Medlem

Blir definitivt ett köp! Astros Playroom hade jag roligare med än Super Mario Odyssey.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

För 400kr får du en biobiljett och en skål popcorn på SF typ. Astro Bot kommer ge dig fler timmars nöje än så för 400 spänn.

Det är ju sant men samtidigt kan man säga så om typ alla spel oavsett prislapp.

Nya World of Warcraft. Tusentals timmars nöje och därför kostar spelet 3.995 kr.

Vart drar vi gränsen?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Tror det här blir GOTY och ett utmärkt tillfälle att köpa spelet och signalera till Sony att fokusera på roliga spel. Om man nu ska rösta med plånboken så är det perfekt att köpa bra spel när dom faktiskt dyker upp. Vi vill ha mer av detta och mindre av hero shooters.

Jag är redo och har fixat troféerna för dom 4 robotarna som patchades in i Astro's Playroom.

Tyvärr har inte Amazon skickat det ännu... :/

signatur

00:00:02:42

Medlem

Trevligt! Blir definitivt att plocka upp i reabacken👌

Medlem

Fan vad kul! Ska köra ikväll. Astrobot och sen Zelda Echoes of Wisdom, härliga tider.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Bulletblues:

Det minus jag ser är priset. Det är fan saftigt. Känns som ett 400:- för mig. Absolut inte en högre kostnad än Space Marines eller Baldurs gate, även fast spelglädjen är så stor.
Jag vill absolut testa det, men det finns ingen möjlighet

För 50 banor och massor av nöje i ett spel som ser helt galet bra ut? Inget snack om att det är värt det, tycker jag. Men det beror ju på vad man gillar för sorts spel, förstås. I min värld är det få upplevelser som slår ett riktigt bra plattformsspel. Det är inte så ofta vi får dem längre.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Låter mer som att du inte kan, snarare än att du inte orkar

Men alltså helt seriöst. Hur svårt är det att förstå att det hade varit både kul och snyggt av dem om man hade fått det day one på typ PS Plus extra. Det är ju som gjort för att vara ett PS Plus spel och de hade fått mycket cred för det och bra publicitet när man ständigt jämför det med GamePass. Det är ju inte så att de inte haft andra spel day one tidigare men bortskämda är vi absolut inte med dem. Astro är ju i princip en stor fet reklam för konsolen. Vilket också är mer passande då förra spelet ingick med konsolen. De hade sålt fan så mycket mer PS plus prenumerationer också.
Jag tror många tycker det är för dyrt och hoppar ett köp av de men garanterat hade spelat det om det funnits på PS Plus. Många har inte koll på Astro och hur bra de gamla spelen varit!

Medlem
Skrivet av Margy:

Det verkar vara en aspirant på GOTY-titeln detta.

Digital Foundry är lyriska över både spelglädjen och det tekniska.

(visar kanske lite mycket för de som vill bli överraskade - se bara de första minuterna i så fall)

https://youtu.be/1qhV6Tv1FkM

Efter att ha kollat på DF videos om diverse tröttsamma generiska AAA-konsolspel som körs på UE5 eller liknande, med en massa nextgen tech de egentligen inte klarar av, var deras video på Astro Bot nästan chockerande för sinnet.

Krisp bild och stabil 60fps?
Välgjord tydlig design?
Interaktivitet?
Fysik?
Genuin skaparglädje och passion?

Medlem

MEN DRA MIG BAKLÄNGES! Är fan taggad! PS5an !!! dags att sluta damma <3 <3

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Blev just ett fysiskt ex för 549 kr! 🥳😊

Moderator | Testpilot
Skrivet av Deekar:

Men alltså helt seriöst. Hur svårt är det att förstå att det hade varit både kul och snyggt av dem om man hade fått det day one på typ PS Plus extra. Det är ju som gjort för att vara ett PS Plus spel och de hade fått mycket cred för det och bra publicitet när man ständigt jämför det med GamePass. Det är ju inte så att de inte haft andra spel day one tidigare men bortskämda är vi absolut inte med dem. Astro är ju i princip en stor fet reklam för konsolen. Vilket också är mer passande då förra spelet ingick med konsolen. De hade sålt fan så mycket mer PS plus prenumerationer också.
Jag tror många tycker det är för dyrt och hoppar ett köp av de men garanterat hade spelat det om det funnits på PS Plus. Många har inte koll på Astro och hur bra de gamla spelen varit!

Se, så svårt var det inte!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Peppen! ❤️ Hoppas det säljer bra och att vi kan få mer sånt här och mindre live service.

Skrivet av Balunan:

Blev just ett fysiskt ex för 549 kr! 🥳😊

Vart köpte du det? Billigaste jag hittar är 649kr.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Peppen! ❤️ Hoppas det säljer bra och att vi kan få mer sånt här och mindre live service.

Vart köpte du det? Billigaste jag hittar är 649kr.

Elgiganten. Fick passande nog just idag ett presentkort på 100 kr på mejlen då jag nyligen köpte en ny bildskärm (de hade en kampanj där man fick tillbaka 100 kr om man köpte en vara för över 5000 kr). 😊

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Se, så svårt var det inte!

Vilket drygt svar.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Blir ett av få köp jag gör till full pris. Jag och barnen spelade precis igenom AstroBot 1'

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Blir jäkligt sugen. Playroom tog fram barnaglädjet i mig. Något som inte många spel lyckats med.
Tror detta är en stark kandidat till goty

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Blir som många andra sugen eftersom Astrodemot var så himla skönt, men att gå från 0 kr till 800 kr, nej det går inte. 😭

signatur

Memento Mori

Medlem

Härligt med ett plattformsspel som verkligen är snyggt! Och verkar roligt!

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Fan vad roligt, det blir ett givet köp på rea i framtiden 🙂

Medlem

Roligt! Blir definitivt ett inköpt efter jag klarat ut Unicorn Overlord 👍

Medlem

Tack för fin recension! Blir att testa när det kommer till PS Plus eller på 70% rea 👍🏼

Medlem

Hoppas de släpper till PC så man kan lira på Steam Decken!

Medlem

Jämför detta med fiaskot Concord. Concord handlade om att försöka slå sig in på en lukrativ marknad och Astrobot handlar om ren spelglädje. Nummer två kommer att inbringa mycket mer pengar. Spelare är glada och spelföretagen är glada. Win-win.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bra spel är värda att betala utvecklarna för.

De har väl redan fått betalt hoppas jag, de har väl lön?

Medlem
Skrivet av baxtex:

Hoppas de släpper till PC så man kan lira på Steam Decken!

Inte omöjligt, men de behöver nog göra om det en hel del p.g.a kontrollerna innan. Skulle inte riktigt bli bra om spelet krävde en PS5-kontroll. Fast just Steam Deck har väl inbyggd gyroscope…

Medlem
Skrivet av Deekar:

Gött! Ett minus är ju dock att man ska behöva betala 800kr för det. Det borde ingå i PS plus! Det hade varit snyggt av dem.

Jo. Har inte heller lust att betala så mycket för ett plattformsspel. Det ser riktigt bra ut men avvaktar några månader tills det gått ner i pris. Fysiskt eller digitalt.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Redaktör
Skrivet av baxtex:

De har väl redan fått betalt hoppas jag, de har väl lön?

Det får man hoppas. Om sen företaget tjänar en hacka kan det fortsätta betala sina duktiga anställda för att göra fler bra spel.

signatur
Medlem
Skrivet av korvmos:

Tack för en trevlig recension.
Det dyker upp en liten spännande tankelek, vad hade spelet fått om det stod Mario på, hade det verkligen varit en femma då?

Det hade fått en Nintendo-boost och fått en 6/5 istället, såklart.

Medlem

Kul att dom lyckats med Astro!
Nu ska det ju bara släppas på Xbox med, för ett Playstation som är likastor som en gammaldags TV kommer inte in i min lägenhet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av FejkFejksson:

Vilket drygt svar.

Lärt mig av de bästa

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar