Red Dead Redemption – systemkrav, bilder och butiker

Robot
Red Dead Redemption – systemkrav, bilder och butiker

Premiären är mindre än tre veckor bort.

#red-dead-redemption

Medlem

Så om jag sitter på en laptop med ett GTX 1060 3GB så kan jag lika gärna hålla mig till Switch- och 360-versionerna som jag redan äger? 😅

Medlem

Och pris?

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Låter som saftiga krav för ett spel från 2010

Redaktör
Skrivet av robbis:

Och pris?

Inte släppt än.

Skrivet av Nioreh:

Låter som saftiga krav för ett spel från 2010

Det lär väl bygga på PS4/Switch-versionerna som släpptes för nåt år sen, de var grafiskt uppsnyggade.

signatur
Medlem
Skrivet av robbis:

Och pris?

Av någon anledning så passar den här referensen in här, fast lite omvänt haha:

signatur

Change is the only constant

Medlem
Skrivet av robbis:

Och pris?

Om jag känner Rockstar rätt så blir det dyrt.

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Så om jag sitter på en laptop med ett GTX 1060 3GB så kan jag lika gärna hålla mig till Switch- och 360-versionerna som jag redan äger? 😅

Nja riktigt så illa borde det inte vara. Ett stationärt GTX 1060 3gb ligger ungefär mitt emellan ett GTX 960 och ett RTX 2070 i vanlig prestanda.

Laptop varianten av 1060 3gb är visserligen långsammare men spelet borde fortfarande kunna gå att spela hyfsat okej i kanske low/medium 1080p. Under förutsättning att det inte är helt uselt portat och kravet på 960 gäller för 1080p 30fps.

Medlem

Bra att de inte drygar sig med att skippa Steam release iaf.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem
Skrivet av androsynth:

Enklast är väl att testa. Köp på steam och lämna tillbaks inom 2h ifall det inte duger.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Inte släppt än.
Det lär väl bygga på PS4/Switch-versionerna som släpptes för nåt år sen, de var grafiskt uppsnyggade.

Fast det kan inte vara mycket? Ser ju väldigt mycket ut som ett spel från 360/ps3 generationen med högre upplösning. Om man kikar på bilderna.

Redaktör
Skrivet av Lilagröt:

Fast det kan inte vara mycket? Ser ju väldigt mycket ut som ett spel från 360/ps3 generationen med högre upplösning. Om man kikar på bilderna.

Det är ju just det spelet är: 14 år gammalt, lätt uppdaterad grafik. Men RDR har andra kvalitéer än utseendet.

signatur
Medlem

Det är ju just det spelet är: 14 år gammalt, lätt uppdaterad grafik. Men RDR har andra kvalitéer än utseendet.

Jo men nu diskuterades det varför ett 2070 var rekommenderat. Känns lite väl ”högt” med tanke på hur fult spelet är. Jag vet att spelet var bra när det kom, tycker det är mycket bättre än uppföljaren.

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Av någon anledning så passar den här referensen in här, fast lite omvänt haha:

https://www.youtube.com/watch?v=CkdyU_eUm1U

Hahaha typ...

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Hoppas verkligen inte detta är fullpris för det vore riktigt fult på ett så gammalt spel.
Inte för att det är dåligt, men har man inte gjort en massa re-master på grafiken så borde detta inte kosta mer än max €19,99

signatur

R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 2x27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Gissar på 399:-

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jo men nu diskuterades det varför ett 2070 var rekommenderat. Känns lite väl ”högt” med tanke på hur fult spelet är. Jag vet att spelet var bra när det kom, tycker det är mycket bättre än uppföljaren.

Har väl med att man kan köra det i 4k med olika funktioner som bara finns i nyare kort?

this new version adds PC-specific enhancements including native 4K resolution at up to 144hz on compatible hardware, monitor support for both Ultrawide (21:9) and Super Ultrawide (32:9), HDR10 support, and full keyboard and mouse functionality.

There’s also support for NVIDIA DLSS 3.7 and AMD FSR 3.0 upscaling technologies, NVIDIA DLSS Frame Generation, adjustable draw distances, shadow quality settings, and more

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

äntligen ett spel min dator förmodligen kan driva på dom högre inställningarna

signatur

//monster

Medlem

Så otroligt slappt av en så stor utvecklare att inte förbättra mer än upplösning för ett så ikoniskt spel.

Stora spelföretag dödar verkligen all entusiasm som annars hade funnits tillgänglig nästan gratis för att uppgadera spelet till miniminivå för modern grafik.

Tyvärr är man en fool som ändå kommer paya 40 euro för det här på Steam eftersom det är ett så fruktansvärt bra spel.

signatur

Memento Mori

Jag kommer spelat men inte ge mer än 200 kr vilken inte lär vara prislappen när det släpps men förmodligen gå att köpa för det inom 12 mån.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Inte släppt än.

599kr på EPIC STORE idag.
~570kr från ROCKSTAR.

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skrivet av Kane:

599kr på EPIC STORE idag.

BRUH. För 599 kr skulle det minst behövt vara upphottat rejält, gärna till RDR2-motorn och/eller ha multiplayer. Att dröja så här jävla länge och sen inte gjort mer och tro man får 599 är inte okej.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

600 jävla spänn? Nej tack! Känner jag för att spela igenom det igen så gör jag det på Xbox där jag köpte det för 14 år sedan.

Får jag ställa en motfråga:
Varför tycker vid det är dyrt?

Har värdet sjunkit på 14 år ?

Det är ju ett jäkla bra spel. Om man inte har spelat det förut och väljer att köpa det första gången nu till PC
Storyn, musik ,gameplay är rätt vasst "bara" grafiken är daterad.

(Ja jag tycker också det är dyrt om det bara trixas lite och släpps igen)

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hahaha. 50 fucking Euro 💶 för ett 14 år gammalt lik.
R* / Take Two can go jump in the lake ...

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

1
Skriv svar