Senaste spelet du klarade?
Re4 Remake.
Mycket bra. Egentligen hade inte denna remake behövts då originalet fortfarande håller väldigt väl, men samtidigt är det härligt att få återuppleva spelet i ny, otroligt vacker, skrud. Quality of life grejor så som smidigare kontroll, en förbättrad Ashley och möjlighet till stealth bidrar till att spelet känns fräscht och modernt.
Har börjat på new game plus och köttar loss. Riktigt kul. Ska hoppa på Mercenaries snart tänkte jag.
Just nu, 4/5. Men det kan bli 5/5 beroende på hur bra Mercenaries och Ada Wongs kapitel är.
Plus:
* Läcker grafik
* Bra ljud
* Grym musik
* Roligt och köttigt gameplay
* snabbt och rappt inventorymanagement
* Roliga sidosysslor och skattjagande
Minus:
* Ashley är fortfarande ett störningsmoment till och från
* Mycket saker i miljön kan göra det svårt att urskilja detaljer (björnfällor, brinn i helv...)
* Ingen livmätare på bossar
* Ingen dodgefunktion (kan dock kanske vara av godo vid vidare eftertanke...)
Ännu en dag i paradiset.
Horizon: Zero Dawn! Tog äntligen tag i det och älskade det från början till slut! Fantastiskt världsbygge och robotdinsosaurie-design! Bästa av sci-fi möter history. Älskade storyn också! Skulle nog ge det 5/5 faktiskt! Men nu när jag klarat av det kan jag inte komma åt DLC:t? Finns bara fortsätt och får då börja om sista uppdraget, eller New Game+ så måste jag spela om hela spelet för att få spela expansionen också? Fick ju en intruiging cut-scene som gav hype men kunde inte fortsätta efter det? Någon som vet hur jag gör?
Men nu när jag klarat av det kan jag inte komma åt DLC:t?
Jag har för mig att det bara är att bege sig till det område där det utspelar sig. Det går nog bara att göra från en sparpunkt innan "slutfajten".
Jag har för mig att det bara är att bege sig till det område där det utspelar sig. Det går nog bara att göra från en sparpunkt innan "slutfajten".
Hade såklart ingen sparpunkt från innan fighten så fick börja om på NG+ och klara av några uppdrag, sen följa denna guiden för att hitta rätt. Borde inte behövas en guide utan bara lätt aktivera DLC:t i meny imho men men. Nu när jag påbörjat det är det riktigt grymt och jag är helt klart nöjd med att jag gjorde mig besväret!
Svängde förbi päronen och då blir det alltid lite SNES.
Började med att gå 100% i Super Mario World. Visst är det ett bra plattformsspel fortfarande men bristerna och irritationsmomenten är på tok för många för att jag skall kunna njuta hela vägen. Slår över till en principsak redan vid Vanilla Dome och sedan återhämtar det sig aldrig även om vissa enskilda nivåer är rätt roliga.
Metro Exodus.
Herrej-vlar vilket bra spel det var då, atmostfären, ljudet, ljuset särskilt ju närmre slutet man kom.
Herregud…hur kan jag ha undviktit att spela det i så många år..?
Har ett DLC kvar att klara ut bara. Sen kan man andas igen.
Inte ofta jag sänker speltempot bara för att uppleva miljön till fullo. Gjorde det konstant. Aldrig rusha igenom nåt.
Trials of Mana
Trevligt med ett mindre JRPG. Väldigt linjärt vilket uppskattas av en som är less på 100h+ fetch quests på en 500 biljoner kvadratkilometer stor karta.
Tog även Platinum-trofén så de blev 3 genomspelningar. Men för den som är nöjd med att klara spelet så är det 20-30 timmar beroende på svårighetsgrad, grind och end-game content
Ghostbusters: The Video Game Remastered
Fick det gratis via Epic Games för något år sedan.
Rätt så kul. Bäst är helt klart röstskådespeleriet, alla skådisarna från förr är med.
Spelade igenom det på Steam Deck och det flöt på bra.
Plockade det också när det var gratis på Steam men har bara testat lite grann. Håller det fortfarande eller känns det gammalt?
Sniper Elite VR,
Spelat på Quest 3.
Stabil 3/5
Det första GTA, som var det sista spelet i backloggen (om man exkluderar DLC) – tekniskt sett spelade jag alla städer när jag var yngre, men då fuskade jag för att låsa upp dem, och uppdragen var för svåra (och för dålig på engelska då), dessutom har spelet inget vanligt sparsystem.
Jag hittade en slags modd så man kunde spara när som helst i spelet, vilket gjorde uppdragen mycket enklare. På grund av någon bugg(?) så fungerade inte skyddsvästen i spelet, så om man blev träffad en gång så dog man. Dessutom är skjutningen och styrningen i spelet ganska utmanande. Om jag inte kunde spara i spelet så misstänker jag att det skulle ta mig minst 5-10 gånger så lång tid.
Modden låste även upp expansionerna vilka jag aldrig har spelat förut, så jag håller på med dem nu. ✅
Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB
Jag har kört Steamworld-serien på Switch. Efter Dig och Dig 2 blev det Heist. Jag var så förtjust att det blev en förhandsbokning av Heist 2 och det är också riktigt kul. Så senaste klarade är alltså Steamworld: Heist och det kan jag rekommendera till den som gillar taktiskt turbaserat.
Gears 5. Klart det roligaste och snyggaste Gears hittills tycker jag. Klar förbättring mot 4:an. Till skillnad från många andra gillade jag verkligen de lite mer öppna delarna av spelet. Roligast var så klart att spela kampanjen i co-op. Även escape-läget och dlc kampanjen var rätt kul. Ska man klaga på något är det väl att det ibland blir lite repetitivt. 4/5