Doom Eternal får officiellt mod-verktyg på PC

Robot
Doom Eternal får officiellt mod-verktyg på PC
Medlem

Det var oväntat, blir att dra ner

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Testpilot

Bra pris på spelet nu också under Quakecon. 9,99$.

Medlem

"Enternal"

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skribent
Skrivet av ohem:

"Enternal"

Inga Enter eller vandrade träd i spelet nej...fixar

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Väntar ivrigt på HDoom Eternal

Medlem

Nice, ge det 15 år så har vi Oblivion remake i ID motor också xD

Medlem

Väldigt oväntat, kudos och grymt häftigt att få riktigt SDK till en modern motor igen.

Medlem

Jag är lite förvånad över att utvecklare verkar ha backat undan från att använda id tech-motorerna. Hade åtminstone förväntat mig att bethesdaspel skulle använda den mer frekvent. Fallout hade säkert sett fantastiskt ut i id tech istället för deras gamla creation-engine.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skribent
Skrivet av Dumlen:

Jag är lite förvånad över att utvecklare verkar ha backat undan från att använda id tech-motorerna. Hade åtminstone förväntat mig att bethesdaspel skulle använda den mer frekvent. Fallout hade säkert sett fantastiskt ut i id tech istället för deras gamla creation-engine.

Fast går det göra open world-spel i Id tech på det viset? Rage hade ju open world moment, men inte i samma skala som ett stort öppet rollspel.

Får lite känslan av att det skulle bli som när EA försökte med Frostbite på alla sina spel även rollspel som Dragon Age...

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast går det göra open world-spel i Id tech på det viset? Rage hade ju open world moment, men inte i samma skala som ett stort öppet rollspel.

Får lite känslan av att det skulle bli som när EA försökte med Frostbite på alla sina spel även rollspel som Dragon Age...

Ingen aning faktiskt, tror inte att det är någon som testat på. Kartorna i Doom 2016 var väl inte små om jag minns korrekt?

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hade vart kul att se något Hexen eller Heretic med den nyare DooM motorn.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

ge mig doom eternal xcom style , eller varför inte Doom eternal turned based combat ^^

Skribent
Skrivet av Dumlen:

Ingen aning faktiskt, tror inte att det är någon som testat på. Kartorna i Doom 2016 var väl inte små om jag minns korrekt?

Nä, sant, men skillnad på att göra större öppna kartor och hela världar tänker jag. Jag är dock förvånad att vi inte fick något Alien-spel med Id tech-motorn som användes till Doom 3...det hade ju varit att sparka in en öppen dörr.

signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar