FZ Play är tillbaka – med Black Myth: Wukong!

Robot
FZ Play är tillbaka – med Black Myth: Wukong!

Häng med ap-Wakkaah från klockan 20.

#black-myth-wukong, #fz-play


Medlem

Obehaglig bild på en så annars behaglig herre!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Riktigt bra spel med höga användarbetyg på metacritics

Releasehästryttare

Det ökade idag som jag gissade igår, nya rekordet är 2,354,046 spelare.

Moderator

Kul med en till stream så tätt inpå. Detta blir toppen!

Medlem

Ja äntligen!

Medlem

Ladda bananerna!

Medlem
Skrivet av Najkan:

Riktigt bra spel med höga användarbetyg på metacritics

Verkar vara en hel del köpta/patriotiska reviews på Metacritics dock, men det behöver inte betyda att det är ett dåligt spel. När man dock läser "China's first 3A game is a milestone" för femtioelfte gången så blir man misstänksam. Faktum är att 92% av alla reviews på Steam är skriven på kinesiska. Så det är väldigt mycket patriotism bakom succén, och västlänningar bara sveps med i hypen. Känns som ett typiskt överhypat 7/10-spel som hyllas som om det vore spelbranschens svar på skivat bröd, och medier går bananas över spelarsiffror, både över att de är höga, men också när de faller pladask, mest troligt till följd av att kineserna går och lägger sig.

Medlem
Skrivet av Devan:

Det ökade idag som jag gissade igår, nya rekordet är 2,354,046 spelare.

Vore kul att se den informationen listad efter demografi också. 2.3 mil spelare i europa kan vara mycket. 2.3 mil spelare i Kina är typ vad, en mindre by?

Medlem

Bra artikelbild!

Medlem

Blir snart ett köp!
Kan även rekommendera detta brutala Monkey King epos..

Redaktör
Skrivet av LancelotSwe:

Obehaglig bild på en så annars behaglig herre!

Bättre så än tvärtom!


signatur
Medlem

Förstår inte riktigt att man hela tiden ska påpeka att det är kineser. Är ju inte riktigt så att man gör samma sak med amerikaner. Men kan ju vara för att detta är ganska nytt för oss västerlänningar. Men tror själv att vi kommer se högre siffror på spel i framtiden. Ska bli intressant att se hur det ser ut när även de andra större länderna (t.ex Indien) i asien börjar visa sig. Det är intressant hur marknaden ser ut.

Medlem

Bra stream! Spelet ser väl helt okej ut, diggar mest designen på fienden.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Så himla kul att hänga med på ap-äventyr idag. Hoppas verkligen att Wakkaah får börja streama massor igen nu i höst! alltså lite roligt!

Medlem

Väldigt rolig och härlig stream som alltid med Wakkaah! Spelet kändes som en bra kombination av "Kena" och Dark Souls-spelen enligt mig =D

Moderator

Vilken härlig kväll! Tack till alla som tittade. <3

Kort om mitt första intryck nedan:
- Riktigt kul bossar
- Bra leveldesign
- För lätta och något tråkiga fiender mellan bossarna
- Bra spel för den som vill ha en snällare variant av ett souls-spel!

Medlem

Blev helt klart sugen på ett köp efter kvällens stream, såg kul ut!


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Säger som hagförsingen: gu sö likt e männisch 🙂


signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

- Bra spel för den som vill ha en snällare variant av ett souls-spel!

oj vad fel detta är längre fram i spelet

Medlem
Skrivet av Karmak:

oj vad fel detta är längre fram i spelet

Sant

Medlem

Jag förstår mig verkligen inte på det här (förvisso i likhet med de flesta andra souls-likes), tycker det verkade sanslöst töntigt - men det var kul att svänga förbi streamen lite och lurka, och det är väl kul att smaken är som baken och att många verkar tycka om det.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Dör man ofta i detta spel?

Medlem
Skrivet av pazu:

Dör man ofta i detta spel?

Det beror väl på hur bra du är?


signatur

I drank what?

Medlem

Fina miljöer och gillar att det matas på med mini och storbossar, roligt spel än så länge!


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Kunde inte kolla på streamen. Det kändes som 18fps, jag mår dåligt av sånt.


signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00 | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av Kruxarn:

Kunde inte kolla på streamen. Det kändes som 18fps, jag mår dåligt av sånt.

Jobbigt om du inte kunde se. Att det blev konstigt tror jag är att han streamar i 1440p och Youtube. Något konstigt var det när han rörde sig och vände på sig. Ren spekulation utan erfarenhet från min sida.

Skulle nog uppskatta Twitch men FZ vill ju inte köra på Twitch tyvärr.

Medlem

Trots videos/stream har jag svårt att se om combat faktiskt är kul (för mig och det är ju relativt, jag vet).
Tex, FF16 var så hypat men jag gav upp efter hälften trots intressant story eftersom combat var enformigt och därmed tråkigt för min del.
Samma var med Rise of the Ronin. Visst öppen värld, men den är tyvärr väldigt repetitivt och hjälps inte av den enkla combat.
Är det svårighetsgraden? Delvis? Men att enbart göra bulletsponge fiender är ju inte heller så roligt.

Det är väl ngt som kan enbart besvaras om jag testar själv.

Moderator
Skrivet av Lagers:

Jobbigt om du inte kunde se. Att det blev konstigt tror jag är att han streamar i 1440p och Youtube. Något konstigt var det när han rörde sig och vände på sig. Ren spekulation utan erfarenhet från min sida.

Skulle nog uppskatta Twitch men FZ vill ju inte köra på Twitch tyvärr.

Jag har hittat vad som spökade! Ny dum inställning i obs som låste bitraten och dessutom helt fel. Det är rättat nu och lär inte störa nästa stream!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det beror väl på hur bra du är?

Bra på vad?

12
Skriv svar