Snabbkollen – Hur många spel "jonglerar" du samtidigt?

Robot
Snabbkollen – Hur många spel "jonglerar" du samtidigt?

Gillar du att ha många spelbollar i luften på en gång?

#snabbkollen


Medlem

Tre spel.

1) Huvudspelet (som för tillfället är The Great Ace Attorney Chronicles).
2) F-Zero 99, några race om dagen.
3) Animal Crossing, 10-15 minuter om dagen.

Medlem

Som mest två: Ett multiplayer, ett singleplayer.

Vet med mig att om jag påbörjar något nytt kommer jag att sluta spela det föregående.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Vanligtvis två. Brukar ha ett huvudspel, och ett som jag varierar lite med.

Medlem

Försöker verkligen att bara spela ett spel i taget men det blir oftast ett multiplayer mmo, ett singel player och något demo eller dylikt jag testar om det kan vara nåt att spela senare. Sen är jag på resande fot en del och då blir det något på Switchen.

Medlem

Just nu har jag 7, 8 stycken jag växlar mellan. Men normalt brukar jag koncentrera mig på ett spel i taget, med nått enkelt arkad eller pussel spel vid sidan som tidsfördriv/avslappning.

Medlem

Älakar att multitaska i spel, just nu rullar:
Grim Dawn 11 chars samtidigt
Tiberium wars Kanes wrath
Fortnite med ungarna
CS2
Chivalry 2
Fallout 4
Baldurs Gate 3 med 5 chars samtidigt

När jag spelade WoW körde jag 7 klasser 1-80 endgame mer eller mindre om lott om varandra för variationens skull

Medlem

Har satt en limit på mig själv att ha 3 till max 5 spel igång samtidigt (olika plattformar). Ska jag börja på något nytt så måste jag slutföra något av dem som pågår. Jag försöker planera in spelsläpp jag ser fram emot i detta. På så sätt så känner jag paradoxalt nog mindre stress och tar den tid det tar att njuta av spel från början till slut.

Funkat bra i många år nu. Men det bygger på min backlogg så den växer och det är OK tycker jag.

Medlem

Verkar som att de flesta av oss kör mer än 2 spel samtidigt. Personligen försöker jag bocka av lite av backlogen i sommar när det kan bli lite mer sena spelkvällar, så har nog 5 spel igång nu samtidigt.

Skribent

WoW rullar alltid på. Utöver det brukar jag alltid köra någon onlineshooter, något singleplayer-äventyr och kanske något övrigt som faller mig i smaken för stunden. Så vanligtvis någonstans mellan 3-5 spel.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Max 2 singleplayerspel:
- Dave the Diver
- Sekiro

Multiplayerspel:
- De polarna vid lira (Helldivers 2 m.fl)


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Geeks Gaming

Guild wars2
Battlebit
Half-life 2
Bioshock
Och halvt gta San Andreas

Medlem

Max ett SP-spel åt gången. Tappar jag momentum så har jag svårt att komma tillbaka och återuppta där jag sluta.
MP-spel destofler beroende på vad vänner vill


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Oftast något "evighetslir", t.ex. Balatro just nu. (Tidigare exempel inkluderar FTL, Slay the Spire, Cities Skylines och They Are Billions). Satisfactory 1.0 kommer trycka in sig här i September.

Plus minst ett "större" SP spel, just nu Yakuza 0 primärt men varvar även in lite Dark Souls 2.

Sen om jag har något mindre indielir jag verkligen vill spela och har möjlighet att avverka inom en normal vecka. Nyss var det No Case Should Remain Unsolved. Tidigare exempel inkluderar Golden Idol- och The Room-spelen.

Medlem

Brukar vara ca 2 spel åt gången. Nu är det Dawn of War II: Chaos Rising och Fallout New Vegas, inte kommit något bra senaste tiden som jag varit sugen på så äldre spel får rycka in. I alla fall om man bara räknar singleplayer spel.

Räknar vi även multiplayer som man mest spelar socialt med grabbarna så blir det 3 spel, just nu är multiplayer spelet The First Descendant, helt okej att lira en stund och sen överge när man tröttnat

Medlem

När jag väl kör ett spel jag har sett fram emot så håller jag mig till det tills det är slut.

Medlem

Hahaha, 3 eller fler helt klart. Just nu är det kaos då jag tog en 3 månaders prenumeration av PlayStation Plus Premium.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Skäms nästan men jag har en del järn i elden. Jag spelar mest Warhammer 40000: Rouge trader just nu men har två karriärer av EA WRC och NHL 24 som pågått några månader.

Jag började impulsspela Ghost Recon: Wildlands igen häromdagen men vet inte hur seriöst det kommer bli. Jag gillar mest att leka dress up med mina soldater.

Jag orkar bara spela när alla familje- och vuxenansvar är klart. Jag har ingen plats för min modellstudio och jag orkar inte plocka fram den hela tiden! Snart semester…

Medlem

dagen jag slutade jonglera var dagen då jag faktiskt började spela igenom spel från början till slut.

sen händer det ju att man lägger ner ett spel helt innan man har klarat det pga ett nytt släpp, men då har jag lagt ner det. håller aldrig på och hoppar fram och tillbaka mellan flera olika spel längre.

Medlem

Backlog spelande just nu varvar mellan Evil Within 2, Mafia 1,Like a dragon: the man who erased his name

Medlem

Oftast ett som det fokuseras på, ibland ett till.
Då och då blir det lite demotestande vid sidan av, men inget som får stort fokus.

Medlem

De jag spelar just nu:

  • Elder Scrolls Online

  • Warframe

  • Zenless Zone Zero

  • Wuthering Waves

  • Legends of Runeterra

  • Diablo 4

Sedan händer det att jag emellanåt spelar något annat, typ Portal 2 ibland med min flickvän. Funderar starkt på att kapa bort Wuthering Waves ur listan då jag är så himla trött på stora open-world spel. ZZZ uppfyller behovet för mig där. Avinstallerat Punishing Gray Raven nyligen för att ZZZ kändes som ett skönare alternativ.

Diablo 4 spelar jag inte just nu då jag väntar på nästa säsong ska komma igång. När Path of Exile 2 kommer så lär jag dra med flickvännen in i det också, då det verkar som ett betydligt trevligare co-op spel än vad Diablo 4 är.

Medlem

Kör nästan alltid ett spel åt gången. Är det något riktigt maffigt eller mer krävande kör jag något lättsammare och enklare vid sidan om.

Medlem

Kör ett spel åt gången för det mesta.
Ibland kanske man hoppar in i något annat om man tröttnar lite eller känner sug efter något speciellt men för det mesta är det en titel åt gången från start till slut.

Medlem

I mina yngre dagar kunde jag spela två, tre stycken samtidigt.

Idag blir jag bara virrig och får känslan av att bli överväldigad när jag jonglerar flera spel samtidigt och då brukar det resultera i att jag inte spelar överhuvudtaget istället.

Så ett spel åt gången är det bästa för mig

Medlem

Sällan mer än 3 sp-spel åt gången. Känns inte som man får ut lika mycket av vare sig gameplay eller story/inlevelse om man hoppar runt för mycket.

Medlem

Går oftast all in på ett spel i taget Kan dock ta paus om det är något annat, ofta mindre, spel jag vill ta mig an emellan.

Medlem

Just nu Elden ring DLC, Mario Galaxy 2, Zelda Tears of the kingdom.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det går i perioder för mig hur många spel jag har och det har mycket att göra med att jag antingen lirar ett riktigt smaskigt singleplayerspel. Då tenderar listan att bli avsevärt kortare.
Nu är jag i en period där jag spelar mycket multiplayerspel med två olika kompisgäng.

Just nu balanserar jag Overwatch 2, Helldivers II, Sea of Thieves och Death Stranding.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

It's not a lake, it's an ocean

Minst tre i alla fall. Oftast spel av helt olika slag eftersom lusten varierar.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar