Senaste spelet du klarade?
Mafia 1 tyvärr.
Det var dessutom kul tyvärr.
Jag vet vilket jävla skit spel det är -.- man skäms nästan.
Den gamla eller remaken? Tyckte remaken var sjukt bra.
Klarade ut Mafia 3 idag.
Middle-earth: Shadow of Mordor... det var väldigt bra men blev för repetitivt mot slutet så även om jag har alla DLC så kommer jag inte spela igenom dom utan ett långt uppehåll från spelet.
Tog drygt 31 timmar att spela igenom det exklusive alla DLC.
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Mafia 1 tyvärr.
Det var dessutom kul tyvärr.
Jag vet vilket jävla skit spel det är -.- man skäms nästan.
Re-make hade att önska, men skulle inte klassa det som skit-spel. Orginalet minns jag som riktigt bra.
Gör ett försök på tvåan; jag har för mig det är riktigt bra.
Hexcells infinite fick jag precis 100% achievements på så får klassa det som "avklarat". Det är dock, som namnet antyder, svårt att nå ett slut i
Jag återkommer när alla 'seeds' är avklarade... ☺️
Everspace 2.
Jag ser det som att man har klarat spelet när eftertexterna rullar, även fast det går att fortsätta spela.
Självklart är det så. Likaså med Diablo IV.
Var det bra? Har inte spelat igenom det ännu.
Var det bra? Har inte spelat igenom det ännu.
Ger det en stabil fyra. Utan det mediokra röstskådespeleriet, och med en lite bättre story så hade det blivit en femma.
Når inte upp till Freelancer nivån, men kommer närmare än något annat spel i genren jag har spelat hittils.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Jag har spelat Dead Space (ny versionen), 2-3 gånger om, Cyberpunk 5-6 ggr, Last of us 1-2, minst 3-4 ggr båda spelen
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Jag har spelat Dead Space (ny versionen), 2-3 gånger om, Cyberpunk 5-6 ggr, Last of us 1-2, minst 3-4 ggr båda spelen
Vet du inte om du spelat ett spel 2 eller 3 gånger?
Skriv vad du tycker om spelet du klarat och dela med dig av din upplevelse du varit med om ❤️
Apropå denna tråd, finns det någon motsvarande fast för spel man för tillfället spelar?
Du kan ju göra en tråd "Vilket spel spelar du nu? "
Apropå denna tråd, finns det någon motsvarande fast för spel man för tillfället spelar?
Du kan ju göra en tråd "Vilket spel spelar du nu? "
Fixat
The Simpsons: Bart's Nightmare på SNES. Fixade äntligen andra Indiana Jones-banan och samlade så ihop alla åtta papper, fick A+ i slutbetyg och såg eftertexterna rulla.
The Talos Principle (PC)
Betyg: 3.5/5
Håller på att lira det själv, gillar pusslen som gör det värt att lira men lite för mycket kryptisk filosofi som mest blir jobbig att läsa efter ett tag. Tycker Portal spelen och Enthropy center är roligare på den biten.
Lirade klart Dredge nyss. Trevligt semesterspel som tappar lite mot slutet när det blir aningen repetetivt men klart värt att lira.
Dave the Diver som är ”liknande” spel är bättre men dom kompletterar varandra fint. Ska nog prova crossover DLC:n.
Ghost of Tsushima - huvudspelet i alla fall. Har väl en del sidouppdrag och expansionen kvar men känner mig mätt på spelet nu så ska ladda ned Horizon Zero Dawn och ta tag i det innan jag fortsätter. Om jag fortsätter. Kände det var ett väldigt starkt och bra slut så vet inte om jag vill förstöra det utan låta det vara tills uppföljaren släpps. Lär utannonseras på TGS och sen släppas i början på nästa år kanske.
Thirsty Suitors 4/5. Spelade klart det igår och det höll ganska bra hela vägen tack vare rätt sköna karaktärer. Fighterna blev lite enformiga och alldeles för enkla mot slutet. Matlagningen var dock rätt tuff särskilt om du vill ha full poäng men jag kanske börjar bli gammal.
Ska ta mig an Neon White i helgen, också utgivet av Annapurna. Verkar bli en indiesommar det här.
![](https://gaming-cdn.com/images/products/15639/orig/metal-hellsinger-complete-edition-complete-edition-pc-spel-steam-cover.jpg?v=1703174024)
Metal: Hellsinger(Complete Edition,PC)
Gameplay är ösigt och tillsammans med musiken känner man sig stundtals riktigt badass när allt klaffar.
Huvudstoryn är dock väldigt kort, mer variation på bossar/fiender skulle varit trevligt, samt lite fler vapen/uppgraderingar skulle man säkert kunnat lagt in.
Det finns en del att göra när eftertexterna har rullat om man vill, bl.a. deras "rogue-like/lite"-spelläge. Körde det någon timme, får se om man återkommer.
Musiken + öset = 5/5
Betyg överlag: 3.5/5
The more I practice, the luckier I get.
Köpte en Analogue Pocket och firade med att spela igenom Castlevania 1, 2 och 3 till NES för första gången.
Castlevania 1 var fantastiskt, svårt, men ändå görbart med lite save states. Tror jag med några timmars träning skulle kunna klara spelet på riktigt.
Castlevania 2 Simon’s Quest var väldigt intressant, men i praktiken omöjligt att klara utan en guide. Dock betydligt enklare än första spelet.
Castlevania 3 var som en utökad version av första spelet. Fantastisk musik (om man spelar japanska versionen) men tyckte det blev alldeles för svårt mot slutet. Objektivt är det mekaniskt ett bättre spel än ettan, men föredrar nog ettan oavsett.
The Talos Principle (PC)
Betyg: 3.5/5
När det kom för en evighet sen så var detta spel mer eller mindre en solklar fullpott. Man hade ju svårt att tro att skapare av serious Sam hade gjort detta spelet 🤩
Har du inte spelat uppföljaren kan jag varmt rekommendera den.
När det kom för en evighet sen så var detta spel mer eller mindre en solklar fullpott. Man hade ju svårt att tro att skapare av serious Sam hade gjort detta spelet 🤩
Har du inte spelat uppföljaren kan jag varmt rekommendera den.
Har inte lirat Talos 2 ännu nej, men lär kanske köra det så småningom, får ligga i den eviga backloggen tillsvidare.
The more I practice, the luckier I get.