Black Myth: Wukong är näst störst på Steam någonsin

Medlem
Skrivet av demagog:

Boken är inte så tjock. Ni kan läsa den istället.

https://www.akademibokhandeln.se/sok?sokfraga=The%20Monkey%20...

Släpptes på svenska 2012, köpte den då.

Köpte även en grafisk novel via kickstarter härom året, riktigt bra.

Medlem

Ett spel man kanske möjligtvis skulle testa om det någonsin dyker upp på game pass
Monkey monkey man, i wanna be a monkey man.

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Jag har som vanligt för mycket att spela just nu men lägger det på önskelistan till att handla senare.

I och med så hög spelbas så kan man ju gissa på att dom gör ett till spel.

Hmm.. Höjde dom priset?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av neetodesu:

Det är inte alls konstigt. Ser att många här saknar en del kontext.

Jag tycker mig ha hört det där om och om igen, så jag vet inte om det är kontexten som saknas. Däremot har jag nog ganska gravt underskattat hur pass många samtidiga spelare andra storsmällar har haft, typ Elden Ring eller Hogwarts Legacy. Ser att båda två verkar ha varit och nosat uppåt en miljon Steamspelare som mest. Det var långt mycket mer än jag trodde. Minns hur förvånad jag var över vilken succé Hogwarts Legacy blev, och hur det spelet lyckades mobilisera konsumenter kring ett IP som jag trodde numera stod med ena foten i graven.

Om Harry Potters eftermäle lyckades locka en miljon spelare, då är det kanske inte fullt lika konstigt att ett kinesiskt nationalepos lyckas med det dubbla. Mer än någonting är jag väl egentligen förvånad över att ett actionorienterat single player-spel (återigen) lyckas med en sådan bedrift. I mitt huvud är den spelarbasen mycket, mycket mindre än den bevisligen är.

Medlem

Kunde inte hålla mig, fick bli ett köp(dock inte på Steam ). Testa lite innan Opening Night Live vid 20.00.

Tänkte först avvakta på ett par patchar, men men.

Hoppas spelet är bra nu då bara, ska bli intressant.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Mirage:

men!! Det har ju inte inklusivitet!!! HuR kAn DeT sÄlJa?!?!?!<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Ser ut som den där "moderna publiken" återigen lyser med sin frånvaro, och ett bra spel säljer.

Roligaste var ändå att hon som skrev Screenrant-recensionen hade jobbat för en "konsultfirma" av samma typ som de som försökte utpressa Black Myth-utvecklarna.

phi
Medlem

DEI-folket måste ju fullständigt ha tappat det den här veckan. Först lägger Disney ner The Acolyte efter första säsongen och nu kommer Black Myth: Wukong som en käftsmäll.

Det är fantastiskt kul att se.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vad vår vridna media försöker berätta för oss är att spelet är dåligt pga det. Skit i spelmekanik, story och annat. Så jag önskar fler gjorde som kineserna och slutar läsa västerländsk media.

Och för den delen, jo, en hel del har läst "recensionerna". Jag sätter dem inom "" eftersom det handlar mer om politisk aktivism än spelrecension. Många kineser blev (med rätta) förbannade på sådana recensioner.

Screen rant ändrade tom i sin recension och dolde sin aktivists... förlåt, recensents namn.

Ändå har ingen annan i denna tråd förutom du lyft frågan. Och vad menar du med "våran" media?

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Ändå har ingen annan i denna tråd förutom du lyft frågan. Och vad menar du med "våran" media?

Om ingen annan lyft det har du missat en hel del inlägg. Vår media = västerländsk media, precis som jag nämnde.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om ingen annan lyft det har du missat en hel del inlägg. Vår media = västerländsk media, precis som jag nämnde.

Länka till inläggen då. För jag ser ingen annan som lyfter den frågan i tråden här.

Tycker det är fruktansvärt komiskt med folk som blir så upprörda över vad någon random så kallad "journalist" skriver. Antagligen spelar du henne helt i händerna då det genererar trafik till deras sida.

Medlem
Skrivet av demagog:

Jag kände inte till den men jag har en förkärlek att skriva saker som "det bygger på en bok, läs den istället" i forumtrådar. Jag tror ingen tycker det är roligt, det är en svår publik i kommentarsfält.

Ibland skriver jag bara "Boken var bättre". Får aldrig likes men jag fortsätter!

Vem vet plötsligt händer det.

Medlem
Skrivet av Lepr:

... Att oironiskt äns nämna det i texten och att återspegla det i betygsättningen i ett kinesiskt mytologiskt spel baserat på en bok... Då är man ganska hårt bakom flötet.

Det beror väl mest på om det förekommer kvinnor eller ej i originalberättelsen/boken. Gör det inte det följer de ju berättelsen. Men har de medvetet valt att exkludera kvinnor ur berättelsen blir det ju eventuellt en annan fråga.

Men jag vet inte hur de val att lägga upp spelet kontra boken, eller hur det såg ut i boken, så jag tänker inte diskutera det djupare. Bara lyfter att det ibland kan finnas relevans även i fall där det bygger på mytologi.

Och för att förtydliga så har jag personligen inget emot om ett spel/bok/whatever innehåller bara män/kvinnor/whatever så länge det är grundat i storyn som berättas. Att diversifiera på kostnad av berättelsen är inget jag stödjer.

Medlem
Skrivet av Mirage:

men!! Det har ju inte inklusivitet!!! HuR kAn DeT sÄlJa?!?!?!<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Ser ut som den där "moderna publiken" återigen lyser med sin frånvaro, och ett bra spel säljer.

Den "moderna publiken" är väl sådana som ändå inte är intresserade av tv-spel och således inte är en målgrupp, men de gillar däremot att kritisera allt utifrån ideologiska dogmer. Sorten som även skriver en essä om att nån 13-åring skrek 'bitch' i voice chat i CS.

Medlem

https://x.com/simoncarless/status/1825818693751779449

Vet inte hur accurate deras data är, men dom påstår att 88% av försäljningen är i kina.
Det tar inte bort ifrån vilken succé detta är, men talar nog för att det inte är en succé för att oss i väst gillar spelet och köpte det i ofantliga mängder, det vart en succé för att det är oerhört hypeat i kina och har varit med i nationell TV osv och sålt som "chinas first AAA game", finns en del nationalistisk hype bakom det.

Medlem

Steam forumet är iaf hillarious att läsa Popcorn rekomenderas

Medlem
Skrivet av Piigge:

Vet inte hur accurate deras data är, men dom påstår att 88% av försäljningen är i kina.
Det tar inte bort ifrån vilken succé detta är, men talar nog för att det inte är en succé för att oss i väst gillar spelet och köpte det i ofantliga mängder, det vart en succé för att det är oerhört hypeat i kina och har varit med i nationell TV osv och sålt som "chinas first AAA game", finns en del nationalistisk hype bakom det.

yeah inte sant
Han vill bara promota sin okända skitföretag

Medlem
Skrivet av Majoren:

Den "moderna publiken" är väl sådana som ändå inte är intresserade av tv-spel och således inte är en målgrupp, men de gillar däremot att kritisera allt utifrån ideologiska dogmer. Sorten som även skriver en essä om att nån 13-åring skrek 'bitch' i voice chat i CS.

Exakt. Och av någon anledning väljer (framförallt) västerländska utvecklare att göra spel för den målgruppen som inte spelar. Sedan konkar företaget eller bara gör fler spel i samma anda.

Problemet är som någon sade "decisions are being made by white, liberal women who hate gamers". Jag tror inte det är hela sanningen, men det ligger nog en hel del i det. Speciellt när man ser bilder från utvecklingsteamen.

Till och med de större spelsidorna håller på med skiten.

Den där "journalisten" var personen som hittade på skit om utvecklingsteamet och kallade det fakta. Nu är hon jätteledsen gamers spelar Wukong och gamers är hemska och hatfyllda.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Piigge:

Stämmer nog bra. Av recensionerna på Steam hittills är ju nästan 95% på kinesiska!

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Komured:

Steam forumet är iaf hillarious att läsa Popcorn rekomenderas

Angående vadå?? Lite mer specifik får du nog vara.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Angående vadå?? Lite mer specifik får du nog vara.

Är väl bara gå in och läsa?

Men det är allt från hylla kina för att spel från väst är för woke till ifrågasättande av anti woke till frågor om himmelska fridens torg mm mm mm

Medlem
Skrivet av Komured:

Är väl bara gå in och läsa?

Men det är allt från hylla kina för att spel från väst är för woke till ifrågasättande av anti woke till frågor om himmelska fridens torg mm mm mm

Det låter som en sansad och trevlig diskussion.

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Verkar vara tokroligt det här spelet.
Blir o plocka upp det på ps5 framöver.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Verkar vara tokroligt det här spelet.
Blir o plocka upp det på ps5 framöver.

Aproligt

Medlem

Har kikat en hel del på trailers och youtubers intryck. Asmongolds ansiktsuttryck var precis så jag kände: jag blev grymt imponerad och tappade hakan i stunder.

Det känns som en perfekt blanding av GoW och Soulslike.

Väldigt glädjande att loren verkar vara fantastisk, djup och episk. Kul med kinesisk kultur som jag har dålig koll på.

Tippar redan nu på att det blir årets spel.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Exakt. Och av någon anledning väljer (framförallt) västerländska utvecklare att göra spel för den målgruppen som inte spelar. Sedan konkar företaget eller bara gör fler spel i samma anda.

Problemet är som någon sade "decisions are being made by white, liberal women who hate gamers". Jag tror inte det är hela sanningen, men det ligger nog en hel del i det. Speciellt när man ser bilder från utvecklingsteamen.

Till och med de större spelsidorna håller på med skiten.
https://i.redd.it/kgejjh1rmxjd1.jpeg

Den där "journalisten" var personen som hittade på skit om utvecklingsteamet och kallade det fakta. Nu är hon jätteledsen gamers spelar Wukong och gamers är hemska och hatfyllda.

Hon har sina ""pronomen" på twitter-profilen, det säger mycket om den journalistiska kvaliteten och vad för ämnen som kommer genomsyra hennes texter.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

haha yessss

såg på playstation access stream av det igår. de spelade öppningen av det. Jisses ser sjukligt snyggt ut och verkar spela som en dröm.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Släpptes på svenska 2012, köpte den då.

Köpte även en grafisk novel via kickstarter härom året, riktigt bra.

Jäklar vad fin! $25 på Amazon men då är det bara boken utan de olika sakerna som fanns i stretch goalen.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Medlem

Dag 1: 2.2+ miljoner spelare samtidigt
Dag 2: 2.3+ miljoner spelare samtidigt
Dag 3: 2.4+ miljoner spelare samtidigt

signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Dag 1: 2.2+ miljoner spelare samtidigt
Dag 2: 2.3+ miljoner spelare samtidigt
Dag 3: 2.4+ miljoner spelare samtidigt

2.6+ lagom till helgen då 😁

Skriv svar