Nixxes berättar hur de har förbättrat Horizon Zero Dawn-remastern

Robot
Nixxes berättar hur de har förbättrat Horizon Zero Dawn-remastern
Medlem

Låter bra men inte för 800kr om det är det dom kommer ta för det.

Medlem

Blir det den obligatoriska hundringen för oss som redan äger originalet tro?

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Blir det den obligatoriska hundringen för oss som redan äger originalet tro?

På PS5 kan man förboka för ca 100kr om man äger originalet.

Medlem

Att de sätter Nixxes på sånt här när de kunde porta Bloodborne eller några av de andra eftertraktade PS-titlarna till pc istället...

Medlem
Skrivet av Shinsen:

På PS5 kan man förboka för ca 100kr om man äger originalet.

Ok. Det har jag missat

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av asdfg:

Att de sätter Nixxes på sånt här när de kunde porta Bloodborne eller några av de andra eftertraktade PS-titlarna till pc istället...

Dom kanske inte vill lägga ut allt bra till PC.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Visste om hundringen men inte bokningen. Själv så har jag spelat om spelet minst två gånger. Men dlct bara en gång. Så jag har inte direkt spelat sönder det. Så nu blir det en ordentlig genomspelning igen!

Medlem

Det här med konversationer håller jag faktiskt med om. Nästan alla NPCs stod bara still och väntade och stod rätt upp och ned när man pratade med dem.

Mem det jag eg skulle vilja ändra är klättringen. Den var betydligt bättre i Forbidden West. Men då är det ju gameplay och inte grafik...

Medlem

Spelade nyss igenom detta och även om jag verkligen älskade det så kommer jag inte stressa att skaffa igen. Men någon gång så. Ibland kändes det som grafiken blev lite väl brungrå och hdr:en svajjade så det är någonting jag hoppas de fixar till! Liksom att vissa dialoger hoppade ur och ljudet försvann så hoppas de har spelat in allt sådant på nytt så det fungerar mer felfritt också! Förövrigt har jag bara påbörjat Forbidden West men är det den grafiska nivån denna ska hålla är det ju otroligt för h*lvete vad snyggt det är!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Spelade nyss igenom detta och även om jag verkligen älskade det så kommer jag inte stressa att skaffa igen. Men någon gång så. Ibland kändes det som grafiken blev lite väl brungrå och hdr:en svajjade så det är någonting jag hoppas de fixar till! Liksom att vissa dialoger hoppade ur och ljudet försvann så hoppas de har spelat in allt sådant på nytt så det fungerar mer felfritt också! Förövrigt har jag bara påbörjat Forbidden West men är det den grafiska nivån denna ska hålla är det ju otroligt för h*lvete vad snyggt det är!

Forbidden west är det överlägset snyggaste spelet jag har sett på den senaste konsol generationen, ska bli skoj att testa det igen med PS5 Pro.

Tyckte inte det såg så snyggt ut när jag kollade YouTube videos när det släpptes, men sedan när jag körde i gång det på min LG OLED tv så höll jag på att tappa hakan så snyggt det var. Körde i 40 fps läge, hoppas PS5 Pro ger 60 fps med maxad grafik

Tyvärr har jag inte tid att spela Horizon Zero Dawn, har redan kört igenom det + DLC och min backlog är för lång just nu. Men hoppas det släpps på PS+ nån gång i framtiden.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Fastnade aldrig riktigt för det första spelet. Kan ha å göra med att det var så otroligt tråkigt att prata med npc.er att jag oftast hoppade över hela konversationer. Sen tycker jag Aloy är en ganska träig karaktär.
Hade jag spelat om det nu så hade jag nog saknat både klättringen och fallskärmen från uppföljaren.

Medlem
Skrivet av Crank:

Forbidden west är det överlägset snyggaste spelet jag har sett på den senaste konsol generationen, ska bli skoj att testa det igen med PS5 Pro.

Tyckte inte det såg så snyggt ut när jag kollade YouTube videos när det släpptes, men sedan när jag körde i gång det på min LG OLED tv så höll jag på att tappa hakan så snyggt det var. Körde i 40 fps läge, hoppas PS5 Pro ger 60 fps med maxad grafik

Tyvärr har jag inte tid att spela Horizon Zero Dawn, har redan kört igenom det + DLC och min backlog är för lång just nu. Men hoppas det släpps på PS+ nån gång i framtiden.

Ja började spela FW och det är grymt snyggt men vill spara till jag kan spela på pro för optimal upplevelse!

Medlem

Jag är så less på remasters att jag inte ens vill ha Bloodborne längre… Ge mig nåt nytt bara

Medlem

Tvåan var bättre på allt även om ettan var 5/5 när det var nytt.

Foliage och ljus osv ändrar inte tillräckligt då orginalet står sig riktigt bra, kul för de som aldrig spelat det. Nästan lika onödigt som Last of us remastern som hade minimalt med extra lull.

PSVR2 spelet lyfte allt till sjuka nivåer, att hamna inne i den otroliga världen och sikta med pilbågen var nog det häftigaste jag upplevt inom gaming. Att möta den första dinon i närstrid höjde adrenalinet på riktigt.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Jag är så less på remasters att jag inte ens vill ha Bloodborne längre… Ge mig nåt nytt bara

Detta! Håller fullständigt med. Kan de komma med nya IPn istället. Finns nästan noll anledning att äga denna generations konsoler anser jag.

Mer mocaps till konversationerna är nog det som jag är mest glad över, men känner ändå att det är en ganska onödig remaster.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Ok. Det har jag missat

Hoppas du köpt det, för Sony dubblade priset på deras e-shop - passande nog. 😅

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Hoppas du köpt det, för Sony dubblade priset på deras e-shop - passande nog. 😅

”Blir det den obligatoriska hundringen för oss som redan äger originalet tro?”, skrev personen ju.

Medlem
Skrivet av Balunan:

”Blir det den obligatoriska hundringen för oss som redan äger originalet tro?”, skrev personen ju.

Nu syftade jag på personer som inte äger originalet sen tidigare och kunde komma betydligt billigare undan om originalet köptes in för att sedan uppgradera för 100 kr till PS5-versionen.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Nu syftade jag på personer som inte äger originalet sen tidigare och kunde komma betydligt billigare undan om originalet köptes in för att sedan uppgradera för 100 kr till PS5-versionen.

Fast.. du citerade en specifik person och skrev ”du”. Aja. 😊

Medlem
Skrivet av Balunan:

Fast.. du citerade en specifik person och skrev ”du”. Aja. 😊

Nu missade jag att personen skrev för oss, utan läste det först som att medlemmen frågade i ren allmänhet.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Nu missade jag att personen skrev för oss, utan läste det först som att medlemmen frågade i ren allmänhet.

Okej, fattar! ☺️

1
Skriv svar