PS5 Pro-förbokning öppnar kl 10 på tordag – svenskt pris lär avslöjas

Robot
PS5 Pro-förbokning öppnar kl 10 på tordag – svenskt pris lär avslöjas

Hur dyr blir den egentligen?

#ps5-pro

Medlem

Måste man stå i kö för att köpa skivläsare och stativ?!??

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Har inte så bråttom för PROn, men vill gärna ha anniversary kontrollen. Hoppas de har några!

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Jag gissar på 9990.

Medlem

Kan man sätta dit skivläsaren från en ps5 slim?

Medlem

De kanske kör billigt på "bara" 9500 då 😅

Medlem
Skrivet av Snavz:

Kan man sätta dit skivläsaren från en ps5 slim?

Japp, de fungerar finfint!

Medlem

Eller skoja bara, säkert 999999,90, så verkar det billigare.

Skribent

Gissar 9495 - 9995 sek.
14995-15995 sek för 30th anniversary.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skrivet av Enartz:

Måste man stå i kö för att köpa skivläsare och stativ?!??

Det ska nog stå köpa till.

signatur

00:00:02:42

Backloggens befriare

Gissar på 10499:-

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Undra om det blir samma hybris som med PS5an, slut överallt och ockerpriser på blocket?

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Gissar på 10499:-

Tyvärr mycket möjligt och det kommer svida i så fall 😭

Medlem
Skrivet av unoR:

Undra om det blir samma hybris som med PS5an, slut överallt och ockerpriser på blocket?

Beror ju lite på hur mycket Sony tillverkat och hur stora volymerna hit till norden blir. Tyvärr brukar det ju vara andra regioner som prioriteras då konsoler lanseras så räkna inte med fyllda hyllor åtminstone. Scalping får man nog tyvärr ta lite för givet när det gäller sånt här.

Medlem

PS5 är inte intressant, bara limited edition!

Testpilot

"Pris avslöjas närmare release" alltså... 09.59?

Medlem

Fortfarande svårt att smälta 9990 utan skivläsare. Så Närmre 12 000 utan spel. Jösses alltså.
I och för sig gav jag 5990 för PS3 back in the days så verkligheten kom väl ikapp nu.

signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Får jag tag i en PS5 Pro 30th så skulle det vara kul men jag har ändå inte maskinen synlig. Har bestämt mig för att köpa Pro i vilket fall som helst.

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Freddan:

Fortfarande svårt att smälta 9990 utan skivläsare. Så Närmre 12 000 utan spel. Jösses alltså.
I och för sig gav jag 5990 för PS3 back in the days så verkligheten kom väl ikapp nu.

Ps3 släpptes 2007. 6000kr motsvarar 8600kr givet inflationen.
Gissar att Ps5 pro har utvecklats en bit jämfört med ps3. Dvs inte så fasligt konstigt.

Medlem
Skrivet av slippy:

Gissar att Ps5 pro har utvecklats en bit jämfört med ps3. Dvs inte så fasligt konstigt.

PS3 är också Sonys minst säljande konsol. Priset lär utan tvekan ha spelat in är. Dessutom är det mer rimligt att jämföra med PS4 pro, den lanserades för 399 dollar, (med skivläsare)

Jag ska köpa 5 och lägga ut allt på Tradera tre gånger så mycket (ironi så klart). Lycka till!

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av slippy:

Exakt min poäng därav verkligheten kommer ikapp nu. 2007/2008 var då jag köpte den. Minns att jag köpte till en HDMI-kabel för 300 spänn då också. Ingick inte och HDMI var relativt nytt då. Så det egentliga priset var högre än 6000 kronor.

Vi lär få samma diskussion med spel så fort GTA6 lanseras. Något måste ju vara först med att korsa gränser precis som denna gång.
Kan mycket väl bli spelet som bryter 1000 kronors gränsen för ”standard edition”. Men det är ju också rimligt givet att man betalade 699 år 2000 för vissa Nintendo 64 spel (och de var nödvändigtvis inte bra).

signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Känner ingen FOMO runt den här releasen. Kommer köpa den, men jag låter early adopters betatesta den först en stund

Medlem

Känns som en no-brainer med Pro i hyllan. Mitt bankkort är redo. 😊

Medlem

Mitt bankkort är också redo. Blir förbeställning direkt när klockan slår 10 i morgon.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Lär väl slå till imorgon! Är svag...

Medlem
Skrivet av slippy:

Skrivet av Tryffel5:

PS3 är också Sonys minst säljande konsol. Priset lär utan tvekan ha spelat in är. Dessutom är det mer rimligt att jämföra med PS4 pro, den lanserades för 399 dollar, (med skivläsare)

PS3 floppade på $600 och gick inom ett år ner till $400. Så för 8600Kr så borde Pro totalt crasha? Man kanske inte räknar med samma siffror som en main line konsol i och för sig

Medlem

Till er som ska köpa direkt, har ni en PS5 sedan tidigare eller är ni förstagångs köpare?

Medlem
Skrivet av Fabler:

Till er som ska köpa direkt, har ni en PS5 sedan tidigare eller är ni förstagångs köpare?

Första. Köper om den kostar 9500Kr eller lägre. 11 med läsare är mycket pengar och PS6 är "bara" 3-4 år bort(2-3 när GTA släpps).

Medlem

Blir att köpa en pro lagom till releasen av Ghost of Yotei.

12
Skriv svar