Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Eventuellt är jag lite dum i huvudet, men hear me out: köpte två sådana där vouchers i somras när det var nåt erbjudande, och passar ju perfekt nu när Zelda och nytt Mario & Luigi släpps mycket snart. Men det är ju sådana spel jag vill ha i hyllan... så funderar på att lösa in mindre viktiga spel för mina vouchers. Svårt! Samtidigt bryr jag mig liiite mindre om fysiska spel nu för tiden. Mario + Zelda är dock heliga kor.

Gief tips!

Detta är anledningen till att jag aldrig slår till på dessa vouchers, eftersom de bara gäller digitala köp och jag gillar att samla fysiskt. Speciellt som du säger, de största serierna som Mario och Zelda är ju speciella och ingenting du vill riskera försvinner från en server om några år. Eller bara glöms bort i anonymitet i en spellista du allt mer sällan ser. Men att de ska låta Nintendo-konton följa med till Switch 2 tycks ju indikera att en är framtidssäkrad för flera år framöver även hos Nintendo vilket bör tala till digitala köps fördel även här. Svårt att veta vad du har och vill ha så vet inte vad du vill ha för speltips utöver de största. Så tipsar om att bara roama runt på Eshopen tills du hittar två spel du vill ha att spela men inte viktiga nog att ha i hyllan. Om nu inte dessa kommande storsläpp passar in där.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gertzy:

Detta är anledningen till att jag aldrig slår till på dessa vouchers, eftersom de bara gäller digitala köp och jag gillar att samla fysiskt. Speciellt som du säger, de största serierna som Mario och Zelda är ju speciella och ingenting du vill riskera försvinner från en server om några år. Eller bara glöms bort i anonymitet i en spellista du allt mer sällan ser. Men att de ska låta Nintendo-konton följa med till Switch 2 tycks ju indikera att en är framtidssäkrad för flera år framöver även hos Nintendo vilket bör tala till digitala köps fördel även här. Svårt att veta vad du har och vill ha så vet inte vad du vill ha för speltips utöver de största. Så tipsar om att bara roama runt på Eshopen tills du hittar två spel du vill ha att spela men inte viktiga nog att ha i hyllan. Om nu inte dessa kommande storsläpp passar in där.

Klokt resonerat. Känns som vi tänker lika där. Har funderat på Famicom Detective Club-spelen, som ju bara finns digitalt. Men har en lite kortare arbetsdag idag så ska ta mig en stund och botanisera bland spelen. För ja: Zelda är Zelda, Mario är Mario. Att köra på spel som bara finns digitalt är kanske rätt väg att gå. To be continued...

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Har nog landat i att slå till på Famicom Detective-duon samt Another Code. Då blir det ju i praktiken fyra spel. Det gillar vi! Så får Mario & Luigi och Zelda sina platser i bokhyllan.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har nog landat i att slå till på Famicom Detective-duon samt Another Code. Då blir det ju i praktiken fyra spel. Det gillar vi! Så får Mario & Luigi och Zelda sina platser i bokhyllan.

Schyssta val och mycket spel för mindre pengar! 🥰

Denna verkar riktigt läcker till samlingen 😍

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gertzy:

Schyssta val och mycket spel för mindre pengar! 🥰

https://youtu.be/NKdArEXFxPM?si=XpoYsS38t0k-bzFj

Denna verkar riktigt läcker till samlingen 😍

Jajamän! Så fick det bli. Började spela bägge igår p.g.a. kunde inte välja.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jajamän! Så fick det bli. Började spela bägge igår p.g.a. kunde inte välja.

Haha, så var jag som barn. Hade jag tillgång till mer än ett nytt spel åt gången var jag tvungen att testa både och byta mellan dem lite då och då. Nu spelar jag mer ett åt gången och ger det fullt fokus

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gertzy:

Haha, så var jag som barn. Hade jag tillgång till mer än ett nytt spel åt gången var jag tvungen att testa både och byta mellan dem lite då och då. Nu spelar jag mer ett åt gången och ger det fullt fokus

Ja, det var inte helt genomtänkt. 😅

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ja, det var inte helt genomtänkt. 😅

Haha svårt att slå band på sig med stora möjligheter 😅

Peppen på denna också!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Brukar hålla mig mestadels med två spel åt gången. Gärna ett mer storytungt, som varvas med nått actionorienterat. När man var liten potatis så varvade man ju mellan olika spel lite varje dag, och personligen klarade jag nog rätt sällan ut spel på den tiden. Men å andra sidan så var det ju minst 10ggr roligare att spela då med.

Medlem

Är pepp på denna men vill nog spela det på Switch... hur känner ni andra? Ser inte ut att bli så krävande med sin Lego-estetik och inte lika höga actionhalt som originalet så borde gå bra, eller borde jag köra det safe och spela på PS5? Då får jag trophys för besväret också...

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/fNAdje1kPxA

Är pepp på denna men vill nog spela det på Switch... hur känner ni andra? Ser inte ut att bli så krävande med sin Lego-estetik och inte lika höga actionhalt som originalet så borde gå bra, eller borde jag köra det safe och spela på PS5? Då får jag trophys för besväret också...

Spelade något lego city på swirren 2017 och det flöt lika bra som en flotte av betong.

Hade valt ps5 om inte bärbart är viktigt.

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Spelade något lego city på swirren 2017 och det flöt lika bra som en flotte av betong.

Jaha vad tråkigt! Känns kul att de släpper det på Switch så är kanske därför jag vill "stödja det" men flyttat är viktigare än bärbart då jag 90% spelar på tv:n ändå. Tack!

Medlem
Medlem
Skrivet av Enartz:

Nä, om du menar City Undercover så funkar det ju kanon på Switch, fullt i nivå med PS4-versionen. På Wii U däremot hackade det ganska ordentligt.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nä, om du menar City Undercover så funkar det ju kanon på Switch, fullt i nivå med PS4-versionen. På Wii U däremot hackade det ganska ordentligt.

Minns inte vilket spel det var, men var under det första året när det inte fanns så mycket till switchen. Letade efter ett barnvänligt spel och hittade Lego vilket var ospelbart just då iallafall.

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Mer och mer som tyder på att Virtual Boy snart kommer till Switch/NSO?

Medlem

Nintendo lanserar ny testtjänst för NSO (dock inte för oss) och detta kan tyda på att det är Gamecube som ska lanseras:

"Customers will need to download exclusive software to their own Nintendo Switch system in order to participate."

Dock är frågan varför de måste "testa" detta utan att bara lansera den skarpt som alla andra konsoler på tjänsten? Men vad kan det vara annars? Vad tror ni om detta?

Medlem
Medlem

Äntligen. Nu saknar vi väl bara Conker's Bad Fur Day och Donkey Kong 64. Vore trevligt om de fick tummen ur lite tidigare eller bara dumpade allt på samma gång men de här NSO-släppen är ju ett sätt för Nintendo att dryga ut livstiden för gamla Switch.

signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Äntligen. Nu saknar vi väl bara Conker's Bad Fur Day och Donkey Kong 64. Vore trevligt om de fick tummen ur lite tidigare eller bara dumpade allt på samma gång men de här NSO-släppen är ju ett sätt för Nintendo att dryga ut livstiden för gamla Switch.

Vill fortfarande ha N64 versionen av RE2.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

De kommer nog, men som du säger drar de ut på det och hoppas på att folk tecknar årsprenumeration för att förhoppningsvis få spelen inom den ramen.

Skrivet av Majoren:

Vill fortfarande ha N64 versionen av RE2.

Den sparas nog till Gamecube!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De kommer nog, men som du säger drar de ut på det och hoppas på att folk tecknar årsprenumeration för att förhoppningsvis få spelen inom den ramen.

Den sparas nog till Gamecube!

Ja, inte mig emot. Gamecube-versionen var väl den allra bästa konsolversionen av RE2, vill jag minnas.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, inte mig emot. Gamecube-versionen var väl den allra bästa konsolversionen av RE2, vill jag minnas.

Nu spelade jag det aldrig på N64 men det var ju otroligt snyggt på Gamecube! Grym kontroll också. Så ja, ser hellre den faktiskt.

Medlem

Det mystiska testet verkar vara för ett spel och inte någonting rörande Switch 2. Tyvärr.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/KNCMIa1Q-mI?si=doEuaZw3YnZ6j8Ip

Det mystiska testet verkar vara för ett spel och inte någonting rörande Switch 2. Tyvärr.

Intressant nog så verkar speltestet vara för ett MMO, och att de vill testa flertalet spelare som möter varandra online. Så antar det är stresstesting och dylikt som ingår här. Kanske får vi ett Pokémon Online så småningom?

Medlem

https://youtu.be/llgNYTpRvOA

Från PH Brazil:s Youtube - Pratar om att MP4:Beyond är sista stora nya titeln för Switch. Men Nintendo har öppnat ett initiativ med flera EA, Bandai Namco, Ubisoft med fler om att släppa remasters nästa år och framåt. Droppar några namn, men håller några namn hemliga. Bland annat 2 titlar kommer förmodligen droppas av Nintendo inom 2 månader. Ena titeln 1 Gamecube spel och andra titeln är ett 3DS spel.

Medlem

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Oj, vilken överraskning! Det har ryktats om detta men var tvärsäker på att det skulle sparas till Switch 2! Men nu har de alla samlade på Switch och kommer antagligen både bli spelbart och förbättrat på Switch 2 ändå! Smart av Nintendo!

Medlem

Nice.
Så nu kan man väl säga att i princip hela Wii U-biblioteket finns på Switch.
Känns ironiskt nog som Switch är mycket mer vital än både Xbox och PS5 just nu, med typ tidernas bästa Mario Party släppt alldeles nyss och Metroid Prime 4 på gång mm. Trots att konsolen nu är snart 8 år gammal...
Tycker det personligen är smart balansgång att Nintendo håller en lägre teknisk ambitionsnivå än exempelvis Sony med deras "filmiska" spel som tar 8 år i ugnen. Switch-generationen har NIntendo verkligen lyckats hålla en konstant våg av exklusiva releaser som hållit en riktigt bra hög nivå överlag

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nice.
Så nu kan man väl säga att i princip hela Wii U-biblioteket finns på Switch.
Känns ironiskt nog som Switch är mycket mer vital än både Xbox och PS5 just nu, med typ tidernas bästa Mario Party släppt alldeles nyss och Metroid Prime 4 på gång mm. Trots att konsolen nu är snart 8 år gammal...
Tycker det personligen är smart balansgång att Nintendo håller en lägre teknisk ambitionsnivå än exempelvis Sony med deras "filmiska" spel som tar 8 år i ugnen. Switch-generationen har NIntendo verkligen lyckats hålla en konstant våg av exklusiva releaser som hållit en riktigt bra hög nivå överlag

Ptja, uppenbarligen är det väldigt många Switch-ägare som nöjer sig med det de kan få på den enklare konsolen. Bärbarheten tycks viktigare för många än grafiska kvaliteten, så även spelglädje och underhållning som Mario bjuder på i olika former (äventyr, kart, party osv) så Zelda må halta lite ibland i bilduppdateringen men det är ändå tillräckligt bra för att underhålla den stora massan. Så helt klart gick Nintendo rätt väg, och hade tur som fick bra deals på Tegra-chippet från Nvidia så de ganska riskfritt kunde återhämta sig efter Wii U-fiaskot. Att många spel även fått en andra chans på Switch är kul! Är väl något Kirby-spel från Wii U som ryktats vara på gång också, och Wind Waker / Twilight Princess HD men sen så

Skriv svar