Diskutera – Din drömuppföljare är...
Splinter Cell, jag saknar det så mycket
NOLF 3
Ni nämnde just två uppföljare jag inte ens visste att jag verkligen ville ha! Av alla konstiga uppföljare som får göras blir man ledsen över att två så fantastiska serier inte får några.
NOLF sålde dåligt förstod jag, men måste nästan bara varit före sin tid med tanke på vilka minnen alla som kört det har. Magiskt bra!
Splinter Cell är nog mest bara en tidsfråga?
Half-Life 3. Och Shenmue 4.
End of thread.
Fast jag skulle kunna drömma och säga ett nytt Project Gotham Racing också, även om studion är nedlagd sedan länge. För tio år sedan hade jag sagt Shenmue III och Alan Wake II, och de har (mot alla odds) faktiskt fått.
På rak arm: Little Big Adventure 3 och Team Fortress 3.
Är lite av en sucker för asymmetrisk multiplayer, så slänger in en uppföljare på Aliens vs. Predator också.
Conan: Exiles. Ett av mina absoluta favoritspel.
Önskelistan toppar med Mindre småbuggar och modernare grafik i kombination med ännu bättre byggfysiken, samt mer av det...då är byggfysiken ändå bland den bästa jag sett, där enda rivalen är Valheim. En kombination av de båda tack!
Tätt därefter kommer såklart en ännu större värld att utforska och erövra, där det finns möjligheter att öppna upp nya områden och bygga vidare på den med expansioner.
CE är ett av de "vuxnaste" spel jag spelat, där de verkligen fångat brutaliteten och "känslan" från både filmer och serier, samt utsattheten man upplever naken, i en oförlåtlig värld som mest vill en illa. Älskar det!
XCOM 3.
Det måste göras ett nytt! Svårt att hitta på en vettig story efter hur tvåan slutar bara.
Och allt vad det innebär, fortfarande.
Conan: Exiles. Ett av mina absoluta favoritspel.
Önskelistan toppar med Mindre småbuggar och modernare grafik i kombination med ännu bättre byggfysiken, samt mer av det...då är byggfysiken ändå bland den bästa jag sett, där enda rivalen är Valheim. En kombination av de båda tack!
Tätt därefter kommer såklart en ännu större värld att utforska och erövra, där det finns möjligheter att öppna upp nya områden och bygga vidare på den med expansioner.
CE är ett av de "vuxnaste" spel jag spelat, där de verkligen fångat brutaliteten och "känslan" från både filmer och serier, samt utsattheten man upplever naken, i en oförlåtlig värld som mest vill en illa. Älskar det!
https://brutalgamer.com/wp-content/uploads/2017/02/conan_keya...
Kan bara hålla med. Har lagt ner tusentals timmar i detta spel, älskar det!
MDK 3
Hade varit så jäkla coolt med ett nytt MDK.
Giants: Citizen Kabuto 2
Första är riktigt underskattat.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Jag älskade nästan allt som MicroProse gjorde till C64, och Amiga. Så vilket spel som helst från dom. Nu har dom ju återuppstått sen ett par år, och har en del väldigt intressanta spel på gång. Inte minst Sea Power: Naval combat in the missile age https://www.youtube.com/watch?v=CksbMiwQcqc Släpps i Early Access nästa månad, garanterat köp från min sida!
Lite andlig uppföljare till Jane´s Fleet Command, som var helt underbart när man behärskade det. Är lite orolig bara, för idag med familj har man inte samma tid att lira. Och spel som dessa brukar kräva timmar i taget framför datorn, med korta avbrott. Och detta finns inte längre, tyvärr. Så nästan allt jag älskade förr, har övergått till FPS. Och det kan gå en månad ibland numer, utan att spela överhuvudtaget tyvärr.
Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.
Rally Trophy 2 - det är ännu roligare att tävla i gamla skruttar än i tuffa muskelbilar.
XCOM 3 - jag har spelat tvåan (och ettan) så mycket att det knappt är roligt längre. Ändå kan jag inte låta bli att starta det på nytt då och då.
Mass Effect Andromeda 2 - det hade ju varit trevligt att få avsluta historien.
Deus Ex: Mankind Divided 2 - precis som med MEA ovan så vill jag få avsluta denna historien också.
Last one to heaven is a loser!