Dubbla priset på Horizon Zero Dawn – efter remaster-nyheten
Så bra att man har det på skiva då!
Går fortfarande att köpa:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4553653
Eller varför inte begagnat:
https://www.tradera.com/search?q=horizon%20zero&categoryId=34...
00:00:02:42
Sweclockers senaste krönika släpp sargen och skippa skivläsare...
🤭
Grattis playstation ägare och detta är tex vad sweclockers redaktör även tycker är bra.
Släpps sargen som han skrev och hoppa in i Sonys digitala monopolbutik, det blir bäst så.
Bara..? Jag hade höjt till minst 699. Någon måste ju betala för remastern!
Det ska väl betala för sig själv eller? Jag menar, om det inte är en remake där allt görs om från grunden så är det väl lite oskäligt att ta fullpris för det?
Kostar det pengar nu? Horizon Zero Dawn Complete Edition var gratis på PS Store även för dom som inte hade plus, under 4 veckor våren 2021. Trist för dom som inte skaffade spelet då.
Sweclockers senaste krönika släpp sargen och skippa skivläsare...
🤭
Tror jag håller kvar i sargen tills EU bryter upp digitala monopol, de som känner sig bekväma med att betala dubbelt så mycket för något får väl fortsätta kasta bort sina pengar på något som de aldrig kommer äga. Synd bara att det påverkar alla andra i slutändan dock.
Jag, precis som många andra här har också nostalgibrillorna på, många goda Sony, Microsoft och Nintendominnen men låt oss inte lura oss själva här, de är stora pengahungriga företag som skiter fullständigt i slutanvändarna och hade säkert helst sålt luft på flaska om det bara hade gått. Så släpp istället era fanboyminnen och tänk med plånboken och era rättigheter istället.
Kostar det pengar nu? Horizon Zero Dawn Complete Edition var gratis på PS Store även för dom som inte hade plus, under 4 veckor våren 2021. Trist för dom som inte skaffade spelet då.
Ja, spelet har ju iallafall vart gratis på såväl pc och på playstation (både via plus och i samband med ps5 paketet. Samt helt gratis som ovan nämns.) Kräver nästan lite talang att ha missat. Ser inte riktigt problemet. Som någon i tråden nämnde så vill man väl passa på att tjäna några slantar på remastern innan priset droppar igen.
Det ska väl betala för sig själv eller? Jag menar, om det inte är en remake där allt görs om från grunden så är det väl lite oskäligt att ta fullpris för det?
Bra spel ska få kosta! Jag har inget emot att skaffa ett andra och tredje jobb för att ha råd med en PS5 Pro och de senaste SONY-spelen. Ken Kutaragi hade helt rätt när han hängde upp prislappen på max på PS3:an på den gamla goda tiden. Är väldigt tveksam till spel under 799 kr, kan de verkligen vara nåt att ha? Man får ju vad man betalar för. Visst, förskolan höjer ju lite på ögonbrynen när barnen snubblar runt i snön med foppatofflor på vintern, men ungarna har ändå senaste SONY-spelen hemma.
Bra spel ska få kosta! Jag har inget emot att skaffa ett andra och tredje jobb för att ha råd med en PS5 Pro och de senaste SONY-spelen. Ken Kutaragi hade helt rätt när han hängde upp prislappen på max på PS3:an på den gamla goda tiden. Är väldigt tveksam till spel under 799 kr, kan de verkligen vara nåt att ha? Man får ju vad man betalar för. Visst, förskolan höjer ju lite på ögonbrynen när barnen snubblar runt i snön med foppatofflor på vintern, men ungarna har ändå senaste SONY-spelen hemma.
🤣