Tekniskt tyck om Beyond Good & Evil-remaster: "Nästan perfekt"

Robot
Tekniskt tyck om Beyond Good & Evil-remaster: "Nästan perfekt"
Medlem

Kul ändå att den blev så bra, verkar vara ett omtyckt spel men jag tror inte det är något för mig tyvärr.

Medlem

Det är fortfarande ett spel som kom när "3d" karaktärer var relativt nytt. Och sånt åldras rätt dåligt. Men jag kan ha fel.....

Medlem

När släpptes det? Trodde release var i höst

Medlem

Spelade originalet när det kom, spelade HD när den släpptes, tror inte jag kör denna. Skönt lir, men jag ser med ett par lastbilar salt fram mot vad som kommer.

Medlem

Spelade aldrig det när det bwgav sig. Men är verkligen inte imponerad av remastern. Kanske var det bra för just 20 år sedan, men det lever inte upp till hypen idag.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Gick det att köra PAL-versionen in 60fps på Gamecube? Då känns det lamt med 30 på Switch. Fast förstår att det utvecklats mot PS och XBox, Switch har ju märkbart klenare hårdvara. Men jag blev lite bortskämd med Skyward Sword HD, det rullar mycket bättre på Switch än på Wii, exempelvis.

Medlem

Men har dem implementerat inverted till slut nu då? 😥

Medlem
Skrivet av robbis:

Spelade aldrig det när det bwgav sig. Men är verkligen inte imponerad av remastern. Kanske var det bra för just 20 år sedan, men det lever inte upp till hypen idag.

Jag har försökt klara ut originalet några gånger men blivit uttråkad varje gång. Inte heller jag förstår hypen.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Det är fortfarande ett spel som kom när "3d" karaktärer var relativt nytt. Och sånt åldras rätt dåligt. Men jag kan ha fel.....

Nja, detta var ju ett PS2/Gamecube-spel så det var ju inte purfärskt utan snarare när 3D började bli någonting bra och hållbart på riktigt. PS1-spel och dylika tycker jag ser ut som grötig smörja idag och var verkligen nyhetens behag och inte kan försvaras av annat än ren nostalgi. Sen var det förstås inte lika bra som PS360-eran när vi började komma upp i 1080p och bättre flyt men illa var det ju inte.

Skrivet av Kyrre:

När släpptes det? Trodde release var i höst

Släpptes 25:e juni digitalt men får också fysiska utgåvor genom Limited Run Games och är antagligen de du tänker på. De släpps nämligen senare (hittar inget exakt datum men gissar på September).

Inaktiv

haha, så konsollerna behöver performance mode för 60fps på ett 20år gammalt spel. borde väl gått i 60fps maxat kan man tycka?

Medlem

Njae, texturerna känns väldigt malplacerade ibland. Ser lite ut som en mod med HD-textures typ

Medlem

Skall bli otroligt kul att lira detta mysiga spel ännu en gång!

Medlem
Skrivet av sumodl:

Skall bli otroligt kul att lira detta mysiga spel ännu en gång!

Håller med. Ska köpa och spela i helgen


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Inte spelat om det på senare dar, men det var ett riktigt trevligt spel på sin tid!

Medlem
Skrivet av anon_4660:

haha, så konsollerna behöver performance mode för 60fps på ett 20år gammalt spel. borde väl gått i 60fps maxat kan man tycka?

Beror väl på ”slarv” från utvecklarna. Grafiken (även om den är upputsad) kommer inte i närheten av hur dagens snyggaste spel ser ut, trots att dessa flyter på bättre, så förmodligen tidspress och dålig optimerad kod.

1
Skriv svar