Assassin's Creed Shadows är i samma storleksordning som Origins
Odyssey och Origin var perfekt för min del, men hoppas de gör världen lite mer levande och inte så mycket "nu strösslar vi ut random events över hela världen", utan lite mer naturlig.
En sak är säker vid det här laget, man vet vad man får när man köper ett spel från Ubisoft, så gillar man deras formula så kommer man säkerligen att gilla detta också.
Lite som att gå till en restaurang och beställa 'det gamla vanliga', vad det nu är..
Plankstek kanske?
Har försökt origins och valhalla typ 3-4 gånger nu, tappat intresse relativt snabbt. men av någon anledning så kunde jag inte sluta spela Odyssey, var så mycket mer engagerande för mig. Hjälpte oerhört att det var öar också, vart aldrig överväldigad då jag fokuserade på den ön jag var på just nu. Vart också besviken när Vahalla gick ifrån random loot, tog ut en seratonin drip ifrån spelet.
Origins hade ett klart och tydligt slut för mig vilket gjorde att jag orkade köra igenom hela (65h) och samtidigt checka av en hel del frågetecken på kartan.
Odyssey var kul rakt igenom men det var så sjukt stort att jag började tappa suget efter runt 70h. Sen lade de till massa content som gjorde det ännu mer gigantiskt och det var då jag gav upp.
Valhalla började bra men blev snabbt tråkigt eftersom storyn i varje "land" var densamma. Tror jag gav det 50h innan jag gav upp (hört att det krävs tre gånger så mycket, runt 150h, för att klara av det och inte missa för många saker).
Blir munsbiten lika stor som Origins så blir jag glad (dock fortfarande osäker på om jag köper det).