Scalpers försöker sälja och tjäna pengar på fysiska kopior av Concord
Ha ha, prata om att bli värdefullt av helt fel anledning men det är ju så det funkar vad man än tycker och även om spelet är skräp på alla fronter så är det nog värdefullt för samlare.
Ni som misströstar om att inte fått ett eget exemplar så finns det ljus i tunnlen i form av din egen Concord handkontroll
https://direct.playstation.com/en-us/buy-accessories/dualsens...
Slå till nu när ni kan och då den bara finns i USA så får ni också betala svindyr frakt samt tull på detta så vad väntar ni på:)
Tror även Sony fixade ett tv avsnitt på Secret Level om Concord och det ska sändas via amazon.
Känns som om Sony har lagt en hel del pengar på marknadsföring så det måste väl kännas så där just nu. Visst har dom råd med det, men ringar på vattnet lär det ju bli gällande Sonys rykte och inte blir det bättre att dom tänker köra på med Fairgame$ Ett nytt Heist spel i samma anda som Concord ungefär. Just nu har den trailern runt 4000 tummar upp och 42 000 tummar ner på youtube så det börjar inget vidare.
Kanske är samlarvärde på det för någon som samlar på totalt misslyckade spel. Synd att sweet baby inc har varit inblandade i så många spel och andra företag.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
Kanske är samlarvärde på det för någon som samlar på totalt misslyckade spel. Synd att sweet baby inc har varit inblandade i så många spel och andra företag.
Men snälla, spel säljer inte så där dåligt på grund av att Sweet Baby Inc var involverade. Majoriteten av dom som köper spel har noll koll på sånt där.
På tradera är det vissa som fått bud på 1400kr redan. Riktigt sjukt.
Det kommer ju inte bli ett samlarobjekt bara för att någon på reddit bestämt att det skall bli, krävs nog mer än så.
Jag kan inte se att någon har budat på dom två annonser som är uppe. Det är väl säljaren som har satt priset bara?
Men snälla, spel säljer inte så där dåligt på grund av att Sweet Baby Inc var involverade. Majoriteten av dom som köper spel har noll koll på sånt där.
Jag kan inte se att någon har budat på dom två annonser som är uppe. Det är väl säljaren som har satt priset bara?
Finns en annons där dom fått bud 1400 men hittar den inte längre. Här är en annan som sålde för 1000kr :
https://www.tradera.com/item/1000007/643046301/concord-ps5
Räcker bara att kolla på spelet för att avstå att köpa. Som tex spiderman där dom fick utvecklarna att lägga pride flaggor och annan politisk skit i spelet.
Asus TUF RTX 4090 OC
Ryzen 5950x
Om kanske 30 år kan det bli värt något?
Finns på ebay och tradera nu, börjar gå upp mot 3-4k redan.
På tradera är det vissa som fått bud på 1400kr redan. Riktigt sjukt.
Finns en annons där dom fått bud 1400 men hittar den inte längre. Här är en annan som sålde för 1000kr :
Vem budar så högt på ett spel som finns i handeln för 591:-? 😂 Eller är det någon form av special edition?
Som tex spiderman där dom fick utvecklarna att lägga pride flaggor och annan politisk skit i spelet.
Är väl inte så konstigt med Prideflaggor i ett spel som utspelar sig i nutid och i en stad som finns på riktigt? Sen om man tycker det är lite jobbigt är väl en annan femma.
De har inte koll på just SBI, men SBI inblandade spel verkar sälja dåligt överlag. De har varit inblandade i några succeér men överlag, nej. Så allmänheten behöver inte ha koll, de ser var spelen erbjuder och hoppar över dem.
Räcker bara att kolla på spelet för att avstå att köpa. Som tex spiderman där dom fick utvecklarna att lägga pride flaggor och annan politisk skit i spelet.
De tog bort dem i mellanöstern varianten av spelet. Hyckleriet vet inga gränser.
I drank what?
Ah, my bad. Tänkte inte på att kolla avslutade auktioner
Blir du arg när du ser prideflaggor irl också? Nu har jag aldrig varit i New York men jag tror inte att dom är så ovanliga där. Att kalla något sånt för politiskt skit säger nog mer om dig.
De har inte koll på just SBI, men SBI inblandade spel verkar sälja dåligt överlag. De har varit inblandade i några succeér men överlag, nej. Så allmänheten behöver inte ha koll, de ser var spelen erbjuder och hoppar över dem.
Har du några exempel på faktiskt bra spel som sålt dåligt på grund av SBI?
Spelet kommer ju säkert bli ett samlarobjekt med tiden ifall det finns få ex ute i det vilda, det är ju så det fungerar. Inget märkligt alls, i sådana fall. Att spelet inte går att spela eller om det är bra/dåligt har inget med samlarvärdet att göra.
Är inte ET ett samlarobjekt nu för tiden..?
Har du några exempel på faktiskt bra spel som sålt dåligt på grund av SBI? Spelet är i stort sätt dött nu.
Suicide Squad: Kill the Justice League sålde dåligt pga SBI. Fast det kanske inte var ett bra spel.
"What is the Sweet Baby Inc controversy?
Sweet Baby Inc. detected: What actually happened and why ...
In a nutshell, Sweet Baby Inc. has been accused of making games worse in a bid to help companies meet their ESG (environmental, social, governance) and DEI (diversity, equity, inclusion) targets. It's also come under fire for allegedly forcing its employees' political ideologies into the games it has worked on"
Asus TUF RTX 4090 OC
Ryzen 5950x
Jag har sett exemplar av Ubisofts The Crew sväva runt på Tradera för några slantar, vilket får mig att undra vem vill ha det när man vet att spelet inte går att köra pga nedstängda servrar. Likaså är det med Concord nu, du köper bara en tom fysisk kopia med ingen funktion längre.
Ha ha, prata om att bli värdefullt av helt fel anledning men det är ju så det funkar vad man än tycker och även om spelet är skräp på alla fronter så är det nog värdefullt för samlare.
Ni som misströstar om att inte fått ett eget exemplar så finns det ljus i tunnlen i form av din egen Concord handkontroll
https://direct.playstation.com/en-us/buy-accessories/dualsens...
Slå till nu när ni kan och då den bara finns i USA så får ni också betala svindyr frakt samt tull på detta så vad väntar ni på:)
Tror även Sony fixade ett tv avsnitt på Secret Level om Concord och det ska sändas via amazon.
Känns som om Sony har lagt en hel del pengar på marknadsföring så det måste väl kännas så där just nu. Visst har dom råd med det, men ringar på vattnet lär det ju bli när det gäller Sonys rykte och inte blir det bättre att dom tänker köra på med Fairgame$ Ett nytt Heist spel i samma anda som Concord ungefär. Just nu har den trailern runt 4000 tummar upp och 42 000 tummar ner på youtube så det börjar inget vidare.
Tänkte köpa som en investering men de verkar vara slutsålt?
Lorem ipsum dolor sit amet
En allmän reflektion bara när man pratar om priser - ofta sägs det att någonting "går för N summa" på t.ex. ebay. Det är dock missvisande att kolla på listpriser, man ska alltid kolla på "sold for"-priserna.
Att snacka om vad någonting listas för i pris är bara psykologisk anchoring som dessutom gynnar dem som försöker sälja till överpris, eftersom det kan leda till att man får en missvisande förankring till vad saker faktiskt säljs för.
Suicide Squad: Kill the Justice League sålde dåligt pga SBI. Fast det kanske inte var ett bra spel.
Suicide Squad sålde dåligt för det var ett tråkigt spel som ingen ville ha. SBI designade inte spelet, det var Rocksteady som valde att göra ett live service spel och det är dom vi ska beskylla. Det enda folk hyllade i det spelet var väl cutscenes och karaktärer och jag kan tänka mig att SBI hade ett finger med där.
Du bara sket i vad jag skrev, citerade det och ber mig ta fram bevis för något som jag inte sagt?
<Uppladdad bildlänk>
Jag tycker det är märkligt att beskylla SBI när spel säljer dåligt när det är utvecklarna som gör dåliga spel. Suicide Squad, Dustborn och Concord är tydliga exempel. Sen har vi bra spel som t.ex. GoW Ragnarök och Spiderman 2 som sålt 10+ miljoner, men dom skulle väl kanske sålt ännu mer om dom tilltalade homofober och annat skönt folk?
Jag förstår att folk hatar Sweet Baby Inc och jag är själv inget fan av dom, jag tycker att deras approach verkar konstig men att skylla allt på dom när det går åt helvetet för ett spel är bara tramsigt. Dom är inga spelutvecklare.
Jag förstår att folk hatar Sweet Baby Inc och jag är själv inget fan av dom, jag tycker att deras approach verkar konstig men att skylla allt på dom när det går åt helvetet för ett spel är bara tramsigt. Dom är inga spelutvecklare.
Återigen, har jag skyllt hundra på dem? Jag sade de var inblandade. Hur jävla svårt ska det vara med läsförståelse?
Korrekt de är inga spelutvecklare, men de tvingar spelutvecklare (där de är inblandade) till tvivelaktiga speldesignbeslut.
I drank what?
"A rare, unplayable collector's item"
Ja, visst. Den är både ovanlig och ospelbar. Om det nu är det man vill köpa spel för. Är ju lite som att köpa de fysiska RFID-korten till Amico, som aldrig kommer gå att spela eftersom själva konsolen aldrig släpps.
Återigen, har jag skyllt hundra på dem? Jag sade de var inblandade. Hur jävla svårt ska det vara med läsförståelse?
Korrekt de är inga spelutvecklare, men de tvingar spelutvecklare (där de är inblandade) till tvivelaktiga speldesignbeslut.
Jag förstår allvarligt talat inte vad du ville säga med din kommentar. Allt jag ser är att dåliga spel inte säljer vilket ju är självklart, men du väljer istället att lägga fokus på SBI av någon anledning. Du skriver att allmänheten hoppar över spel för dom ser vad dom erbjuder, vad menar du? Är det inte så enkelt att folk bara inte köper dåliga spel?
Att säga att spel där dom varit inblandade inte säljer är väldigt märkligt när dom verkar ha fler hits än missar, iallafall om man kollar på AAA-spelen. Jag har inte koll på alla indietitlarna, men dom verkar inte vara gjorda för den breda massan ändå.