Kinect till Xbox One: hade den potential?
Kan inte ha varit den enda. Borde finnas YouTube-filmer på detta!
00:00:02:42
Minns ni första trailern för "Project Natal" (Kinect)? Man får gå upp ganska tidigt på morgonen för att hitta mer cringe idag.
https://www.youtube.com/watch?v=V22uKKUr_T0
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Internet levererar!
En Bamseponny av folket
Minns ni första trailern för "Project Natal" (Kinect)? Man får gå upp ganska tidigt på morgonen för att hitta mer cringe idag.
https://www.youtube.com/watch?v=V22uKKUr_T0
Oja. Den där såg jag många gånger om, men någonstans insåg jag väl att den inte kunde vara så fantastisk i verkligheten. Men läs kommentarerna...
Kinect och Dance Central-serien var viktigt för mig att ta mig ur depression under 10-talet, så spelen har en speciellt plats. Tyvärr är Spotlight digital only och går ej längre att köpa, men även gamla Kinect till Xbox 360 funkar riktigt bra med Dance Central 1/2/3.
Motion capture på PC är kul att testa också om man håller på med 3D. Men ja kan verkligen rekommondera att plocka upp gamla Kinect till 360 med Dance Central-spelen, både som träning (man svettas som en gris på högre svårighetsgrader) och träning är bra för psykiska hälsan. Och man jagar bättre scores
Kinect och Dance Central-serien var viktigt för mig att ta mig ur depression under 10-talet, så spelen har en speciellt plats. Tyvärr är Spotlight digital only och går ej längre att köpa, men även gamla Kinect till Xbox 360 funkar riktigt bra med Dance Central 1/2/3.
Motion capture på PC är kul att testa också om man håller på med 3D. Men ja kan verkligen rekommondera att plocka upp gamla Kinect till 360 med Dance Central-spelen, både som träning (man svettas som en gris på högre svårighetsgrader) och träning är bra för psykiska hälsan. Och man jagar bättre scores
Finns en del hyggliga fitnesspel till Kinect V1 också, som Your Shape: Fitness Evolved 2012.
Jag stod kvar med Xbox trots lanseringen som måste vara text book inom affärsvärlden på hur man INTE gör. Inte nog med att Sverige fick vänta ett halvår längre än många andra europeiska länder, Kinect la på en tusenlapp på kostnaden även om man inte alls ville ha den.
Ibland vill jag ringa Xbox och be att de återbetalar 1000kr till mig. Men trots detta så var och är Xbox min huvudkonsol.
Jag stod kvar med Xbox trots lanseringen som måste vara text book inom affärsvärlden på hur man INTE gör. Inte nog med att Sverige fick vänta ett halvår längre än många andra europeiska länder, Kinect la på en tusenlapp på kostnaden även om man inte alls ville ha den.
Ibland vill jag ringa Xbox och be att de återbetalar 1000kr till mig. Men trots detta så var och är Xbox min huvudkonsol.
Det blev även min primära plattform från 2015 och framåt när jag kommit över besvikelsen, de hade backat från sina sämsta idéer och unbundlat Kinect. Rise of the Tomb Raider (konsolexklusivt till Xbox One i ett år) fick mig att slutligen köpa en, och sedan rullade det liksom bara på. Jag föredrog handkontrollen och ekosystemet, men använde PS4 för att lira exklusiva spel (som ärligt talat höll klart högre klass än det mesta till Xbox).