PS5 Pro-retrokonsolen säljs för fantasipriser på Ebay
Går väl att lista för vilken summan som helst, frågan är vad de säljs för sedan. Gissar att det landar runt 25 000kr.
Är det fortfarande lagligt att scalpa?
Med tanke på att återförsäljare själva börjat göra det såväl med konsoler som spel så verkar det vara helt ok.
Vem bryr sig, ärligt talat?
Om nu någon går in och betalar rövarpriser som dessa så är det ju bara att gratulera, du är uppenbarligen väldigt väääääldigt rik så pengar är inte en issue...
Eller så har du brutalt dåligt omdöme, och well, då blir det ju jobbigare... 🤷🙈🌈🥳
Menar, en fungerande och helt vanlig PS5 Pro finns till det otrooooligt överkomliga priset av 10 papp. Det här är ju mest en samlar/skrytgrej.
Går väl att lista för vilken summan som helst, frågan är vad de säljs för sedan. Gissar att det landar runt 25 000kr.
Sålda PS5 Pro 30th Anniversery Edition på Ebay.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=ps5+pro+annive...
00:00:02:42
Om folk kunde ta ett chill pill och sluta hetsa över plast.
Livet blir inte bättre för alla prylar ”likes”, ”bragging rights”, ”content”…som tur är fungerar jag tvärtom, blir mindre sugen när alla hetsar ihjäl sig.
Men förmodligen får de sålt till ngn ”influencer” eller wannabee.
Det hade ju varit lämpligt att släppa en onumrerad variant då efterfrågan uppenbarligen är väldigt hög.
Göra sina kunder glada, vilken affärsidé.
CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor
Borde vara som vissa dyra bilar att de inte får sälja vidare på ett år eller något
Ja, och inget kvitto är giltigt förrens 1år av ägandeskapet har varit.
Finns säkert någon tjomme som skulle kunna rättfärdiga priset, kanske någon på FZ skulle jag tro
Det intrycket har jag fått efter all PS5 PRO prat
Nja. Rättfärdiga vet jag inte. Rätt sjukt pris, blev lite chockad faktiskt, men tillgång och efterfrågan styr. Det här är förmodligen människor som har väldigt mycket pengar. För dem är det värt 4x priset att slippa sitta och jaga exakt samma minut som det släpps. Summan märks nog inte ens på deras bankkonto.
För att göra en dålig jämförelse för oss vanliga dödliga så går vi och köper en pizza (eller en utelunch) när vi inte orkar laga mat. Betalar 4-5 gånger priset vad vi skulle kunnat lagat mat för själv, men vi tycker det är värt att låta någon annan göra det.
Och det utan skivläsare
Var ju lite rykten om att just skivläsarna sålde slut för scalpers skulle hamstra, men där fylldes ju lagren på direkt (iaf i Sverige) så tji fick dem!
Vem bryr sig, ärligt talat?
Om nu någon går in och betalar rövarpriser som dessa så är det ju bara att gratulera, du är uppenbarligen väldigt väääääldigt rik så pengar är inte en issue...
Eller så har du brutalt dåligt omdöme, och well, då blir det ju jobbigare... 🤷🙈🌈🥳
Menar, en fungerande och helt vanlig PS5 Pro finns till det otrooooligt överkomliga priset av 10 papp. Det här är ju mest en samlar/skrytgrej.
Folk som vill köpa en för normalt pris kanske? Och INGEN bryr sig om att du inte bryr dig.
Folk som vill köpa en för normalt pris kanske? Och INGEN bryr sig om att du inte bryr dig.
Jag gjorde.
Med tanke på att återförsäljare själva börjat göra det såväl med konsoler som spel så verkar det vara helt ok.
Nja, det är allt "lite" skillnad på legitima återförsäljare och scalpers. Visst kan tillgång och efterfrågan påverka priser, men "riktig" scalping som vi sett på bl.a. grafikkort och konsoler är ju liksom bortom all proportionalitet. Se svaret nedan.
Nja. Rättfärdiga vet jag inte. Rätt sjukt pris, blev lite chockad faktiskt, men tillgång och efterfrågan styr. Det här är förmodligen människor som har väldigt mycket pengar. För dem är det värt 4x priset att slippa sitta och jaga exakt samma minut som det släpps. Summan märks nog inte ens på deras bankkonto.
För att göra en dålig jämförelse för oss vanliga dödliga så går vi och köper en pizza (eller en utelunch) när vi inte orkar laga mat. Betalar 4-5 gånger priset vad vi skulle kunnat lagat mat för själv, men vi tycker det är värt att låta någon annan göra det.
Inlägget var med stor sannolikhet riktat mot en specifik användare, och jag misstänker starkt att du inte var måltavlan.
Och ja, jämförelsen med maten haltar allt rätt bra - det *enda* scalpers gör i de här fallen är att göra en bokning på den produkt du vill köpa före alla andra har möjlighet att göra det. De blir i princip inte ens en mellanhand i handelskedjan, och den som kan ens försöka rationalisera att det skulle höja priset 3-4ggr över det faktiska inköpspriset anser jag vara en del av problemet.
Det är oförsvarligt och ska motarbetas, jag anser det faktiskt inte svårare än så. (Frihandel i all ära, men ingen marknad bör imho vara fri från reglering heller, och det här är såpass extremt att det bör slås ned på.)
Lär ju knappt finnas nån som är intresserad av överpriser på det här, tror scalpers här förhoppningsvis åker på en käftsmäll
Jag hoppas du har rätt, befarar tyvärr att du har fel. :/
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Haha, jag hade förstått ilskan om det gällde vanliga Pro. Nu kan ju alla köpa Pro ändå, bara att det inte råkar vara den kraftigt limitierade versionen. Så, en axelryckning, med andra ord.
Men du får naturligtvis bry dig så mycket du vill! För förtydligandets skull gör jag inte anspråk på att tala för alla med min axelryckning, ifall det nu kunde tolkas så. Hoppas du får tag i konsolen till ett överkomligt pris!
Vi såg det inte komma
Nä, precis 😅😂