Rykte: Avowed sägs bli försenat till 2025
Spännande åsikt här, Awowed ser ut som skyrim som sålt typ 20 miljarder ex och Stalker 2 är en uppföljare på ett väldans nischat öst europeiskt "fps?"
Jag vet vad jag hellre skulle trycka ut, fast det är ändå märkligt att inte bara köra båda, inte så att Xbox svämmar över med bra spel direkt.
Mario & Luigi: Brothership (Nov 7)
Slitterhead (Nov 8)
Antonblast (Nov 12)
Farming Simulator 25 (Nov 12)
Dragon Quest 3: HD-2D Remake (Nov14)
Assassin's Creed Shadows (Nov 15)
Microsoft Flight Simulator 2024 (Nov 19)
Stalker 2: Heart of Chornobyl (Nov 20)
Om Microsoft inte tror att Avowed kan konkurrera med de spel som släpps under November känns det nästan lite oroväckande?
Jag hoppas hoppas att detta inte är ett till "The outer worlds" var så hypead på det och vart så besviken. Stämmningen inför detta är detsamma.
Jag tror det är precis just det. Vilket gör mig taggad då jag älskade outer worlds.
Ot så verkar det skumt, spelen konkurrerar ju inte direkt med varandra. Hoppas det släpps som planerat.
Har vi tur så slipar dom spelet mer när dom nu har tiden med sig, så detta kan vara bra. Vill att det ska flyta bra o inte krasha när man väl får det! Obsidian är ändå en grym studio, så jag håller mig positiv.
Tråkigt såklart, men det kan ju inte bli sämre av att dom får lite mer tid på sig:)
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Uttalanden som detta påminner lite om kemiske Ali och irakkriget. Spelföretag överlag pratar såklart alltid guld och gröna skogar om sina produkter, vem skulle inte göra det? Det handlar alltid om att vänta till efter release och se om det blev en succé eller ej, tycker jag i alla fall.
Jag hoppas hoppas att detta inte är ett till "The outer worlds" var så hypead på det och vart så besviken. Stämmningen inför detta är detsamma.
Det är en kopia av The Outer Worlds, bara med fantasyskins istället för rymdskins.
Memento Mori
Xbox har inte bara sina egna spelsläpp att tänka på, som är ganska många i höst, utan också hur släppen ser ut på Game Pass (massor där också), vilka spel man har marknadsföring för och ett ansvar för sina tredjepartspartners övriga släpp. Ingen tjänar på att det blir för trångt, se Titanfall 2 t.ex. Som plattform så drar man in pengar på tredjepartsspel också och det är jäkligt trångt i tablån i höst.
Microsoft har ju närmat sig ett läge där de har så många studios och spel på gång att de kan hålla och portionera ut spelen där de gör mest nytta. Personligen tycker jag att det är bra, ser fram emot Avowed men ser hellre att spelen sprids ut över hela året och inte koncentreras till de sista tre-fyra månaderna varje år.
Man kan ju inte gärna be tredjepartsutgivare att flytta sina spel, men man kan styra sina egna.
Xbox egna släpp i höst:
Age of Mythology Retold
Avowed
MS Flight Simulator 2024
Call of Duty: Black Ops 6
ARA: History Untold
Indiana Jones and the Great Circle
Towerborne
Shattered Space - Starfield expansion
Vessel of Hatred - Diablo IV expansion
Jump in.
Det är bestämt nu. Avowed släpps nu den 18 Februari. Xbox på Facebook.
Japp, låter som ett bra datum! Skönt att de har möjligheten att sprida ut spelen mer nu. Än så länge har vi då Avowed, DOOM: The Dark Ages, South of Midnight och Fable för nästa år då.
Jump in.
Blev extremt lagom hypad när teasern släpptes men efter mer material har visats har den hypen i stort sett dött ut. Mina förväntningar stämde inte alls med vad slutresultatet ser ut att bli. När man ser på teaser-trailern fick jag känslan om ett riktigt medeltida dark-fantasy rpg. I mitt huvud var det ett "tyngre" mer seriöst Skyrim med Diablo/Dark-souls liknande atmosfär. Men det vi har sett ser bara väldigt... alldagligt(?, ser inte unikt ut iallafall) ut. Ser ut som vilket annat spel som är utvecklat med Unreal med dötrist och stel än flashig combat. Kan givetvis ha fel och jag hoppas att dom lyckas skapa något speciellt men i nuläget ser det ut som att håller jag plånboken i bakfickan när det kommer till Obsidians nya storprojekt.