Star Wars Outlaws visar upp sina DLC-planer

Medlem

Kanske köper på rea när majoriteten av buggarna är fixade.

Medlem
Skrivet av Thane:

Expansion pass och Season pass är i det här fallet samma sak. Du kan köpa expansionerna i förväg för ett reducerat pris.

Fast du får Jabba uppdraget endast om du förköper eller förköper en en viss version (minns inte vilket). Dvs borttaget material för att mjölka.

Edit: Samt som andra sagt, ett DLC som dyker upp på samma höst som spelet släpps är borttaget material. DLC så som du snackar om att man förköper i season pass bör logiskt komma ut minst 6 månader efter pga utvecklingstid. Kommer det ut strax efter spelsläpp är det borttaget material.

signatur

I drank what?

Medlem

Är det inte svindumt att gå ut med detta innan man förstått hur pass bra/illa det är med spelbarheten "in the wild"?

Blir så stelt annars när man måste ursäkta sig för pot. kass prestanda och skjuta på DLC:t. Gissar att detta görs oavsett - kanske t.o.m. mer - om spelet är i svindåligt skick vid lansering för att kränga så många exemplar som möjligt via förbokning.

Medlem
Skrivet av anon_342888:

Det är inte speciellt normalt att ha season pass i ett SP spel, vad pratar du om?
DLC =/= Season pass.

Är expansioner också DLC eller vadå? De försöker normalisera season pass genom att kalla det DLC som ändå är accepterat.

Skillnaden mellan DLC och season pass är stor.
För du betalar i förväg. Du vet inte vad du får. De låser in dig. Dyrare i längden för annars skull de inte göra det.

Normalisera inte season pass i SP nu också. Sen att de låser content första dagen för ett överprisat delux version.
Bojkott för mig. Såg ändå ut som skit

Har köpt season pass sen PS3 och Xbox 360, tänker inte sluta nu håller!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast du får Jabba uppdraget endast om du förköper eller förköper en en viss version (minns inte vilket). Dvs borttaget material för att mjölka.

Edit: Samt som andra sagt, ett DLC som dyker upp på samma höst som spelet släpps är borttaget material. DLC så som du snackar om att man förköper i season pass bör logiskt komma ut minst 6 månader efter pga utvecklingstid. Kommer det ut strax efter spelsläpp är det borttaget material.

Bara för att det släpps samma höst betyder ju dock inte att det är bortklippt material. Att en liten grupp börjat planera en expansion medan huvudspelet är klart och går in i läget för att städa buggar är ju inget konstigt. Är ju många månader innan släpp dom måste låsa innehållet för att vara förfina upplevelsen. Då finns det ju personal över som kan påbörja något nytt och som dessutom oftast jobbar på en annan budget än tidigare.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Lite smått oroväckande att dom rekommenderar ett 3060 Ti för att spela i 720p på PC.

tweaktown.com

Var lite det här jag var orolig för när DLSS kom ut, i början var det ett trevligt sätt att förlänga livstiden på ens GPU, klämma lite mer kräm när den vart gammal. men istället så roffar nu spelen upp den intjänade prestandan och äter upp den direkt och sätter som ny standard.

Så nu är inte DLSS ett sätt att få ut mer prestanda ifrån ens kort, nu är det den nya baselinen framåt.

Frågan är hur det ens är möjligt att spelen kommer gå att starta på en PS5 och Xbox series X eller S för den delen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Klassisk Ubisoft-release med utklippt material som droppas ut som extra innehåll. Saknas bara en enorm karta som försöker klargöra vilken av spelets hundratals utgåvor man ska köpa för att få vad.

Medlem

Säsongspass/expansioner har funnits i över 15 år, ska folk verkligen börja klaga nu eller gäller kritiken enbart för Ubisoft som vanligt? Tror nog ni är lite sent ute i allafall.

Sedan är det rätt intressant hur många som har dubbelmoral beroende på vem det är som gör dessa extra tillägg, eller så vet ni inte skillnaden mellan säsongspass (oftast billigare än att köpa allt separat, speciellt på kraftig rea) och battlepass. Är det från ett utav era favoritföretag, t.ex. FromSoftware, Rockstar eller CDPR, oavsett pris, så blir folk glada och hypade. Men om Ubisoft gör liknande, då är det världens skandal och man går till attack direkt...Folk förbokade ju i princip första expansionen till Starfield innan spelet och betygen var släppta, utan att veta något om dess innehåll, bara för att som bonus spela några dagar innan, något jag själv aldrig hade gjort utan att veta mer. Tänk om grundspelet hade fått riktigt dåliga betyg, skulle man då blint velat köpa expansionen på förhand?

Man kan ogilla en viss praxis, såsom säsongspass, men då får man vara konsekvent med sin kritik för samtliga företag, och inte bara för företag man råkar ogilla.

Medlem

Känns som extra dlc börjar gå lite över gränsen hur mycket man går miste om man inte pröjsar.. ingen bra utveckling för spel...

Medlem
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Kan det vara ett missförstånd som ligger till grund för diskussionen ovan?

Ett season pass är alltså ett sätt att förhandsköpa DLC till ett billigare pris, så får man dem levererade i takt med att de släpps, istället för att köpa dem separat.

Ej att förväxlas med ett battle pass, där man tjänar XP och låser upp saker på klassiskt live service-maner.

Riktigt så enkelt är det inte, I BF2042 och Division 2 t.ex. så heter det season pass där du får tillgång till 100 levels att ranka upp genom xp (kosmetiska prylar).
En del företag kallar modellen för battle pass och andra företag kallar det season pass, men jag förstår förvirringen.

Medlem

Jag är kluven till en massa DlC.
Men ibland är det väldigt logiskt. Som kosmetiska föremål.
All vanlig konst och "tillgångar" är klar långt före kodarna har putsat klart på spelet. Så då får grafikgänget sitta och pilla ihop lite kosmetik.
Jag köper det aldrig (och det är ofta hutlösa priser) men jag förstår det.

Det är ofta många tvärsäkra åsikter om en bransch många av oss inte har hel insikt i.

Medlem
Medlem

Vad har jag missat? Varför är folk så negativt inställda till detta spel? Jag tycker det ser...intressant ut? Är lite hypad!

Medlem
Skrivet av trifix:

Vad har jag missat? Varför är folk så negativt inställda till detta spel? Jag tycker det ser...intressant ut? Är lite hypad!

för att det är Ubisoft och har ett season pass.

Medlem

Undra vad marketing idén bakom att utannonsera dlc's innan ett spel ens släppts är. lmao.
Personligen har det verkligen motsatt påverkan till att vilja ha spelet.

Medlem
Pay walls!

Det ser väldigt mediokert ut tyvärr. Sedan har Ubisoft låst en del av innehållet bakom en"Pawall" för endast 120 dollar...

4H av Star Wars Outlaws

12
Skriv svar