ejk
Medlem
Värt uppgradering?

Är en uppgradering värt det om man enbart spelar COD, FIFA och NHL?


signatur

Välkommen till min profil!

Billigt bredband

Fotboll på TV idag

Medlem
Skrivet av ejk:

Är en uppgradering värt det om man enbart spelar COD, FIFA och NHL?

Nu är detta helt spekulativt såklart, men jag personligen skulle gissa på att det inte är det. De är i regel ganska enkla spel som PS5 i grunden redan klarar utan problem och ser inte vad de skulle vinna på högre framerates eller annat som PS5 Pro ryktas erbjuda. Kanske skulle vara bättre ray-tracing om de spelen ens använder det och vinsten skulle nog vara försumbar i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/-4-bYqIPUBY

Mer om No Man's Sky-uppdateringen och information data-miners kunnat utvinna från den! Och gpu-delen verkar ha en del som ger lättare ray-tracing som verkar kunna konkurrera med betydligt dyrare PC-komponenter.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/-4-bYqIPUBY

Mer om No Man's Sky-uppdateringen och information data-miners kunnat utvinna från den! Och gpu-delen verkar ha en del som ger lättare ray-tracing som verkar kunna konkurrera med betydligt dyrare PC-komponenter.

Medlem
Medlem

Speccsen finns ute nu. Videon var meh

Medlem
Skrivet av yoggi:

Speccsen finns ute nu. Videon var meh

Länka gärna dem då, hittar ingen ny publikation om det?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Länka gärna dem då, hittar ingen ny publikation om det?

Ingen länk.

Medlem

Kul spekulation om spel som kan visas upp till Pro-konsolen för att demonstrera dess styrka!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/HDtK0V90UiE

Kul spekulation om spel som kan visas upp till Pro-konsolen för att demonstrera dess styrka!

Tänk vilken dundersmäll det hade blivit om Bloodborne remaster eller remake släppts i samband med PS5 Pro.
Folk hade talat om det i decennier.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Tänk vilken dundersmäll det hade blivit om Bloodborne remaster eller remake släppts i samband med PS5 Pro.
Folk hade talat om det i decennier.

Ja, och argumentet om att de släpper den där nya boken i slutet av nästa månad tycks ju vara någonting på spåret Ingenting för mig men kul för er andra som älskar deras spel!

Medlem

Precis som Nintendo enligt uppgifter visade upp Switch 2 under Gamescom i förra året verkar det nu som Sony håller hov bakom stängda dörrar och låter några få utvalda testa konsolen med en viss titel som lär vara en stor PS-titel med next gen patch. Spännande ändå. Konsolen förväntas visas upp under Tokyo Game Show nästa månad och lanseras i November.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/wYPHyNTCAoE?t=318

Precis som Nintendo enligt uppgifter visade upp Switch 2 under Gamescom i förra året verkar det nu som Sony håller hov bakom stängda dörrar och låter några få utvalda testa konsolen med en viss titel som lär vara en stor PS-titel med next gen patch. Spännande ändå. Konsolen förväntas visas upp under Tokyo Game Show nästa månad och lanseras i November.

"Without even being prodded by me at all, a developer that I won't name openly said they had received the specs of the PS5 Pro and were confident that Unreal Engine 5 would run much better on the new hardware compared to the regular PlayStation 5"

Och: "As such, it is reasonable to assume an official announcement is near. Looking at the PS4 Pro, the console was announced on September 7, 2016, and subsequently launched on November 10. The same could happen again, as suggested by an industry analyst in late July"

Medlem

Enligt en läckt skiss av PS5 Pro tycks den bli "digital only", men som enligt tidigare uppgifter även kommer stödja den externa skivläsaren som finns till nuvarande "Slim"-varianten så även om den kommer utan skivläsare från början kommer en kunna köpa till och använda även till PS5 Pro. Verkar som de, precis som tidigare uppgifter också hintat om, kör på nästintill samma design överlag som PS5 "Slim" (ej Sonys officiella namn men ja) så en ska kunna (åter)använda samma plates för att ändra färg och design på konsolen för de som önskar det.

Skribent

Väldigt tråkigt om den kommer utan skivläsare imo, fast de vill väl inte göra två versioner för att försöka hålla nere priset lite.

Köper i princip alla mina konsollspel på skiva, så då måste jag isf också ha en till pryl framme.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Väldigt tråkigt om den kommer utan skivläsare imo, fast de vill väl inte göra två versioner för att försöka hålla nere priset lite.

Köper i princip alla mina konsollspel på skiva, så då måste jag isf också ha en till pryl framme.

Ja, det verkar vara för att hålla ned priset något och slippa ha två versioner då du ändå kan koppla in en skivläsare och den fästes ju i konsolen på så sätt att den blir som versionen med skivläsare så den ligger ju inte löst bredvid så det problemet ser jag inte.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Ja, det verkar vara för att hålla ned priset något och slippa ha två versioner då du ändå kan koppla in en skivläsare och den fästes ju i konsolen på så sätt att den blir som versionen med skivläsare så den ligger ju inte löst bredvid så det problemet ser jag inte.

Aha, jag som missuppfattat lite. Trodde det var en separat enhet utanför konsolen. Typ som en extern dvd/blueray spelare till dator. Då är det inte så stort problem, bara att det blor dyrare då.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Aha, jag som missuppfattat lite. Trodde det var en separat enhet utanför konsolen. Typ som en extern dvd/blueray spelare till dator. Då är det inte så stort problem, bara att det blor dyrare då.

Jaha, nä, den är inte som Xbox 360-tillsatsen utan kopplas in på konsolen och integreras så den ser ut som "vanliga" konsolen. Vilket är ett plus. Men ja, blir dyrare för oss som vill ha läsare. Kanske kan fynda på black friday i alla fall eller något.

Medlem

Största problemet för mig om PS5 släpps utan skivläsare men med möjligheten att köpa till en spelare är att det känns så extremt sniket. Uppenbarligen en push för att få fler att köpa spel via PSN.
Den enda räddningen skulle vara om det isåfall är 2TB ssd inkluderat utan att slutkostnaden blir dyrare än PS5 Pro med diskläsare + 1TB ssd.
För det känns inte bra att köpa en ny konsol (en pro-konsol) och behöva köpa till en diskläsare.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Största problemet för mig om PS5 släpps utan skivläsare men med möjligheten att köpa till en spelare är att det känns så extremt sniket. Uppenbarligen en push för att få fler att köpa spel via PSN.
Den enda räddningen skulle vara om det isåfall är 2TB ssd inkluderat utan att slutkostnaden blir dyrare än PS5 Pro med diskläsare + 1TB ssd.
För det känns inte bra att köpa en ny konsol (en pro-konsol) och behöva köpa till en diskläsare.

Tycker också det känns sniket och "inte-så-himla-pro" faktiskt, men det är vad senaste uppgifterna pekar mot tyvärr. Och tidigare också för den delen. Så får hoppas 2tb-uppgifterna stämmer som sagt, för kommer köra all digital tills jag sparar ihop till en läsare.

Medlem
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nu är detta helt spekulativt såklart, men jag personligen skulle gissa på att det inte är det. De är i regel ganska enkla spel som PS5 i grunden redan klarar utan problem och ser inte vad de skulle vinna på högre framerates eller annat som PS5 Pro ryktas erbjuda. Kanske skulle vara bättre ray-tracing om de spelen ens använder det och vinsten skulle nog vara försumbar i alla fall.

Cod därimot, kan va värt det..


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem
Skrivet av Beertagne:

Cod därimot, kan va värt det..

Ah, det är ju mer krävande och grafiskt avancerade spel som absolut kan utnyttja bättre hårdvara på bättre sätt!

Uppdatering av designen på PS5 Pro som tycks skilja sig lite från läckan igår.

Valet och kvalet här. Hade lyckan att få en PS5 väldigt nära lansering och en uppgradering vore kul för de spel där det verkligen gör skillnad. Samtidigt har jag i omgångar snarare funderat på att sälja den jag har. Den är mest en BR-spelare och Genshin Impact-maskin åt frun just nu. Jag kommer vara sugen bara pga. att det är kul med ny teknik, men det är Switchen som får jobba hårdast just nu och även där vankas det ju lansering...

Medlem

Frågan är också om ps5 pro kommer ha stöd för senaste wifi-7? Inte för att det säkert är många som har det (gissar jag). Men kanske vore klokt (om det inte blir för dyrt då?) då det är mer framtidssäkert. Vet vi något om det?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Valet och kvalet här. Hade lyckan att få en PS5 väldigt nära lansering och en uppgradering vore kul för de spel där det verkligen gör skillnad. Samtidigt har jag i omgångar snarare funderat på att sälja den jag har. Den är mest en BR-spelare och Genshin Impact-maskin åt frun just nu. Jag kommer vara sugen bara pga. att det är kul med ny teknik, men det är Switchen som får jobba hårdast just nu och även där vankas det ju lansering...

Låter för dig som det vore bäst att spara nuvarande PS5an som filmspelare och sen invänta Switch 2 till våren

Skrivet av magma:

Frågan är också om ps5 pro kommer ha stöd för senaste wifi-7? Inte för att det säkert är många som har det (gissar jag). Men kanske vore klokt (om det inte blir för dyrt då?) då det är mer framtidssäkert. Vet vi något om det?

Inte hört några som helst uppgifter på det faktiskt, men skulle gissa att de inte uppgraderar utan som mest kör 6E.

Medlem
Skrivet av magma:

Frågan är också om ps5 pro kommer ha stöd för senaste wifi-7? Inte för att det säkert är många som har det (gissar jag). Men kanske vore klokt (om det inte blir för dyrt då?) då det är mer framtidssäkert. Vet vi något om det?

Inga uppgifter om det finns.
Så nej

Medlem
Skrivet av magma:

Frågan är också om ps5 pro kommer ha stöd för senaste wifi-7? Inte för att det säkert är många som har det (gissar jag). Men kanske vore klokt (om det inte blir för dyrt då?) då det är mer framtidssäkert. Vet vi något om det?

Är wifi7 ens en färdig standard? Men wifi6e vore ju trevligt.

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Är wifi7 ens en färdig standard? Men wifi6e vore ju trevligt.

Det kommer ju både moderkort och routrar nu som stödjer den så verkar så. Sony skulle kunna använda det om de skulle vilja, men ingenting tyder tyvärr på det. I bästa fall får vi 6E som sagt och ja det vore ju trevligt.

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Är wifi7 ens en färdig standard? Men wifi6e vore ju trevligt.

wifi7 blev färdigcertiferat i början på detta år, så är mer än ett halvår sedan i alla fall Är dock inte standard ännu, finns många 6 och 6E enheter fortfarande. Wifi7 är också bakåtkompatibelt fram till wifi4 så även äldre enheter kan dra nytta av en del tekniker som wifi7 erbjuder. Är det inte dyrt att implementera wifi7 i ps5 pro så kan jag inte se anledningen att inte inkludera det, skulle också sätta mycket press på Microsoft då ingen av deras nuvarande konsoler har stöd för varken 6 eller 6E vad jag läst. Ser även ut som att deras "nya" också kommer få wifi5.

Källor:
https://www.wi-fi.org/news-events/newsroom/wi-fi-alliance-int...
https://www.xbox.com/sv-SE/consoles/xbox-series-x#specs


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Skriv svar