Händer det något på FZ supporter/patroon?

Medlem
Händer det något på FZ supporter/patroon?

På FZ huvudmeny så finns det val att bli supporter via patreon. Går man däremot in på patreon sidan så är senaste uppdateringen 2022. Är denna patreon fortfarande aktiv?

Medlem

Förut fick man i alla fall en medalj och någon sorts titel, men sedan började de där titlarna delas ut lite hej vilt ändå så...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Förut fick man i alla fall en medalj och någon sorts titel, men sedan började de där titlarna delas ut lite hej vilt ändå så...

Jag har en medalj.

Backloggens befriare
Skrivet av Lasrod:

På FZ huvudmeny så finns det val att bli supporter via patreon. Går man däremot in på patreon sidan så är senaste uppdateringen 2022. Är denna patreon fortfarande aktiv?

För snart ett år sedan, efterlyste jag bland annat detta i en tråd i feedback-delen.
Det skulle tas tag i. Inget har mig veterligen skett sedan dess.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jao det är rätt dött där så att säga

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro

Medlem
Skrivet av keffkebab:

För snart ett år sedan, efterlyste jag bland annat detta i en tråd i feedback-delen.

Och Lorentzon är fortfarande inte tillagd på redaktionssidan.
Känns lite som att allt du nämnde där glömdes bort, eller att det konstant hände annat som hade högre prioritet.

Jag tror det finns ett par eldsjälar kvar på FZ, stort tack till dessa, men vi får aldrig höra något om FZ framtidsplaner eller dyl. Man håller nog liksom allting flytande bara. Red får gärna kommentera och upplysa oss.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Releasehästryttare
Skrivet av keffkebab:

Jag gillar hur sidan ser ut och funkar för det mesta, tror dock att det har gått 10 år nu sen jag först bad om att sidan skulle kunna infoga lite modernare format så som .mp4 .vgif och liknande, men sidan sitter fortfarande fast på andra sidan av 2010 talet då enbart bilder och .gifs är format som stöds ...

Såg denna roliga videon jag skulle vilja dela med mig i humor tråden men folk tenderar att inte klicka på länkar..

https://i.imgur.com/6E9pjYy.mp4

Fragtjuv

Händer inte mycket på Patreon men tycker det är bra drag i forumet på Youtube under sändningarna där.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Jag föredrar den ursprungliga varianten av FZ:s supporterprogram. Tyckte att det var bättre att bidra med en femhundring varpå man fick en ganska trevlig musmatta och en reklamfri (?) sajt i ett år.

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag gillar hur sidan ser ut och funkar för det mesta, tror dock att det har gått 10 år nu sen jag först bad om att sidan skulle kunna infoga lite modernare format så som .mp4 .vgif och liknande, men sidan sitter fortfarande fast på andra sidan av 2010 talet då enbart bilder och .gifs är format som stöds ...

Såg denna roliga videon jag skulle vilja dela med mig i humor tråden men folk tenderar att inte klicka på länkar..

https://i.imgur.com/6E9pjYy.mp4

Varför är det där så viktigt? Det blir så sjukt trolligt att ha sådant där överallt.

signatur

Releasehästryttare
Skrivet av Hipshot:

Varför är det där så viktigt? Det blir så sjukt trolligt att ha sådant där överallt.

Överallt? Är ju mest för humortråden som du aldrig(?) postat i ändå??

Du tänker för smalt, det hade ju också gjort att de som postar på framsidan och recensioner hade kunnat postat korta videor på spelet UTAN att som nu behöva lägga ner massa tid på att skapa en hel Youtube video och eller bara bilder.

Mer möjligheter gör ju inte sidan sämre utan ger oss som postar mycket mer frihet!

Avstängd

Jag har varit flitig besökare på FZ sen den startade mitten på 90 talet ochbdet var Quake som gällde.
Man har sett både upp och nergångar hur aktiv den varit.
Ett tecken när nått börja sacka efter så, sackar nästa och sen nösta till slut går allt på sparlåga till att sen slockna.
Om det det händer att FZ/Geeks whatever läggs ner så hoppas jag siten ligger kvar och drivs av eldsjälar och inte tvingas försvinna bara för att.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Devan:

Överallt? Är ju mest för humortråden som du aldrig(?) postat i ändå??

Livet är en enda stor svärta...

signatur

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ja.. det blir sjukt störande med sånt. Speciellt på mobilen.

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Börjar nästan tro att typ Jocke och Calle glömde lämna över passet till Patreon-sidan när de slutade 😬

Stendött där och när det aldrig blev några svar på vad som hände med det tog jag bort mitt stöd där. Hade absolut stöttat om det iaf fanns en liten gnutta liv där, men helt bortglömt vad det verkar.

Har aldrig haft koll på FZ-patreon, men jag tycker det är lite synd att det publiceras så lite redaktionellt material överlag.

Prioriteringen på texter är jättebra, det märks att det finns fingertoppskänsla där gällande vad läsarna vill ha (inte så konstigt kanske då Tomas jobbat på FZ i drygt 127 år så han vet vad som går hem ) MEN det publiceras väldigt lite recensioner och övriga texter, ibland har det gått veckor mellan nya recensioner.

Det FZ gör riktigt bra nuförtiden är att höja community-delen och de har grymt aktiva besökare. Men själva redax verkar superliten och det verkar inte vara så många frilansare = få texter överlag. Finns kanske en anledning till det men det hade varit kul om de plockat in ett knippe skribenter för att få ut lite mer texter. Jag hade personligen tyckt det vore superkul med lite mer krönikor eller branschanalyser då och då.

Side note, men Gamereactor sökte nya skribenter för nån månad sedan. Enligt Petter fick han in "hundratals" ansökningar, vilket låter helt orimligt mycket i mina öron. Men kanske kan då FZ annonsera och se om de kan hitta några nytillskott med.

OBS! Detta är ingen gnällpost, jag är glad att FZ ens finns kvar med tanke på att nästan varenda svensk spelsajt gått under eller är ett skal av sitt forna jag. ♥️

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Har aldrig haft koll på FZ-patreon, men jag tycker det är lite synd att det publiceras så lite redaktionellt material överlag.

Prioriteringen på texter är jättebra, det märks att det finns fingertoppskänsla där gällande vad läsarna vill ha (inte så konstigt kanske då Tomas jobbat på FZ i drygt 127 år så han vet vad som går hem ) MEN det publiceras väldigt lite recensioner och övriga texter, ibland har det gått veckor mellan nya recensioner.

Det FZ gör riktigt bra nuförtiden är att höja community-delen och de har grymt aktiva besökare. Men själva redax verkar superliten och det verkar inte vara så många frilansare = få texter överlag. Finns kanske en anledning till det men det hade varit kul om de plockat in ett knippe skribenter för att få ut lite mer texter. Jag hade personligen tyckt det vore superkul med lite mer krönikor eller branschanalyser då och då.

Side note, men Gamereactor sökte nya skribenter för nån månad sedan. Enligt Petter fick han in "hundratals" ansökningar, vilket låter helt orimligt mycket i mina öron. Men kanske kan då FZ annonsera och se om de kan hitta några nytillskott med.

OBS! Detta är ingen gnällpost, jag är glad att FZ ens finns kvar med tanke på att nästan varenda svensk spelsajt gått under eller är ett skal av sitt forna jag. ♥️

Det kostar ju pengar att skriva redaktionellt material och eftersom sidan inte är så stor så kan man kanske inte förvänta sig så mycket heller. Men man skulle absolut kunna höja comminutydelen mer kanske, kanske ha fler som kan posta nyheter på framsidan, det är ju ändå ganska lite nyheter där om man jämför med hur mycket som faktiskt händer inom spel.

signatur

Skrivet av Hipshot:

Det kostar ju pengar att skriva redaktionellt material och eftersom sidan inte är så stor så kan man kanske inte förvänta sig så mycket heller. Men man skulle absolut kunna höja comminutydelen mer kanske, kanske ha fler som kan posta nyheter på framsidan, det är ju ändå ganska lite nyheter där om man jämför med hur mycket som faktiskt händer inom spel.

Kanske missförstår dig, men tror inte det är en bra idé att låta vissa utvalda läsare posta nyheter tillsammans med redaktionens nyhetsskribenter. Dels skulle kvalitén sjunka, men det skulle också kräva rätt mycket administrativt arbete att kontrollera det som publiceras för redax och det blir också duktigt svårt att hitta folk som vill gratisjobba när andra får betalt för i stort sett samma arbete. Av egen erfarenhet kan jag säga att det tar längre tid än man tror att kryssa i alla boxar korrekt bara för att slänga upp en "enkel" nyhet.

Och även om dessa tre ovanstående kriterier mot förmodan skulle infrias är sannolikheten stor att intresset för att posta försvinner efter nån/några veckor och då måste redax lägga ner tid på att hitta folk igen och lära upp dem i pubsystemet osv = inte värt arbetet.

Men med det sagt är detta mina antaganden bara.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sebastian Lind:

Det kändes som att det var något på gång där med Patreon och Fragzone-Fredag där det varje vecka lyftes vad som hänt i forumet (med ex. medlemsrecensioner och medlemmars texter). I dag saknas detta vilket skapar en sorts distans mellan redaktionen och medlemmarna, tycker jag. Jag saknar också fler krönikor och branschanalyser á la Jonas Mäki på Gamereactor (typ det enda som är läsvärt på den sidan). Hur bra redaktionen än jobbar går det inte att komma ifrån att det är svårt att fylla Calles och Jockes skor.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Lite ot kanske.

Ni vet achievments som reddit/inet/webhallen etc har för användare? Att göra gamification av att bidra på hemsidan. Det tror jag hade ökat aktivitet på flera olika plan. För morötter är trevligt. Men denna implementation borde skett för 10 år sedan, kan vara lite sent nu.

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Redaktör
Skrivet av Lasrod:

Skrivet av keffkebab:

Det här borde vi ha gjort något åt för länge sen. Vi har tappat bollen - jag ber om ursäkt för det. Vi ser över vad vi ska göra med Patreon framöver.

Rörande åsikter om innehåll och annat - tack för feedback och önskemål! Vi recenserar det mesta vi tror det finns intresse för. Samtidigt kostar recensioner tid och pengar (vi betalar våra recensenter), så det håller inte ekonomiskt att skriva om "allt", d.v.s. vi väljer bort sånt vi inte tror kommer ge så många läsningar och kommentarer. Även om vi är stora i Sverige så är vi små internationellt, och kan inte täcka allt i samma utsträckning som större siter.

I fråga om nyheter gör vi ett tiotal per dag vardagar, och överlag tycker jag vi täcker in det mesta av det större i branschen. Annars är det som med recensioner: vi har inte resurser att skriva om precis allt, men samtidigt visar era besöksvanor att massa smånyheter intresserar ganska få.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Men samtidigt visar era besöksvanor att massa smånyheter intresserar ganska få.

Tycker övriga besökare borde skärpa sig och läsa mer nyheter!
Men tack för trevligt svar, alltid intressant att få veta lite om vad som händer bakom kulisserna.

Sen lite off topic. Frilansade en gång i tiden för en mellanstor amerikansk site, och nyheter drog ju inte direkt in de stora pengarna för mig som skribent, om man säger så. Vi tjänade någon procent på hur mycket nyheten själv drog in till sidan/antalen klick ens nyheter drog in per månad, minns inte exakt. Skrev man om något mer nischat som man redan visste att den breda massan inte var så jätteintresserade av så gjorde man mest det för man själv ville göra det. Gällde att i den interna chatten paxa nyheter om de stora AAA spelen, Star Wars, och nyheter som klankade ner på No Man’s Sky.
Så jag förstår att motivationen att skriva massa smånyheter inte är så stort.

Skribent
Skrivet av Atilaa:

Och Lorentzon är fortfarande inte tillagd på redaktionssidan.
Känns lite som att allt du nämnde där glömdes bort, eller att det konstant hände annat som hade högre prioritet.

Måste ändå säga att jag verkligen uppskattar att folk "saknar" mitt namn där. Det är en bekräftelse på att ni ser mig som en del av sidan och redaktionen.

signatur

"Writer and Fighter"

Jag hade gärna bloggat mer om det hade funnits en vettig bloggfunktion, och lockat hit så mycket folk som möjligt, tror bloggen hamnade på 2,3 miljoner besök när det gick över till det nya systemet. Tycker det är fint att satsa på mer innehåll från användare, det är ju kul att medverka i att göra en spelsajt så bra som den kan bli.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det här borde vi ha gjort något åt för länge sen. Vi har tappat bollen - jag ber om ursäkt för det. Vi ser över vad vi ska göra med Patreon framöver.

...

Tack för svaret. Kanske dags för en nystart för patreon. Tycker inte ni ska lägga ner det i alla fall. Känns som det finns mycket som kan göras för att erbjuda medlemmar lite extra för de som är beredda att bidra med en slant.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag hade gärna bloggat mer om det hade funnits en vettig bloggfunktion, och lockat hit så mycket folk som möjligt, tror bloggen hamnade på 2,3 miljoner besök när det gick över till det nya systemet. Tycker det är fint att satsa på mer innehåll från användare, det är ju kul att medverka i att göra en spelsajt så bra som den kan bli.

Gillar att de är duktiga på att visa upp vad medlemmarna skapar också.

Bloggarna är väl en stor del av Gamereactor bland annat, var mest på grund av dem jag kollade in den sidan förut.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

1
Skriv svar