Mina matlådor den kommande veckan.
Nu har jag gjort matlådor för hela veckan för endast 30kr.
Coop har väldigt bra priser på mat som har kort datum, halva priset eller mindre brukar det vara, Ica brukar max ha 30%.
Så då blev det 6st korvar ärtsoppa som jag la i 5 matlådor.
Aptitligt? Man blir mätt iallafall 😅
Tror nog han hade tänkt o använda en micro, men eldkastare i lunchrummet funkar nog också
Nu har jag gjort matlådor för hela veckan för endast 30kr.
Coop har väldigt bra priser på mat som har kort datum, halva priset eller mindre brukar det vara, Ica brukar max ha 30%.
Så då blev det 6st korvar ärtsoppa som jag la i 5 matlådor.
Aptitligt? Man blir mätt iallafall 😅
<Uppladdad bildlänk>
Köp mindre spel/konsoler! Ät bättre mat!!
Köp mindre spel/konsoler! Ät bättre mat!!
Tror vi har hittat hemligheten nu bakom de 60 konsolerna eller vad det var -- Sigge lever på 100% ärtsoppa!
Inget fel på ärtsoppa, vad är det med folk?
Inget fel på ärtsoppa, vad är det med folk?
De lukt som rööva...
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Samma färg som facehuggers? :/
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Facehuggermos
Du kan göra ärtsoppa enkelt själv, nyttigare och utan tvekan godare. Säkert blir det billigare också om du har basutbud av kryddor hemma.
Men det viktigaste av allt, när du lagar mat från grunden så ger du dig själv lite extra kärlek och mycket extra näring. Halv och helfabrikat är inte mat utan näringsfattig utfyllnad.
De dagar jag "inte" har tid att laga mat så brukar jag blanda ihop en påse ekologisk bladspenat, banan och juice i en mixer och får en mättande smoothie.
-:Observe the masses and do the opposite:-
Du kan göra ärtsoppa enkelt själv, nyttigare och utan tvekan godare. Säkert blir det billigare också om du har basutbud av kryddor hemma.
Men det viktigaste av allt, när du lagar mat från grunden så ger du dig själv lite extra kärlek och mycket extra näring. Halv och helfabrikat är inte mat utan näringsfattig utfyllnad.
De dagar jag "inte" har tid att laga mat så brukar jag blanda ihop en påse ekologisk bladspenat, banan och juice i en mixer och får en mättande smoothie.
Detta gjorde jag för det var billigt. Ärtsoppa är inte speciellt gott 😅, hade jag gjort det från grunden hade jag gjort något annat. Men tror inte man kan göra 5 matlådor för 30kr
Detta gjorde jag för det var billigt. Ärtsoppa är inte speciellt gott 😅, hade jag gjort det från grunden hade jag gjort något annat. Men tror inte man kan göra 5 matlådor för 30kr
Du kan köpa ett kilo torkade gula ärtor för mindre än 20kr. Det blir mkt mer än vad du köpte idag.
Lite kryddor, lite fläsk och senap.
Garanterat billigare.
Ad hoc addendum
Du kan köpa ett kilo torkade gula ärtor för mindre än 20kr. Det blir mkt mer än vad du köpte idag.
Lite kryddor, lite fläsk och senap.
Garanterat billigare.
Gärna lök med om jag får lägga mig i!!
Gärna lök med om jag får lägga mig i!!
Om du lägger dig i rinner det väl över på plattan?
Ad hoc addendum
Om du lägger dig i rinner det väl över på plattan?
Nja, är ju rätt tjock men det blir mest fläsk i grytan då ju?!..
Tror hellre jag spenderar 25kr per matlåda och får mer smakrik och varierad mat. 😃 Men dina kollegor kommer säkert uppskatta 5 dagar av fjärtsoppa i lunchrummet.
Jag tror vi har vars 500 kvadratmeter arbetsplats så det är aldrig någon i närheten. Lunch har vi inte heller. Vi får springa in och äta om vi hinner, så man typ alltid själv i lunchrummet 😬
Jag tror vi har vars 500 kvadratmeter arbetsplats så det är aldrig någon i närheten. Lunch har vi inte heller. Vi får springa in och äta om vi hinner, så man typ alltid själv i lunchrummet 😬
Vad är det för dystopisk arbetsplats? Northvolt?
Nu var det ju inte alls samma färg eller?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Låter som slaveri att man inte får äta lunch Är det inte en mänsklig rättighet? Jobbar du på Northvolt (som någon annan sa).
Tror nog han hade tänkt o använda en micro, men eldkastare i lunchrummet funkar nog också
hehe det vore något o ha om inte annat.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Låter som slaveri att man inte får äta lunch Är det inte en mänsklig rättighet? Jobbar du på Northvolt (som någon annan sa).
Går det bra på jobbet kan man typ sitta i 3 timmar, går det dåligt hinner man typ inte äta mer än en banan. Det är avtalat så med facket då man inte bara kan gå ifrån sin maskin.
Poliser kan ju heller inte gå och äta lunch mitt under en biljakt, de äter väll också om tid finns.