Ställ dina Veilguard-frågor till Bioware!

FM-guru
F.d. Sisyr
Ställ dina Veilguard-frågor till Bioware!

Halloj! Undertecknad befinner sig för närvarande på andra sidan atlanten för att ta tempen på nästa del i Dragon Age-serien. I eftermiddag lokal tid (om ca åtta timmar) kommer jag intervjua några av utvecklarna och tänkte därför passa på att fråga communityt om ni har tankar ni vill få besvarade, så ska jag försöka få med några av dem i alla fall.

Det är spelets Art Director samt Level Design Director som agerar svaranden, så det är i första hand frågor rörande deras uppgifter de sannolikt kan besvara (spelets utseende, hur världen är uppbyggd etc).

Hade gärna samlat frågor tidigare men har haft munkavle på tills idag så ni får ursäkta snabba ryck!

Releasehästryttare

Är kartorna större än i förra spelet?

Medlem

Hur ser fördelningen ut mellan att man vistas i The Fade/crossroads contra Thedas?

Hur stor skillnad är det mellan Fyrtornet i The fade jmf med Haven/Skyhold från Inquisition? Kan man ändra/inreda som man vill där med?

Kan de förtydliga mer vad de menar med "mission based", är det inte meningen att man skall avvika från ett quest om man stöter på ett sidequest som verkar intressant.

Kan de berätta mer om vad för typer av sidequest som finns och hur man arbetat med att göra dem mer intressanta/relevanta jmf med inquisition?

Dessa kom man på spontant, får se om man kommer på mer intressant att fråga

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

phi
Medlem

Kommer jag att få PTSD igen av Hinterlands-liknande områden?

Medlem

Varför har designen på Qunari rasen, av det som visats, ändrats så mycket? Samt att de nu inte känns som ”den andre”, en roll de haft i de tidigare spelen, varför har det ändrats?
Tycker de har tagit bestialiteten från deras utseende, och just det är något som definierar Qunari för mig, samt att hornen inte ser helt påklistrade ut. Även Sten som var utan horn kändes som en äkta Qunari tack vare hans råa utseende och hur han förde sig.

Medlem

Är projektet påverkat ESG och DEI incitament?

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Är det inte dags att sluta missbruka färgen lila?

Medlem

Varför hade "den där" Qunarin världens största panna
Och kan han komma ihåg vad som händer imorgon

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

FM-guru
F.d. Sisyr

Stoppar er där då jag nu gemomfört intervjun, men fick med en del. Tack! ☺️

1
Skriv svar