I Flight Sim 2024 kan du kliva ur planet och vandra runt i världen
Ja, man får hoppas att ett spel där man kan vara på hela jorden har mer djur än ett spel som utspelar sig på ett Zoo =D
Ändå högt krav för ett flygspel. Fler sorters bilar än ett bilspel med?
Tror du det kommer finnas något trovärdigt liv på marken? Klart det inte kommer finnas det, men det kommer nog vara sjukt coolt ändå om man kan landa var man vill och gå runt i terrängen.
Jo, det kommer troligtvis finns någon form. Men min poäng är att även om det är massa rörelse så finns det chans att det mest ser stelt ut.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Alternativt streama spelet via Game Pass så behöver man inte oroa sig över utrymmet på hårddisken. 🙂
Streama? Är du galen? Då kommer spel upplevelsen hacka och bli grötigt på skärmen nått fruktansvärt.
Klart man raderar bort det första flygsimulatorn från hårddisken när den nya släpps. Då får man ju plats med den nya flygsimulatorn i hårddisken.
Inte till PS5?!
Nej. det är exklusivt för PC/Xbox.
No hill is too steep No hole is too deep
Streama? Är du galen? Då kommer spel upplevelsen hacka och bli grötigt på skärmen nått fruktansvärt.
Klart man raderar bort det första flygsimulatorn från hårddisken när den nya släpps. Då får man ju plats med den nya flygsimulatorn i hårddisken.
Har du bara tillräckligt bra uppkoppling bör det inte vara något problem. Har spelat igenom Still wakes the deep och Tchia via streaming och det har fungerat bra. Sen har man testat ett x antal andra spel utan att det varit något större knas.
Visst ibland har upplösningen tappat, men bara för en 30-40 sek.
Är ju som en bardomsdröm det där, när man spelade sin första flygsimulator. Kul men i praktiken kan man ju redan nu röra dig fritt i Flight Simulator med kameran osv. Fortfarande flygandet som drar för min del, inte spelat på ett tag, väntar på att A2A Simulations ska släppa sin Piper Aerostar. Då hoppar jag på igen!
Hur funkar det att lira med kontroll, är det ens lönt att spela utan spak?
Jag tycker det funkar utmärkt att lira på xbox med handkontroll. Det går ju ställa in hur avancerat spelet ska vara. Tar man ned realismen lite så är det inte några problem med handkontrollen.
"Writer and Fighter"
Ser ju helt sinnessjukt bra ut. Egentligen ointresserad av flightsims men en sak jag alltid önskat är just hur häftigt det vore om man kan landa & gå runt i världen, speciellt i takt med att grafiken blivit bättre.
Även om det inte finns något riktigt 'gameplay', att bara kunna landa & gå runt som typ No Man's Sky fast det är verkliga världen. Shut up and take my money! Eller just det nu är jag ju student igen... fuck min datta kommer dö :/
Mods dude, mods! Nån kommer göra ett Deerhunter mini-game fo sure...
Det är ungefär så jag spelar MSFS 2020. Glider mest runt i världen och glor på intressanta platser.
Jag har spelat Flight simulator 2020 från när det släpptes. Jag tänker inte röra det här spelet med tång innan de talar ut och diskuterar öppet vad som händer när man uppdaterar deras spel. Det har varit minst sagt en skakig resa där man ibland kunnat spela helt utan problem i veckor. Det släpps en uppdatering som går in som den ska och man gör alla nödvändiga inställningar som de skriver att man ska göra och ändå börjar spelet sen crasha frekvent. Tills nästa uppdatering i bästa fall. Nej jag avvaktar tills jag hör att det de nu kommer släppa är en stabil produkt som inte går sönder varje gång man släpper en uppdatering med saker som utlovas redan när hypen startas....