Game Pass höjer priserna och stuvar om i nivåerna
Har ni överhuvudtaget tid att utnyttja dessa abonnemang ordentligt?
Det känns mycket bättre att köpa några välvalda titlar och spela i lugn och ro. Med dessa nya priser på GP och PS+ kommer man ändå upp i rätt stora summor över tid. Och när abonnemanget är över har man ingenting kvar.
Jag stämmer in i allt du skriver.
Börjar helt klart närma sig gränsen för om det är värt det eller inte. För egen del så är det fortfarande det då barnen också använder det. Men nu är det ju upp till Microsoft att börja leverera också. Det ser ju lovande ut med bra spel framöver vilket är nödvändigt för med högre pris så blir kraven också högre.
Detta känns inte så förvånande. Jag tror detta är ganska bra beslut av Microsoft faktiskt.
Jag kommer definitivt inte vara månadskund då det istället lönar sig att köpa spelet i fråga då jag spelar spelen så långsamt. Däremot skulle jag kunna tänka mig en månad eller två om året för att testa det nya innan ett köp, om man har kvar rabattsystemet om man är kund.
Mitt nuvarande skulle ta slut nästa år i nov, men hittade några billiga koder, så nu är det förlängt till maj 2027.
Tänkte att fram till att mitt GPU egentligen skulle ha tagit slut nästa år, så lär de höja priset igen, och skulle inte bli förvånad om de gör konverteringen 3:2 (3 års core till 2 års gpu), ännu sämre eller t.o.m tar bort möjligheten. Nu slipper jag tänka på ev. prishöjningar på ett bra tag.
Vi använder GPU varje dag, och då har vi ingen Xbox hemma, för yngsta sonen spelar via Xbox Cloud.
Det jag tycker är synd är att man bara kan betala för GPU månadsvis. Skulle gärna sett ett billigare 6 eller 12 månaders abbonemang.
Vi får se hur länge GPU håller sig under 200 kr månaden...
Prisskillnaden mellan pc och xbox är nog mer att många av de spelar på pc är rena pc spelare och tänker inte köpa en konsol (eller lira via moln) därav 119kr/mån och du kan spela dag 1 spel på din pc. När det gäller konsolspelare är man mer intresserad att lira lite överallt, på sin konsol, i molnet och på sin ev PC, kanske även i bärbart format i framtiden. Ta ex på nya call of duty, pc spelarna betalar för att få 1 utgåva till pc. Konsolspelarna betalar för att kunna hoppa runt och inte behöva köpa flera upplagor av samma spel oavsett var man vill spela!
Har ni överhuvudtaget tid att utnyttja dessa abonnemang ordentligt?
Det känns mycket bättre att köpa några välvalda titlar och spela i lugn och ro. Med dessa nya priser på GP och PS+ kommer man ändå upp i rätt stora summor över tid. Och när abonnemanget är över har man ingenting kvar.
Gör du samma med tex film eller nyttjar du streaming där?
Märks att dom verkligen gör allt nu för att försöka tjäna pengar på tjänsten.
Ja, jag skulle tro att mellannivån på konsol sved ganska mycket i förlorad spelförsäljning. Nu måste de som vill ha nya spel antingen välja Core och köpa sina spel eller välja Ultimate som kostar nästan dubbelt så mycket som den tidigare Console-nivån.
Såg på Reddit att man nu inte längre kommer kunna lösa in Rewards-poäng mot Game Pass. Surt för oss som samlar poäng.
Så vitt jag vet så är det bara rabatten för auto-redeem som tas bort. Du kan fortfarande lösa in poäng mot Game Pass.
Inte jättekonstigt att poängsumman också justeras i och med prisökningen.
Jump in.
Såg på Reddit att man nu inte längre kommer kunna lösa in Rewards-poäng mot Game Pass. Surt för oss som samlar poäng.
Antar det är denna tråden?
https://www.reddit.com/r/xbox/comments/1e1isyl/microsoft_rewa...
Ser väl mer ut som ngn rabatt man fått vid auto renewal. Men säkert kommer alla nivåer justeras när priserna justeras.
Har en tremånaders gpu kod men var tvungen att ange ett kreditkort för att kunna lösa in den, är inte så bekväm med att ms har det när man löser in motsvarande ett presentkort.
Så tänkte lösa andra poäng mot presentkort istället, måste jag koppla ett tel nr till de istället numera..vissa saker var bättre förr.
Använde mig av möjligheten att konvertera billiga gold pass till gamepass för ca 30kr månaden i ca tre år, men varken jag eller ungarna spelade något av dessa spel. Vi laddade ner massa spel och testade en stund och avinstallerade. Var inte värt att fortsätta prenumerationen tyvärr, kändes mest som att jag slösat 30kr/mån i 36 månader.
Men ungarna spelar mest Fortnite och GTA online och jag betar av AAA spel så Gamepass var inget som passar vår familj.
Ofta många gamla och dåliga spel där som man kan köpa på rea istället så slipper man månads avgift, köper ofta alla mina spel på DISC och rea så är dom mina.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Så vitt jag vet så är det bara rabatten för auto-redeem som tas bort. Du kan fortfarande lösa in poäng mot Game Pass.
Inte jättekonstigt att poängsumman också justeras i och med prisökningen.
Säger inte att du har fel men det står även:
"As of 8/12/2024, you will no longer be allowed to use your Rewards points to fund your Game Pass Ultimate or PC Game Pass subscriptions."
Vilket är en konstig formulering om det bara är autofunktionen, men nu verkar alla överens om att det bara är just den funktionen som inaktiveras för tillfället. Men ändå en skum formulering.
"As of 8/12/2024, you will no longer be allowed to use your Rewards points to fund your Game Pass Ultimate or PC Game Pass subscriptions."
Vilket är en konstig formulering om det bara är auto funktionen, men nu verkar alla överens om att det bara är just den funktionen som inaktiveras för tillfället. Men ändå en skum formulering.
Ja, det är inte jättetydligt. Vi får se i augusti helt enkelt, men det lutar åt poängjustering i linje med prisökningen.
Jump in.
Vilket är en konstig formulering om det bara är auto funktionen, men nu verkar alla överens om att det bara är just den funktionen som inaktiveras för tillfället. Men ändå en skum formulering.
Ja, det är inte jättetydligt. Vi får se i augusti helt enkelt, men det lutar åt poängjustering i linje med prisökningen.
Precis, det var det där jag läste. Låt oss hoppa att det bara är dåligt formulerat.
Smärttröskeln går vid 300:-, men, drygt 2000:- är tre fullpris spel om året, det tjänar man lätt in på Gamepass, samt, att det är kul att kunna spela både på Xbox och på PC när lusten faller på. Nu när CoD också hamnar i katalogen kommer det öka deras intäkter.
Det enda jag i praktiken använder det till är för att ena sonen ska kunna spela Fortnite på paddan via streaming. Surt att betala närmare 200 kr i månaden för det, men det finns väl ingen annan lösning?
Är inte just Fortnite gratis att streama även utan abonnemang?
Är inte just Fortnite gratis att streama även utan abonnemang?
Det vore väldigt ironiskt om så var fallet, måste kolla. Betalat för Ultimate i över ett år för endast detta behov
Det vore väldigt ironiskt om så var fallet, måste kolla. Betalat för Ultimate i över ett år för endast detta behov
Stämmer att Fortnite är gratis att streama, men om man har Ultimate så får man gå före gratisspelarna i kön.
Stämmer att Fortnite är gratis att streama, men om man har Ultimate så får man gå före gratisspelarna i kön.
Tack, inaktiverat förnyelse nu, betalade per månad. Får se hur det fungerar om sonen upplever det som stökigt.
Alla har inte en megabacklogg att ta sig igenom. Av 5 polare så är det kanske 1 som hoardar spel. Själv köper jag 1 spel i taget och spelar igenom.
Så nej, det kommer aldrig att hända att prenumerationstjänsterna blir överflödiga. Det är som med film och musik. Hur många köper egentligen cd-skivor, dvd och blu-ray idag? Istället streamar man eller hyr digitalt.
Jag streamar inte utan köper Blu-Rays.