alltså random events skulle helt va kul att ha så det inte blir så automatiserat. Men annars är det ett coolt chill game.