Svenska PS5 Pro-priset – 10 500 kr

Robot
Svenska PS5 Pro-priset – 10 500 kr
Medlem

Dyrt... men har bokat!

Medlem

Med denna prislapp kan man lika gärna köpa en gaming PC som kommer ge betydligt bättre resultat än en konsol.

Testpilot

Oj, jag trodde typ 9 800.

Medlem

Får bli en vid jul. Plånboken säger nej just nu😭🤣😭

signatur

Death by Snu Snu🥰

Medlem

BOOM! Vi hade rätt alla som trodde på ett pris över 10 000 kr. Blir intressant att se hur väl det säljer i Sverige och globalt i överlag. Och lite chockerande är det allt då priset ger en fingervisning om vad nästa generations konsoler kommer kosta... Nintendo är nog de enda vi kan lita på som fortfarande kommer lansera ett familjevänligt pris på konsoler.

Medlem

Gissade på 10490:-

Så om man vill ha skivläsaren + stativet så går detta loss på 12 328:-?
Jag var sugen på en pro, men inte för detta pris, lägger dessa pengar i spargrisen för ett Nvidia 5000 kort istället : )

signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem

Kan inte hela världen förstå att detta är för dyrt så att ingen köper den och vi tvingar playstation att dra ner det till ett rimligt pris? 10k för en konsol är ju helt galet.

Medlem
Skrivet av Force:

Kan inte hela världen förstå att detta är för dyrt så att ingen köper den och vi tvingar playstation att dra ner det till ett rimligt pris? 10k för en konsol är ju helt galet.

En icke så vild gissning är att den kommer sälja bra ändå, trots högt pris och dåligt spelutbud...

Medlem

"Det är alltså samma maskin som "vanliga" PS5 Pro, fast med grå yta och lite hyllningsinskriptioner för att Playstation fyller 30 år i höst."

Nja. Det ingår också en dualsense edge utöver den vanliga dualsensen och en laddningsdocka för handkontrollerna.

Medlem

För dyr. Köper kanske en nästa år om den gått ner i pris.

Inaktiv

"Nej, du kan inte köpa en PS5 Pro-liknande pc till samma pris"
"Som lägst har Sweclockarnas fått ihop en pc för 10 489 kr, vilket gissningsvis är mer än vad PS5 Pro kommer kosta här. "

Utan skivläsare.

Medlem

Jag får en känsla av att Sony har problem.
Därav priset samt andra händelser den senaste månaden.

Medlem

Så väldigt ovärt

Medlem

Shut up and DON’T take my money.

Har vart sjukt pepp på Pro’n länge å man är ju van att konsoller är rätt så pris pressade. Så detta var man ju inte beredd på (konstigt nog).
Hade kanske köpt den om det var en skivläsare också. Nu blir det nej, aldrig i livet.

Medlem

Japp, för dyr, lär inte köpa ngn,det får gå ner i pris en massa.. kanske ligger lagom i pris när ps6 släpps typ

Medlem
Skrivet av Kotz:

Jag får en känsla av att Sony har problem.
Därav priset samt andra händelser den senaste månaden.

De har uppenbarligen lagt på en "Concord-skatt" 😊

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Bokade en men långt ifrån säkert att jag hämtar ut den. Vill se lite ordentliga tester först.

Medlem

Wow…dubbla priset för lite högre prestanda…har inte Sony kastat bort nog med pengar i år?! 😎 Men tyvärr är det många som kommer köpa ändå!

Medlem

Förutom att den är kraftfullare så ökar de lagringen från 1 TB till 2 TB

signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Redaktör
Skrivet av anarfox:

"Det är alltså samma maskin som "vanliga" PS5 Pro, fast med grå yta och lite hyllningsinskriptioner för att Playstation fyller 30 år i höst."

Nja. Det ingår också en dualsense edge utöver den vanliga dualsensen och en laddningsdocka för handkontrollerna.

Yep, jag missade det. Är fixat nu.

signatur
Medlem

Sjukt överpris.

Medlem

Undrar hur Sony tänker egentligen för förr eller senare så kommer ju en PS6. Ska den vara ännu dyrare då eller? 12-13000? Var går smärtgränsen för konsumenterna?

Medlem
Skrivet av anon_342888:

"Som lägst har Sweclockarnas fått ihop en pc för 10 489 kr, vilket gissningsvis är mer än vad PS5 Pro kommer kosta här. "

Utan skivläsare.

https://media4.giphy.com/media/pWdckHaBKYGZHKbxs6/200.webp?ci...

Skrivet av Tomas Helenius:

Yep, jag missade det. Är fixat nu.

https://www.fz.se/nyhet/298556-nej-du-kan-inte-kopa-en-ps5-pr...

Dags att uppdatera artikeln?

Lägger man till läsare och vertikal montering så blir det 12300Kr vilket också är 130Kr mer än den datorn som instället rekommenderas.

Medlem

Sedär, instinkterna om över 10k, var pang på rödbetan.

Går ju rykten om att Sony satt priset som det är, för att försöka täcka sina förluster från Concord.

Medlem

Fullbokad på Webhallen!

Medlem
Skrivet av anon_342888:

Utan skivläsare.

https://media4.giphy.com/media/pWdckHaBKYGZHKbxs6/200.webp?ci...

Nu är det ju verkligen mer värt att lägga ett par tusenlappar extra på en bra pc än att köpa en konsol för 10-12000..

Medlem
Skrivet av B-itta:

En icke så vild gissning är att den kommer sälja rätt bra ändå, trots högt pris och dålig spelutbud...

Ja, tyvärr.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av roftg:

Nu är det ju verkligen mer värt att lägga ett par tusenlappar extra på en bra pc än att köpa en konsol för 10-12000..

Jag har inte sagt något om det? Jag pratar om ockerpriset och hur man gör en artikel med en stensäker titel innan man vet priset och jämför det med en PC, sen lyckas den ändå bli dyrare. Det är kul.

Skriv svar