Vad spelar du för tillfället?

Medlem

För stunden är det fokus på Elden Ring och snart dess DLC men känner samtidigt att det kan vara skönt att varva med andra titlar så drog igång Hellblade 2 igår (backloggen tackar).

Blev galet trött första halvtimmen p.g.a. hur mörkt spelet var med standard inställningarna för HDR (alldeles för ansträngande för ögonen) men med allt på ljusaste så har det fungerat mycket bättre, snart vid mållinjen

Medlem

Ratchet and clank rift apart och blev sugen på Oblivion så startade ny karaktär


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Battlefield 3 kampanjen. Glömt bort hur välgjord och underhållande den var. Grafik och ljud håller sig bra även idag.

Medlem

Squad i väntan på wipe i EFT.

Medlem

Lirar Robocop: Rogue City på Xbox Series X, blir årets semesterspel för min del. Anledningen är att jag gillade Teyon´s förra licenslir, Terminator: Resistance så otroligt mycket, därför ville jag prova och se om jag uppskattade en annan gammal favorit från det ljuva 80-talet. Spelat ett par timmar in nu och jag gillar det. Likt Terminator så är det stämningen/atmosfären som jag faller för, så otroligt mysigt och behagligt att traska fram i mörkret på stadens gator.

Medlem

Rimworld. Varför? Det är världens bästa spel!

Medlem

Blir lite av varje, väntar på Last Epoch 1.1 ikväll, men senaste dagarna har det blivit, Far Cry 5 med tjejen, AC Valhalla själv, We Who are About to Die och Soulstone Survivors. Blir jag riktigt uttråkad blir det ofta Bannerlord. Förhoppningsvis spelar jag nog dessa tills WoW expansionen kommer.


signatur

>>> 5800x - 6650 XT (i väntan på 8800 XT) @ 1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<

Medlem

FFXIV Dawntrail. Har redaktionen missat att skriva om Dawntrail releasen?


signatur

PC | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Jag kör Stranded: Alien dawn
Simulator där man ska bygga sin bas. Fixa bostad, mat, kläder, försvar, forskning osv
Var nyfiken på spelet när jag kom på det i storen och nu ingår den i Ps plus extra. Jag testade och fastnade 😁 Kul spel

tack för tipset! ser intressant ut.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

tack för tipset! ser intressant ut.

Hoppas att du också fastnar för spelet 🙂
Jag har kört igenom första scenariot nu. Det var kul. Testade andra scenariot nu på en ny planet. Blev genast mycket svårare 😂

Medlem

Har pangat lite i First Descendant och tycker att det är rätt kul, även om jag inser att det inte kommer att hålla i längden. Köpte Shadow of War och FM 2024 på Steams rea nyss, så det lär bli en del av det framöver om vädret är med mig under semestern. Men jag bor i Borås, så jag är inte speciellt orolig


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Köpte precis Resident Evil 4 så kommer bli den, har spelat de mesta av Resident Evil spelen men har inte spelat den remastrade Resident Evil 4 så den tänkte jag köra.

Medlem

Wonder Boy: The Dragon's Trap på PS4, remaken av Wonder Boy III: The Dragon's Trap på Master System.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Spelar mest Nier Replicant på PS4 nu och hoppas ta mig igenom ett av sluten denna veckan. Har dock lite svårt att förstå spelets höga betyg och alla rosor det fått i media. Musiken är helt fantastisk och kontrollen är tight, men därutöver har jag lite svårt att se något positivt... det känns ganska enformigt i längden. Någon som delar denna uppfattningen?

Medlem

Köpte Aliens: Dark Descent igår, ska börja spela i helgen. Körde Xcom 1 och 2 förra sommaren, gillade skarpt och ska bli kul att testa detta.

Medlem

Spelar Spider-man 2 just nu.. inte alls lika positiv som jag läst andra här i tråden och recensioner. Nu har jag inte kommit jättelångt i storyn, ca 8timmar, och gjort mycket sidouppdrag.
Men känns som man gjort exakt samma sak både i 1a spelet och i Miles Morales.
Men säger absolut inte att det är ett dåligt spel en så länge.. men inte heller 10av10 än så länge.

Medlem
Medlem

Spelar Red Dead Redemption 2 på PC. En viss skillnad mellan ps4 (som sist jag spelade de) och 4080S..

Lite Session, Dave The Diver och Forza Motorsport blir det också mellan varven.


signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

---------Avoid the mass psychosis----------

Medlem
Skrivet av Slim_Solle:

Spelar mest Nier Replicant på PS4 nu och hoppas ta mig igenom ett av sluten denna veckan. Har dock lite svårt att förstå spelets höga betyg och alla rosor det fått i media. Musiken är helt fantastisk och kontrollen är tight, men därutöver har jag lite svårt att se något positivt... det känns ganska enformigt i längden. Någon som delar denna uppfattningen?

Bara kört Automata. Ingen aning hurpass likt det spelet är, eller vad du själv tycker om resterande spel i serien om du kört dem.

Jag tyckte hursomhelst inte alls om det. Långtråkigt, segt och konstigt. En klassisk ”alla spel är inte för alla” helt enkelt. Ett spel kan vara hur hyllat som helst men faller det inte i smaken så spelar det ingen roll hur bra spelet är på papperet.

Känner samma tristess inför exempelvis Witcher III, GTA 5 eller God of War så i mitt fall handlar det nog mest om att jag har svårt för tredjepersonsaction helt enkelt. Förutom soulsbornes då, vilka jag i princip avgudar.

Medlem

Diablo 4 mest just nu, nya Loot Reload season är bara så bra. Har börjat med sorcerer, kört med rogue och nu med barbarian. Spelet växer hela tiden, dom kommer på nya bra season uppgifter, kör med kompisen, men kan tänka mig att det här är bästa lira med 3-4 kompisar, då finns det alltid något bra loot för alla. Har inte kört kampanjen dock.

Red Dead Redemption 2, en vecka till semester, då tänkte jag lira genom den här spelet på regniga sommar kvällar

Vad jag kan rekommendera till andra: Uncharted Legacy på Steam, speciellt den första delen: Thiefs End, bland det bästa 3rd person spel jag har spelat, naughty dog är så braa med stoory bara.

Vad man spelar med andra, CS2 om 5, PUBG om 4 och The Finals om 3 spelare online. Tyvärr ta dem här spelen mest av min tid också, då hinner man inte så mycket med single player ;D

Medlem

Fortfarande mest Dark Souls: Remastered... men gjorde just en avstickare och körde Pixel Descent som är lite av en blandning av Gauntlet och roguelite. Det har just fått en ny uppdatering så jag var tvungen att spela lite igen

Men som sagt spelar mest Dark Souls och har efter drygt 52 timmars speltid kommit till bossen i Sen's Fortress.

Och just det ja... det blev ett snabbt test av Penny Blood: Hellbound också... det är fortfarande early access så blir nog inte att jag spelar så mycket innan det är klart, men spelet kändes väldigt välpolerat och kul i sitt nuvarande skick.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Zelda Twilight Princess HD remaster på Wii U. Min fjärde eller femte genomspelning medräknat originalet på Wii.

Vilken sjuk jävla pacing det här spelet har. Nya moment introduceras i vad som känns som hela spelet igenom. Så otroligt mycket innehåll och variation att det skulle kunna räcka till långt mycket mer än de ca 40 speltimmarna. Strukturen med en halvöppen värld passar serien långt bättre än Breath of the Wild och Tears of the Kingdom enligt mig, knappt nåt fillers vilket skapar återspelningsvärde. Ovanpå detta seriens bästa musik, story och tempel blandat med perfekt svårighetsgrad och en melankolisk sagostämning.

Det bästa Zelda och mitt favoritspel överhuvudtaget.

Medlem

Hoppar mellan RE4:Remake, Elden Ring och Disgaea 5. En rätt bra mix mellan mörker/misär och glatt japanskt flum.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Moderator | Testpilot

Jag borde spela Sea of Stars i och med FZ Community Summer Challenge, men jag har helt fastnat i Wasteland 3.

Det har nästan blivit en tradition att jag spelar det här spelet varje år. Det är fortfarande superkul att utforska världen och testa att göra lite annorlunda val än tidigare. Varje gång ser jag till att skapa karaktärer efter mina vänner och lägger in deras profilbilder från Discord som porträtt i spelet.

Det enda som börjat bli lite tråkigt den här gången är möjligheterna att skapa unika karaktärer och svårighetsgraden. Jag tycker ärligt talat att 6 st party members är för många, eftersom man lyckas bli duktig på exakt allt om man vet vad man gör. Jag kör inte på den svåraste svårighetsgraden, men jag ska testa "Supreme Jerk" nästa gång.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Efter att ha klarat Shadow of the Erdtree känns det mesta lite meh.

Försöker hitta något jag verkligen fastnar för så hoppar runt lite just nu, vilket jag aldrig brukar göra.

Kört Kunitsu-Gami: Path of the Goddess i dryg 4.5 timmar, får se om jag kör mer.

Installerade även CoD MW3 eftersom det kom till Game Pass, kötta lite multiplayer-"adhd-skjutare" mellan varven.

Nu har jag påbörjat Darkwood. Prologen var mysig, får se om spelet lyckas hålla mitt intresse uppe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av TTuffing:

Zelda Twilight Princess HD remaster på Wii U. Min fjärde eller femte genomspelning medräknat originalet på Wii.

Vilken sjuk jävla pacing det här spelet har. Nya moment introduceras i vad som känns som hela spelet igenom. Så otroligt mycket innehåll och variation att det skulle kunna räcka till långt mycket mer än de ca 40 speltimmarna. Strukturen med en halvöppen värld passar serien långt bättre än Breath of the Wild och Tears of the Kingdom enligt mig, knappt nåt fillers vilket skapar återspelningsvärde. Ovanpå detta seriens bästa musik, story och tempel blandat med perfekt svårighetsgrad och en melankolisk sagostämning.

Det bästa Zelda och mitt favoritspel överhuvudtaget.

Så kul att se någon som håller Twilight Princess så högt. Har själv spelat igenom det några gånger och varje gång fascineras jag allt mer över hur otroligt bra jag faktiskt tycker det är. Har alltid fått höra hur det är som en blek skugga av Ocarina of Time men jag förstår faktiskt inte det resonerandet. Det känns som själen av Ocarina of Time fast med mycket mer erfarenhet, som lärt sig av sina misstag.

Annat är det med "ofärdiga" The Wind Waker, linjära och upprepande Skyward Sword, röriga Majora's Mask och riktningslösa Breath of the Wild (som verkligen saknar väl genomtänkt design av slott/grottor).

Medlem

Spelat Pacific Drive i några dagar nu, otroligt mysigt spel med många roliga inslag och skitbra atmosfär. Gillar det starkt!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Var tvungen att ta paus från Tactics ogre rebord.
Sitter fast på sista bossen då jag förmodligen från början gick för oförberedd in i den sista sk "dungeon". Men jobbigt att köra om dungeon för det är rätt många fighter innan bossen.

Nu har jag börjat med Spiderman Resmastered. första timmarna har varit bra. Jag får lite Batman arkham känsla av spelet även fast spiderman är lite för mycket "skämt och skoj" och inte mörkt som Batman.

kört på Steam deck och spelet fungerar perfekt och det flyter på bra i stabila 45FPS så gott som.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelar fist forged in shadow torch eftersom det är gratis. Riktigt bra spel!

Skriv svar