Silent Hill 2-remaken blir konsolexklusiv till PS5 i minst ett år

Robot
Silent Hill 2-remaken blir konsolexklusiv till PS5 i minst ett år

Släpps till PS5 och pc om några veckor.

#silent-hill-2

It's not a lake, it's an ocean

Det har känts så hela tiden. Blir kul att se hur de lyckas med DualSense-funktionerna.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det har känts så hela tiden. Blir kul att se hur de lyckas med DualSense-funktionerna.

Det håller jag med om, älskar dualsense och dess funktioner.

Medlem

Soft. Var rädd att det skulle släppas ett år senare på PC.

Jag har dock tillräckligt mycket att spela så lär nog inte behövas köpa vid release ändå.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Bra det kommer på PC också men sympatierna till Xbox som redan ligger ner:

Medlem

Silent Hill 2 på Switch 2 då!

Medlem
Skrivet av lonian:

Soft. Var rädd att det skulle släppas ett år senare på PC.

Jag har dock tillräckligt mycket att spela så lär nog inte behövas köpa vid release ändå.

Ja känns som massa utvecklare bestämt sig att släppa sina spel nu i en klump nu vid augusti - oktober. I alla fall då det kommer till PC. Att både FF XVI och God of War 2 kommer två dagar ifrån varandra, känns rätt oplanerat. Sen har vi Black Myth, Samt snart Silent hill 2, Until dawn. + två spel som inte kanske är så stora, men som jag tycker ser kul ut Dragon Ball Sparking zero och Lollipop Chainsaw. Var länge sedan jag såg så många spel på engång från stora utvecklare och de var bara av de jag hade intresse för. Vet att även spel som Space Marine 2 kom ut nu också.

Kul, nu behöver man inte vara orolig att få slut på spel på ett tag.

Medlem

Med hur de ändrat karaktärs designen blir det nog inget köp för mig om inte spelet för övervägande bra betyg av pålitliga spelare och steam betyg.

signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Swayer:

Ja känns som massa utvecklare bestämt sig att släppa sina spel nu i en klump nu vid augusti - oktober. I alla fall då det kommer till PC. Att både FF XVI och God of War 2 kommer två dagar ifrån varandra, känns rätt oplanerat. Sen har vi Black Myth, Samt snart Silent hill 2, Until dawn. + två spel som inte kanske är så stora, men som jag tycker ser kul ut Dragon Ball Sparking zero och Lollipop Chainsaw. Var länge sedan jag såg så många spel på engång från stora utvecklare och de var bara av de jag hade intresse för. Vet att även spel som Space Marine 2 kom ut nu också.

Kul, nu behöver man inte vara orolig att få slut på spel på ett tag.

Yes. Jag håller fortfarande på med Zelda tears of the kingdom, är snart på sista bossen. Men sen blir nog att köpa Black myth Wukong. Är även sugen på Armored Core.

signatur

Medlem

Spelar hellre originalet med HD moddet som nyligen fick sin sista update

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

pc keyboard och mus haha the best

signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem

Trevligt att det kommer till PC direkt och det hamnar i wishlisten såklart men priset, ouch. 70euro för en remake.
Vet att spel varit "billiga" länge nu jämfört med förr om man räknar in inflationen osv. men ändå. Samtidigt är man sjukt sugen

Medlem
Skrivet av addman:

Bra det kommer på PC också men sympatierna till Xbox som redan ligger ner:

https://content.imageresizer.com/images/memes/Stop-Stop-Its-...

30 miljoner Xbox, ja den är helt död. 🤷

Geeks Gaming

Hmmm lite kluven. 2:an är legendariskt för mig så vill helst inte förstöra det minnet med en ny version.
Blir att avvakta recensioner och intryck för mig, kanske kolla lite på streams

Medlem

total ointresserad för mig, tills man får VR stöd

Medlem
Skrivet av lonian:

Yes. Jag håller fortfarande på med Zelda tears of the kingdom, är snart på sista bossen. Men sen blir nog att köpa Black myth Wukong. Är även sugen på Armored Core.

Ah nice, ja det är ett spel man kan hålla på länge Ah juste ARMORED CORE släpptes nu också ja. Har också viljat testa ett av de spelen, men ja, just nu har jag en del som går före xD

Medlem

Höll på att tappa hakan när jag läste rubriken.
Blir alltid lika förvånad när jag ser "konsolexklusiv.........släpps till PS5 och PC".
Fattar att på ett sätt är det ju sant, men finns det inte något annat uttryck man kan säga det på?

Ska ändå bli kul att se ifall Bloober har lyckats. Alla förhandsvisningar känns ju bara bättre och bättre, men samtidigt är det något som skaver, såsom vissa delar av röstskådespelet, karaktärsdesigen och combaten som verkar lite halvtaskig.

Medlem

Silent hill känns för mig som ett PS-spel så mest glad över att det släpps till övriga konsoler alls 👍

Medlem

Jag har aldrig spelat ett SH-spel men älskar Resident Evil-serien och andra skräckspel (Dead space, Alien isolation osv). Vågar man förboka detta eller ska jag vänta in recensioner?

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Jag har aldrig spelat ett SH-spel men älskar Resident Evil-serien och andra skräckspel (Dead space, Alien isolation osv). Vågar man förboka detta eller ska jag vänta in recensioner?

Varför vänta in recensioner när det är du själv som ska tycka om spelet. Finns redan gameplay videos på youtube som du själv kan avgöra om det är för dej eller inte. Gillar du RE serien, dead space osv.. Så kommer du älska Silent Hill

Medlem

Går att förhandsboka spelet på retrospelbutiken för 629 kr just nu om någon är intresserad. Så tillkommer 39 kr för frakt men det är oavsett långt under pris mot resten av butikerna.
Lade mig en förhandsbokning nu faktiskt ifall att Går ju alltid att avboka om saker förändras.

https://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=47069

edit: Ska tillägga det är den fysiska PS5 versionen jag listat där

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

https://www.greenmangaming.com/games/silent-hill-2-pc/ Finns här också, men jag väntar nog.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Bra pris!
Är också lite velig. Sista tiden känns det som många spel har varit alldeles för trasiga vid (PC) release.
Förbokade Ragnarök men vad jag läst på Steam forumet är det inte ens värt att installera just nu innan alla buggar är fixade.

1
Skriv svar