Snabbkollen – Hur många spel "jonglerar" du samtidigt?
Älakar att multitaska i spel, just nu rullar:
Grim Dawn 11 chars samtidigt
Tiberium wars Kanes wrath
Fortnite med ungarna
CS2
Chivalry 2
Fallout 4
Baldurs Gate 3 med 5 chars samtidigt
När jag spelade WoW körde jag 7 klasser 1-80 endgame mer eller mindre om lott om varandra för variationens skull
Har satt en limit på mig själv att ha 3 till max 5 spel igång samtidigt (olika plattformar). Ska jag börja på något nytt så måste jag slutföra något av dem som pågår. Jag försöker planera in spelsläpp jag ser fram emot i detta. På så sätt så känner jag paradoxalt nog mindre stress och tar den tid det tar att njuta av spel från början till slut.
Funkat bra i många år nu. Men det bygger på min backlogg så den växer och det är OK tycker jag.
WoW rullar alltid på. Utöver det brukar jag alltid köra någon onlineshooter, något singleplayer-äventyr och kanske något övrigt som faller mig i smaken för stunden. Så vanligtvis någonstans mellan 3-5 spel.
Max 2 singleplayerspel:
- Dave the Diver
- Sekiro
Multiplayerspel:
- De polarna vid lira (Helldivers 2 m.fl)
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Guild wars2
Battlebit
Half-life 2
Bioshock
Och halvt gta San Andreas
Oftast något "evighetslir", t.ex. Balatro just nu. (Tidigare exempel inkluderar FTL, Slay the Spire, Cities Skylines och They Are Billions). Satisfactory 1.0 kommer trycka in sig här i September.
Plus minst ett "större" SP spel, just nu Yakuza 0 primärt men varvar även in lite Dark Souls 2.
Sen om jag har något mindre indielir jag verkligen vill spela och har möjlighet att avverka inom en normal vecka. Nyss var det No Case Should Remain Unsolved. Tidigare exempel inkluderar Golden Idol- och The Room-spelen.
Brukar vara ca 2 spel åt gången. Nu är det Dawn of War II: Chaos Rising och Fallout New Vegas, inte kommit något bra senaste tiden som jag varit sugen på så äldre spel får rycka in. I alla fall om man bara räknar singleplayer spel.
Räknar vi även multiplayer som man mest spelar socialt med grabbarna så blir det 3 spel, just nu är multiplayer spelet The First Descendant, helt okej att lira en stund och sen överge när man tröttnat
Hahaha, 3 eller fler helt klart. Just nu är det kaos då jag tog en 3 månaders prenumeration av PlayStation Plus Premium.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Skäms nästan men jag har en del järn i elden. Jag spelar mest Warhammer 40000: Rouge trader just nu men har två karriärer av EA WRC och NHL 24 som pågått några månader.
Jag började impulsspela Ghost Recon: Wildlands igen häromdagen men vet inte hur seriöst det kommer bli. Jag gillar mest att leka dress up med mina soldater.
Jag orkar bara spela när alla familje- och vuxenansvar är klart. Jag har ingen plats för min modellstudio och jag orkar inte plocka fram den hela tiden! Snart semester…
dagen jag slutade jonglera var dagen då jag faktiskt började spela igenom spel från början till slut.
sen händer det ju att man lägger ner ett spel helt innan man har klarat det pga ett nytt släpp, men då har jag lagt ner det. håller aldrig på och hoppar fram och tillbaka mellan flera olika spel längre.
De jag spelar just nu:
Elder Scrolls Online
Warframe
Zenless Zone Zero
Wuthering Waves
Legends of Runeterra
Diablo 4
Sedan händer det att jag emellanåt spelar något annat, typ Portal 2 ibland med min flickvän. Funderar starkt på att kapa bort Wuthering Waves ur listan då jag är så himla trött på stora open-world spel. ZZZ uppfyller behovet för mig där. Avinstallerat Punishing Gray Raven nyligen för att ZZZ kändes som ett skönare alternativ.
Diablo 4 spelar jag inte just nu då jag väntar på nästa säsong ska komma igång. När Path of Exile 2 kommer så lär jag dra med flickvännen in i det också, då det verkar som ett betydligt trevligare co-op spel än vad Diablo 4 är.
I mina yngre dagar kunde jag spela två, tre stycken samtidigt.
Idag blir jag bara virrig och får känslan av att bli överväldigad när jag jonglerar flera spel samtidigt och då brukar det resultera i att jag inte spelar överhuvudtaget istället.
Så ett spel åt gången är det bästa för mig
Det går i perioder för mig hur många spel jag har och det har mycket att göra med att jag antingen lirar ett riktigt smaskigt singleplayerspel. Då tenderar listan att bli avsevärt kortare.
Nu är jag i en period där jag spelar mycket multiplayerspel med två olika kompisgäng.
Just nu balanserar jag Overwatch 2, Helldivers II, Sea of Thieves och Death Stranding.
Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight
Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index
Minst tre i alla fall. Oftast spel av helt olika slag eftersom lusten varierar.