Tydligen går det
Att koka mannagrynsgröt på vatten. Det smakar inte lika mycket men det är ändå gott. Och man slipper bränna kastrullen som är fruktansvärd att få ren.
Mannagrynsgröt, med mjölk och sylt är den bästa frukosten man kan ha efter ostbullar med marmelad, ost kaviar och ättiksgurka.
Det står inget på förpackningen men hittade det på nätet så var såklart tvungen att testa, här är resultatet.
Låt bli att bränna kastrullen.
Husmorstips, Rengör en bränd kastrull med hjälp av bitsocker
Hur gör du rent med bitsockret? Jag brukar använda svinto och skrubba. Bikarbonat testade vi när det var ordentligt inbränt, det funkade hyfsat bra.
Hur gör du rent med bitsockret? Jag brukar använda svinto och skrubba. Bikarbonat testade vi när det var ordentligt inbränt, det funkade hyfsat bra.
Om det bränt förjävligt så kokar jag upp lite vatten så det typ täcker botten med disk eller maskindiskmedel.
Sen bort med allt och skrubbar med sockerbiten.
Blir skinande rent.
Går säkert med svinto också men det brukar vi inte ha hemma, bitsocker är det alltid nån som fortfarande vill ha till kaffe
Bitsocker är bättre än disksvamp iaf.
Om det bränt förjävligt så kokar jag upp lite vatten så det typ täcker botten med disk eller maskindiskmedel.
Sen bort med allt och skrubbar med sockerbiten.
Blir skinande rent.
Går säkert med svinto också men det brukar vi inte ha hemma, bitsocker är det alltid nån som fortfarande vill ha till kaffe
Bitsocker är bättre än disksvamp iaf.
Ok, haha här är det tvärtom, det finns oftast svinto men inte bitsocker
Tips, koka upp gröten på spisen och kör den sen i ugnen på 100 grader. Tar lite mer tid, men du slipper bränd kastrull.
Fungerar skitbra att göra i micro också, kan man göra det direkt i tallrik också.
Jag har skrubbat en del grytor med strösocker, funkar förvånansvärt bra!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Fungerar skitbra att göra i micro också, kan man göra det direkt i tallrik också.
Sant! Jag tänker bara i hur vi gjorde på äldreboendet jag jobbade på. Var ju lite fler portioner. XD
"Writer and Fighter"
Mannagrynsgröt, det var ju typ 100 år sedan man åt det sist. Borde nog testa att göra det någon dag. Och om jag inte gillar det längre så kommer ungarna säkert göra det, för dom äter det mesta med sylt 😃
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Skaffa en stålboll.
https://images.clasohlson.com/medias/sys_master/h77/h85/68348...
Är mycket enklare att få bort det brännda med.
Bara man är noga sen att att göra rent och skölja ordenkligt efteråt så inga eventuella lösa trådar är kvar. Brukar sällan hända för mig och är nog främst en risk om man gör rent en grill eller liknande.
Gud ja, Svinto är allt man behöver! En grov boll som på bilden och lite finare stålull.
Kan rekommendera två rostisar och en folköl till frukost, otroligt enkelt, gott och lite diska.
Varför jobba så mycket?
Beställ en pizza för hemleverans från sängen när du vaknar!
Bara käka och sen somna om några timmar fram till lunch!
Mannagrynsgröt, med mjölk och sylt är den bästa frukosten man kan ha efter ostbullar med marmelad, ost kaviar och ättiksgurka.
Vad i helvete har du på dina ostbullar?!
Roligt att ni kallar ostfrallor för ostbullar
Har oxå alltid gjort i micron. Direkt i tallriken. Mindre disk och tar 2 min. När jag var liten körde jag med oboy i oxå.
1# FZ Troll
Vad är skillnaden?
Vad är skillnaden?
Ingen aning jag har aldrig hört nån kalla frallor för bullar tidigare.
För mig är bullar fikabröd
Pizzabullar har vi gjort men stilen på dom är som en bulle fast det smakar pizza och inte som en fralla
Ingen aning jag har aldrig hört nån kalla frallor för bullar tidigare.
För mig är bullar fikabröd
Pizzabullar har vi gjort men stilen på dom är som en bulle fast det smakar pizza och inte som en fralla
Kallar det också frallor, men bildgooglar jag på ostbulle och ostfralla får jag upp samma sak så... 🤷♂️
Kallar det också frallor, men bildgooglar jag på ostbulle och ostfralla får jag upp samma sak så... 🤷♂️
Ja då är det samma, bara jag inte hört nån kalla det tidigare vilket jag fann lustigt. Jag är inte född igår om man säger så.
Ja då är det samma, bara jag inte hört nån kalla det tidigare vilket jag fann lustigt. Jag är inte född igår om man säger så.
Aldrig hört talas om bulle med bulle?
Det är fan inte vad man tror om man inte är ifrån Helsingborg 🤪
Det här med att kalla frallor för bulle är en skånsk grej.
Ad hoc addendum
Aldrig hört talas om bulle med bulle?
Det är fan inte vad man tror om man inte är ifrån Helsingborg 🤪
Det här med att kalla frallor för bulle är en skånsk grej.
Nej det har jag aldrig hört
Jag känner mig något kränkt av beskrivningen "ostbullar".