Bara 1 miljon sålda Star Wars Outlaws, enligt rapport
En av de märkligaste sakerna med det här spelet var ju att dom medvetet gjorde karaktären ful så att ingen skulle ta illa vid sig (?) Sedan bar karaktären också kläder som förde tankarna till Han Solo och denna "Her Solo" sprang omkring i en värld / världar där hon kunde knocka Stormtroopers till höger och vänster med blotta muskelkraften. Något stinker i allt det här, och det är inte mina skor.
Stjärnornas krig verkar inte längre vara den garanterade kassakon som många antar! Urvattningen sedan Disney tog över har gjort att det inte känns så spännande och unikt när man ser titeln "Star Wars" längre...
Men superhjältar i trikåer är fortfarande otroligt spännande och lönsamt.
En av de märkligaste sakerna med det här spelet var ju att dom medvetet gjorde karaktären ful så att ingen skulle ta illa vid sig (?) Sedan bar karaktären också kläder som förde tankarna till Han Solo och denna "Her Solo" sprang omkring i en värld / världar där hon kunde knocka Stormtroopers till höger och vänster med blotta muskelkraften. Något stinker i allt det här, och det är inte mina skor.
Ja det är ju ingen Jyn Erso direkt, men att det inte sålde beror nog mer på som Jozo sa, att SW inte är något speciellt idag, det finns ingen hype alls på något SW. En gång i tiden var det fett, men nu är det nästan som att man förväntar sig lite blandad kvalitet. För mycket skit helt enkelt, för mycket serier och annat tacky...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag tycker spelet var riktigt bra. Spelade på Ubi+ vilket är perfekt för sådana här spel, varför betala mer när man kan köra det för 179kr och samtidigt spela lite andra spel som legat på listan över "att-spela", tex Avatar, Assassins Creed - Mirage, Prince of Persia - The Lost Crown
Steam Deck och Geforce Now gör det ännu mera värt...
1# FZ Troll
Jag tycker spelet var riktigt bra. Spelade på Ubi+ vilket är perfekt för sådana här spel, varför betala mer när man kan köra det för 179kr och samtidigt spela lite andra spel som legat på listan över "att-spela", tex Avatar, Assassins Creed - Mirage, Prince of Persia - The Lost Crown
Steam Deck och Geforce Now gör det ännu mera värt...
Är väll också en anledning varför det sålt för dåligt.
Känns som ett typiskt spel man kan vänta på tills det kommer till Playstation plus eller Gamepass och många som spelat det kör det väl via Ubisofts tjänst? Inte att jag tror att Outlaws är dåligt på något sätt, men ser ingen som helst anledning till att jag måste spela det tag 1 eller ens år 1 så varför lägga extra pengar på det när man inte behöver?
Är det verkligen det? Efter End Game har det ju gått relativt utför för superhjältarna med, enstaka filmer gå bra, men majoriteten har ju gått dåligt. Med det sagt har ju superhjältarna varit standard actionfilmer nu i drygt 20 år, så kan ju behövas lite nytt blod för att skapa intresse igen för actionfilmer.
Gör bättre spel så kommer det sälja.
I långa loppet är det bra nyheter att det går åt skogen för ubisoft.
Bara casual gamers som lika gärna kunde underhålla sig med random mobilspel som gillar deras spel just nu
Om jag säger varför det säljer dåligt blir jag avstängd igen. Men ni vet alla varför.
Du blev avstängd för att du ständigt ska dra upp och starta politiska diskussioner och kalla saker woke när det inte ens har något med nyheten eller ämnet i fråga att göra. Du uppträder dig själv på ett sådant sätt där det verkar som att så fort det inte är en vit man i huvudrollen, eller i ditt tycke en attraktiv kvinna, så är spelen woke. Det behöver inte stämma men det är så du upplevs.
Extremt tröttsamt att läsa om och när du försöker argumentera för din sak så upplever jag det som extremt genomskinligt hur du försöker gömma dig bakom att olika mekaniker i spelet som "egentligen" är anledningen till att spelet är dåligt - typ stealth delen. Du har ju pratat om att det är konstigt hur hon kan ta ned stormtroopers med rustning och att det är overkligt, men samtidigt verkar du inte ha problem med liknande "problem" i andra spel, typ Assassins Creed, RDR2 eller vad det nu kan tänkas vara. Varför blir det fokus gällande sådant här för just Outlaws?
För att återgå till ämnet jag också:
Det här spelet sålde inte dåligt för att karaktären potentiellt var "ful" eller att spelet är "woke". De flesta bryr sig verkligen inte om sådant.
Outlaws var för många inte nyskapande nog då det var ett typiskt "Ubisoft-spel" och spelmekaniker som inte hade mycket djup. Hade gameplay varit top notch så skulle säkerligen folk köpt det, men när det är samma gamla Ubisoft-lir med Star Wars-skin föll det platt för många. Been there done that.
Outlaws var för många inte nyskapande nog då det var ett typiskt "Ubisoft-spel" och spelmekaniker som inte hade mycket djup. Hade gameplay varit top notch så skulle säkerligen folk köpt det, men när det är samma gamla Ubisoft-lir med Star Wars-skin föll det platt för många. Been there done that.
Det låter ju nästan som att spelet var ett 2/5 spel i en 4/5 förpackning.
Du blev avstängd för att du ständigt ska dra upp och starta politiska diskussioner och kalla saker woke när det inte ens har något med nyheten eller ämnet i fråga att göra. Du uppträder dig själv på ett sådant sätt där det verkar som att så fort det inte är en vit man i huvudrollen, eller i ditt tycke en attraktiv kvinna, så är spelen woke. Det behöver inte stämma men det är så du upplevs.
Extremt tröttsamt att läsa om och när du försöker argumentera för din sak så upplever jag det som extremt genomskinligt hur du försöker gömma dig bakom att olika mekaniker i spelet som "egentligen" är anledningen till att spelet är dåligt - typ stealth delen. Du har ju pratat om att det är konstigt hur hon kan ta ned stormtroopers med rustning och att det är overkligt, men samtidigt verkar du inte ha problem med liknande "problem" i andra spel, typ Assassins Creed, RDR2 eller vad det nu kan tänkas vara. Varför blir det fokus gällande sådant här för just Outlaws?
För att återgå till ämnet jag också:
Det här spelet sålde inte dåligt för att karaktären potentiellt var "ful" eller att spelet är "woke". De flesta bryr sig verkligen inte om sådant.
Jag tänker inte svara då det är utanför ämnet, och då blir man avstängd. Intressant dock man kan bli avstängd för hur man "upplevs" och inte vad man de facto säger. Men ja, reglerna säger att inga regler gäller för mods kan hitta på efterhand och mods har sista ordet. Så ja, vi lever på era nåder, de andra reglerna är bara för syns skull.
Edit: för säkerhets skull, jag talar inte om någon mod direkt utan generell observation av reglerna och vad som händer på forumet.
Med det sagt, SW Outlaws är högst mediokert och huvudpersonen är definitionen av "vem fan bryr sig?"
I drank what?
Det låter ju nästan som att spelet var ett 2/5 spel i en 4/5 förpackning.
Jag har inte testat det själv, men när jag har läst spelares text och hört dem prata om det i en video, låter det som att det kan vara roligt för Star Wars-fans tack vare sin story, men att gameplay lämnar mycket att önska och att det tyvärr följer Ubisoft-mallen alltför hårt.
Nej det är det inte. Marvel förlorar pengar på nästan alla deras serier och filmer senaste tiden och suicide squad floppade.
Är väll också en anledning varför det sålt för dåligt.
Ja men då har dom ju redan skjutit sig själv i foten med sin sub tjänst... det är ju exakt det den är till för eller hur? Vad vill dom ha? 10miljoner sålda ex eller 10 miljoner subs? 10 mille subs ger ju en stadigare inkomst... än att sälja spel!
1# FZ Troll
Jag var inte medveten om att de som man försökte ta kål på i Assassins Creed och RDR2 hade Storm Trooper armor som krävs 3-5 skott ibland att döda men en näve i deras hjälm knockar dom. Vilka lysande argument du kommer med, men jag får nog passa mig nu annars blir jag bannad.
Jag tänker inte svara då det är utanför ämnet, och då blir man avstängd. Intressant dock man kan bli avstängd för hur man "upplevs" och inte vad man de facto säger.
Man blir inte avstängd för att man håller sig utanför ämnet enbart någon gång nu och då, dock har du flertalet gånger dragit diskussioner av ämnet och ofta få det låta som att problem med många spel är att de är "woke" utan egentligen någon djupare substans. Det finns helt klart situationer med media i stort idag där saker är överdrivet PK, men när det gäller en titel som Outlaws är det knappast den huvudsakliga anledningen att spelet sålt dåligt med tanke på all kritik gameplay och story även fått.
En användare kan dessutom bli avstängd för vad man skriver och hur man upplves. Du är på ett forum och det är ju din uppgift att framföra dig på ett sådant sätt så du inte upplevs som exempelvis dryg och antagonistisk. Vi måste ju utgå ifrån vad du skriver och allt det där är en tolkningsfråga i slutändan. Börjar vi se mönster så agerar vi utefter det.
Men ja, reglerna säger att inga regler gäller för mods kan hitta på efterhand och mods har sista ordet. Så ja, vi lever på era nåder, de andra reglerna är bara för syns skull.
Det här kanske är en hot take, men med tanke på att det är vi som driver sajten så är det ju självklart att det är vi som bestämmer reglerna och ni besökare ska följa dem. Vi ska självklart föregå med gott exempel också, men har även friheten att göra det vi behöver när det behöves.
Är något mer du skulle vilja diskutera kan vi helt klart fortsätta i PM, men nu sätter jag ned foten ordentligt med tanke på din historik den senaste tiden. Ta åt dig av det vi sagt.
Nej det är det inte. Marvel förlorar pengar på nästan alla deras serier och filmer senaste tiden och suicide squad floppade.
Suicide Squad är dock Warner Brothers och DC, inte Disney och Marvel
I drank what?