Senaste spelet du klarade?

Medlem

Tog precis Platina i Control på ps 5

Medlem

Silent Hill 2 remaken , mycket bra men jobbigt i längden med alla pussel

Medlem

Spelade ut the Last of us part 1. Det är lika bra som förut men gillar nog 2an mer. Sen är det ju ingen remake i mitt tycke då man inte ändrat tillräckligt mycket i min mening men det finns ju redan en remaster så jag antar att man fick idétorka

Medlem

Brotato - Alla achievements på Xbox Series X.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Inscryption, gillade det skarpt. Väldigt underhållande spel som definitivt inte håller sig innanför ramarna. Rekommenderar det till alla som gillar deckbuilders.

Medlem

Dead Island 2

Medlem

Star Wars Battlefront II (2017) kampanjen. Börjar bra och ser fortfarande snyggt ut och flygsekvenserna är riktigt roliga. Tycker dock det tappar lite mot slutet. 3/5. Star Wars Battlefront II Är roligare i mp än i sp. I Mp skulle jag nog säga en svag 4 av 5.

Medlem

Dead Space remake.

Otroligt bra. Kom från att rätt nyligen ha spelat igenom Re4 remake ett par gånger till detta. Trodde att det skulle påverka upplevelsen negativt, men icke.

Svintät atmosfär, tekniskt tipp topp, köttigt gameplay, bra story och karaktärer, roliga bossar, genialisk leveldesign, perfekt tempo, lagom kluriga pussel, briljant New Game Plus, med mera.

En fantastisk upplevelse, kan varmt rekommendera.

Finns "gratis" via PS Plus.

5/5

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Singularity! I torsdags (tror jag det var), så varvade jag det äntligen. tog ett tag, stor backlog. härnäst satsar jag på att varva Dead Space 3. dock har jag knappt spelat 1an eller tvåan..

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Titanfall 2

Trevlig underhållning och lagomt långt (6h). Mäktig känsla när man klampar runt i sin Mech. Uppdraget Effect and cause var lika fantastiskt som utlovat

Avstängd

Max Mustard på Quest 3

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelade ut devil in me i helgen. Det är precis som dem andra spelen i serien så gillar man dem är det mer av samma!

FM-guru
F.d. Sisyr

edit: fel tråd!

Medlem

Lego Batman 2 på wii

Första spelet jag spelade co-op med min 5-åriga son. Ganska bra svårighetnivå för honom och vi tog oss igenom huvuduppdragen ganska problemfritt. Efteråt finns det mycket grind kvar som jag inte är jättesugen på men blir nog att låsa upp lite mer saker innan spelet lämnas tillbaka till det lokala biblioteket, han har verkligen inte tröttnat iaf.

Spelet har viss nytta av kontrollerna på wii men blir ganska låg bildfrekvens vid vissa delar av staden. I övrigt bra spel med smidig splitscreen lösning och gott om filmreferenser och extra aktiviteter.

Medlem
Skrivet av caracarn:

Titanfall 2

Trevlig underhållning och lagomt långt (6h). Mäktig känsla när man klampar runt i sin Mech. Uppdraget Effect and cause var lika fantastiskt som utlovat

Riktigt bra kampanj som precis som du säger känns lagom lång. Önskar flera spel kunde satsa på kvalitet framför kvantitet. Kul i multiplayer är det också.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Riktigt bra kampanj som precis som du säger känns lagom lång. Önskar flera spel kunde satsa på kvalitet framför kvantitet. Kul i multiplayer är det också.

Finns det inte en uppsjö av spel som gör just det? Satsar på kvalitet framför kvantitet?

Eller tänker du dig att vissa specifika spel borde tänka så?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

God of War: Ragnarök (PC)

+Läckra miljöer(och grafik överlag)
+Äventyret och upptäckandet
+Musiken och ljudet
+Striderna
+Flöt på stabilt på PC med höga inställningar, krascha ett par gånger dock

-Pacingen på vissa ställen
-Manus(stundtals bra)
-Story(började fängslande och man hade hoppats på något bättre efter GoW 2018)
-Karaktärer/karaktärsutveckling
-Ett antiklimax till avslut
-Balansen kändes sisådär ibland(Give Me No Mercy)
-Varierande kvalité på röstskådespeleriet från Freja(som 2018)

Betyg: 3.5/5

En del saker i rätt riktning från GoW 2018, andra inte.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Spelade ut the Last of us part 1. Det är lika bra som förut men gillar nog 2an mer. Sen är det ju ingen remake i mitt tycke då man inte ändrat tillräckligt mycket i min mening men det finns ju redan en remaster så jag antar att man fick idétorka

AI:n ska väl vara mer lik part 2? Men ja, annars är det nog mest grafiken som är upphottad. Är sugen själv på att köpa det men tycker priset är omotiverat dyrt.

Har bara spelat ettan en gång men håller nog med om att jag gillar 2:an mer, åtminstone mekaniskt.

Medlem
Skrivet av Lidodido:

AI:n ska väl vara mer lik part 2? Men ja, annars är det nog mest grafiken som är upphottad. Är sugen själv på att köpa det men tycker priset är omotiverat dyrt.

Har bara spelat ettan en gång men håller nog med om att jag gillar 2:an mer, åtminstone mekaniskt.

Jag tycker inte det är värt priset om man redan äger ps4 remastern. Spelet fanns däremot på ps plus denna månaden

Medlem
Skrivet av Freakon:

Finns det inte en uppsjö av spel som gör just det? Satsar på kvalitet framför kvantitet?

Eller tänker du dig att vissa specifika spel borde tänka så?

Vad jag menade var att spel inte behöver ta långt tid att klara ut för att vara bra. Jag syftade på kampanjens längd.

Medlem

Super Mario Odyssey.....igen.

Medlem
Medlem
Skrivet av Lauchen:

Vad jag menade var att spel inte behöver ta långt tid att klara ut för att vara bra. Jag syftade på kampanjens längd.

Det håller jag med om!

Har själv en period nu där jag hellre drar igenom spel som tar max 10 - 20 timmar.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Senaste spelet jag klarade var Vessel of Hatred expansionen till Diablo 4, om den inte räknas så var det Silent Hill 2 Remake.

Medlem

Körde igenom kampanjen i Advanced Warfare igår och hade oväntat mycket kul.

Medlem

Spelade ut dino crisis på ps5 som man fick med premium. Det var ju lite bra QoL som gjorde spelet riktigt roligt att spela. Grafiken var ju bra uppskalad också så det är faktiskt ett spel jag kan rekommendera att spela än idag 👍

Medlem

Klarade precis ut Hi-fi rush och måste säga att det var rakt igenom lysande. Unikt och med mycket spelglädje, så om du har gamepass så rekommenderar jag det starkt. Det låter sjukt med robot-fight i takt med musik, men jag blev shockad över hur kul det var.

Rätt kort också, så man kan dra igenom det på nån dag eller två!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Lego: The Hobbit (PS4).

Passade även på att titta igenom Hobbit-trilogin igen. Spelet följer storyn genom film 1 och 2, därefter var det tal om en expansion för att täcka händelserna i den tredje filmen men denna blev aldrig av. Känns som ett idag ganska bortglömt Lego spel. Det är emellertid välgjort och charmigt och jag hade en väldigt trevlig genomspelning.

signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Alan Wake 2: The Lake House (PC)

+Atmosfären
+"Remedy-verse"
+Ljudet är fenomenalt
+Grafiken är fortfarande läcker
+En del intressant lore

-+ Huvudstoryn var OK, men hade hoppats på lite mer runtomkring, framförallt om Alan Wake.

-En del småbuggar
-Avslutningen kändes sisådär, lite "meh"-känsla
-En aning kort(det tog mig drygt 3 timmar att klara, men då tog jag lite extra tid på mig att kolla runt noggrant och spana in alla detaljer.)

Betyg: 3/5

Värt en genomspelning i höstrusket, utan tvekan.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Prince of Persia the lost crown. Ett riktigt bra Metrovania.
En stark 4 av 5.

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skriv svar