Bloober Team är öppna för att göra fler Silent Hill-spel

Robot
Bloober Team är öppna för att göra fler Silent Hill-spel

Bloober återvänder gärna till den dimmiga småstaden.

#bloober-team, #silent-hill-2

Releasehästryttare

Låt dem göra ett nytt Castlevania istället!

Medlem

Silent Hill 2 riskerar att försvinna för gott då det inte finns tillgängligt att köpa till moderna system, speciellt nu när remaken har tagit all uppmärksamhet, så nej jag vill inte se fler remakes om originalen blir bortglömda och omöjliga att få tag på. Industrin måste först bli bättre på att bevara spelhistoria. Som det ser ut idag så ersätter remakes originalspelen, tycker detta är helt fel och djupt ansvarslöst.

Medlem

Nog med remakes!

Medlem

Gärna för mig, så länge de håller fingrarna borta från originalet.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Silent Hill 2 riskerar att försvinna för gott då det inte finns tillgängligt att köpa till moderna system, speciellt nu när remaken har tagit all uppmärksamhet, så nej jag vill inte se fler remakes om originalen blir bortglömda och omöjliga att få tag på. Industrin måste först bli bättre på att bevara spelhistoria. Som det ser ut idag så ersätter remakes originalspelen, tycker detta är helt fel och djupt ansvarslöst.

https://enhanced.townofsilenthill.com/SH2/

https://www.youtube.com/watch?v=Odh3AxMoFBs&list=PLUYwZvUuWQf...

Silent Hill (Duckstation)
https://www.youtube.com/watch?v=3HAneVn-FII&list=PLUYwZvUuWQf...

De borde släppa originalen till PS5. Ettan och tvåan alltså (trean kan de radera) Eftersom Silent Hill alltid har funnits på Playstation sen 25 år tillbaka.
Här står det att Silent Hill finns till PS3 på Store.
https://www.reddit.com/r/silenthill/comments/146r9u1/silent_h...

Medlem

Jag tycker Silent Hill 3 borde få chansen till en remake.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Med tanke på hur otroligt bra silent hill 2 remaken är så hade jag gärna sett de tar itu med första spelet också.
De två första är de bästa i serien tycker jag själv.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag tycker Silent Hill 3 borde få chansen till en remake.

Håller med. Höll det varmt om hjärtat.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem

Skulle allra helst se NYA Silent Hill-spel från Japan av folk som var inblandade i originalen, men annars skulle jag väl inte ha något emot fler remakes av Bloober. Jag tycker dock att de borde vara lite mer återhållsamma med hur mycket de utökar områden (blir dålig pacing annars) och med hur mycket combat de lägger in. Man behöver inte konstant monsterskjutande i Silent Hill. Men i övrigt var SH2 remake väldigt bra.

Medlem

Blooper Team är öppna för att göra fler Silent Hill-spel. Ja, de tjänar pengar på att göra om nåt som andra skapat, så att det liknar många andra spel. Då slipper de själva skapa nåt eget och unikt.
"Måste alla huvudpersoner vara kloner" skrev FZ i recensionen av The Medium. Måste alla spel se ut som kloner? När jag spelade Resident Evil och Silent Hill på Playstation i slutet av 90-talet så var de väldigt olika varandra. Inte en chans att man kunde förväxla de två spelen. De var helt unika, med säregen atmosfär.

Jag tycker inte att man ska göra fler Silent Hill-spel. Allt som släppts efter 2001 är inte Silent Hill på riktigt.

Medlem

Ser gärna att man ger sig på fler remakes i serien.
Skulle vara fint om de nu efter att bevisligen klara av uppgiften, fick chansen att förnya första Silent Hill.
Tänker att det nästan kan bli samma grej som REmake blev från originalet till GameCube. Fantastiskt.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

https://enhanced.townofsilenthill.com/SH2/

https://www.youtube.com/watch?v=Odh3AxMoFBs&list=PLUYwZvUuWQf...

Silent Hill (Duckstation)
https://www.youtube.com/watch?v=3HAneVn-FII&list=PLUYwZvUuWQf...

De borde släppa originalen till PS5. Eftersom Silent Hill alltid har funnits på Playstation sen 25 år tillbaka.
Här står det att Silent Hill finns till PS3 på Store.
https://www.reddit.com/r/silenthill/comments/146r9u1/silent_h...

Duckstation är ett fantastiskt sätt att spela SH1, och SH2 och 3 funkar perfekt på PC med lite modding, det var så jag spelade alla 3. Men det har inte officiellt stöd och det är vad jag syftar till, SH1-3 borde vara fullt fungerande och spelbara på alla konsoler och PC utan behov av piratkopior, moddar och emulatorer.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Duckstation är ett fantastiskt sätt att spela SH1, och SH2 och 3 funkar perfekt på PC med lite modding, det var så jag spelade alla 3. Men det har inte officiellt stöd och det är vad jag syftar till, SH1-3 borde vara fullt fungerande och spelbara på alla konsoler och PC utan behov av piratkopior, moddar och emulatorer.

Ja, jag håller med, förutom att jag tycker de kan tappa bort SH3.

Medlem

Bloober Team borde återvända till Silent Hill 2 och patcha skiten för PC.

Medlem

Jag skulle gärna se hur första Silent Hill skulle se ut i modern remake-tappning som ändå är som denna remake, behåller mer eller mindre samma miljöer, om än lite utökade.

signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Jag skulle gärna se hur första Silent Hill skulle se ut i modern remake-tappning som ändå är som denna remake, behåller mer eller mindre samma miljöer, om än lite utökade.

Samma här. Ettan är det Silent Hill jag spelat igenom flest gånger, både med vanliga slutet, att bli fångad av utomjordingar uppe på fyren, fått den där "zapper"-pistolen med olika grads styrka (om jag minns rätt så blir den mer kraftfull till nästa runda, typ new game+ eller liknande, ju bättre slut man fick på föregående runda).
Eller t.ex. när man sprang runt med motorsågen.

Minns inte exakt hur gammal jag var, men runt medel tonår om jag minns rätt, när jag spelade igenom 1:an.
Skolan var och förblir det läskigaste stället i hela spelet.

Hade gärna sett ettan med modern grafik. De behöver inte ta bort eller lägga till något, bara ge spelet ett facelift när det kommer till grafiken.

Medlem
Skrivet av Bounter:

Nog med remakes!

Ja. Varför gör de inte remakes på fler skivor och filmer, älskade klassiker? Jag såg Star Wars-trilogin, E.T., Aliens, Terminator 2 och Die Hard på bio. Det var stora upplevelser för mig, men tänk vad mycket snyggare de skulle kunna göra dom nu. Eller min favoritfilm, Blade Runner.
Thriller var en skiva man lyssnade mycket på när man var ung, och tänk vad mycket bättre de skulle kunna göra den nu. Eller skivor av Led Zeppelin, The Beatles, Jimi Hendrix, Eagles, U2, Madonna, Prince, AC/DC, Pantera, Bruce Springsteen, Def Leppard osv. De är inspelade på medeltiden. Går inte att lyssna på dom nu. De är inte designade för modern publik.

Quake är ett spel som är gammalt och där kan man gå in och peta lite, alltid nåt som går att förbättra. Trent Reznor skapade soundtracket, men det är nästan 30 år sen. Nån borde gå in och styra upp där, spela in nytt med modern teknik så att det låter bättre.

Medlem

Efter att ha spelat remaken på 2an så skulle jag ju inte bli ledsen om dom även gjorde en på den tredje delen 🙄

It's not a lake, it's an ocean

Gärna en remake av det första spelet och Silent Hill 3. Jag är inte enbart positivt inställd till remakes, men när det görs av äldre spel och inte är cash grabs och när de håller en lika hög kvalitet som Capcoms fantastiska RE-remakes tackar jag och tar emot.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Hell Yes.. Silent Hill 2: Remake var en juvlig mörk upplevelse. Please continue more Silent Hill games. Talangen och kunskapen finns där....

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

1
Skriv svar