Microsoft och Amazon släpper en Xbox-app till Fire TV

Robot
Microsoft och Amazon släpper en Xbox-app till Fire TV
Medlem

Men för h... De verkar inte intresserade av att trissa upp antalet användare för snabbt iallafall.

Medlem

Hur många äger en FireTv sticka i sverige? Är väl 99.9% appletv o chromecast här. Ser säkert annorlunda ut i USA. Jag hittar dock ingen sticka för under 900kr... Och man bör dessutom köpa till LAN tillägget.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Nu kan det inte finnas många kvar som tror att Xbox släpper en ny kraftfull konsol någonsin igen? Series X lär vara den sista. Nästa blir en handhållen series s. Sen kommer de sjunka allt djupare ner i streamingträsket för att slutligen drunkna i sin egen dynga. Väldigt tråkigt då de en gång i tiden faktiskt släppte bra spel.

Medlem

Varför behövs det här, kör inte fire tv Android? Borde inte vanliga android-appen funka?

Skrivet av GustavA:

Nu kan det inte finnas många kvar som tror att Xbox släpper en ny kraftfull konsol någonsin igen? Series X lär vara den sista. Nästa blir en handhållen series s. Sen kommer de sjunka allt djupare ner i streamingträsket för att slutligen drunkna i sin egen dynga. Väldigt tråkigt då de en gång i tiden faktiskt släppte bra spel.

Va, varför skulle en specifik Android-app för fire tv påverka konsolerna menar du? De har ju haft en vanlig Android-app i många år.

Medlem
Skrivet av robbis:

Hur många äger en FireTv sticka i sverige? Är väl 99.9% appletv o chromecast här. Ser säkert annorlunda ut i USA. Jag hittar dock ingen sticka för under 900kr... Och man bör dessutom köpa till LAN tillägget.

Är nog inte så många med tanke på att Amazon funnits i knappt 4 år i Sverige. Dock har det sålts över 200 miljoner Fire TV-enheter, så det känns ändå rätt rimligt att Microsoft släpper Xbox på Fire TV.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Varför behövs det här, kör inte fire tv Android? Borde inte vanliga android-appen funka?

Ja, Fire OS bygger på Android, men så vitt jag vet så finns inte Google Play, utan Amazons egna app.

Medlem

Haaaallåå!! Gamepass ultimate kostar 155 kr. Inte 200 kr.

Skribent
Skrivet av Guld:

Haaaallåå!! Gamepass ultimate kostar 155 kr. Inte 200 kr.

Drog ett väldigt grovt överslag, men du har givetvis rätt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Bättre pris på Fire TV om man har tur...
Skrivet av robbis:

Hur många äger en FireTv sticka i sverige? Är väl 99.9% appletv o chromecast här. Ser säkert annorlunda ut i USA. Jag hittar dock ingen sticka för under 900kr... Och man bör dessutom köpa till LAN tillägget.

Angående priset på Fire TV så skulle jag rekommendera dig att vänta in Prime day som är mellan 16-17 juli i år. Om du har tur så brukar man kunna fynda deras egna produkter t.ex. Fire Tv, echo, echo dot, echo pop osv. Det har i alla fall jag lyckats med.

KoP
Medlem

Dom lär ju släppa något paket med allt man behöver för att komma igång för den intresserade.

Medlem
Skrivet av robbis:

Hur många äger en FireTv sticka i sverige? Är väl 99.9% appletv o chromecast här. Ser säkert annorlunda ut i USA. Jag hittar dock ingen sticka för under 900kr... Och man bör dessutom köpa till LAN tillägget.

ComputerSalg:
https://www.computersalg.se/i/20190472/amazon-fire-tv-stick-4...


signatur

Life's a giant party, and I'm not invited...

Medlem

Beställde stickan, blir att utvärdera under nästa vecka.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Varför behövs det här, kör inte fire tv Android? Borde inte vanliga android-appen funka?

Va, varför skulle en specifik Android-app för fire tv påverka konsolerna menar du? De har ju haft en vanlig Android-app i många år.

Varför utveckla en dyr konsol som du ändå inte tjänar ett öre på? Miljoner människor där ute kommer aldrig köpa en konsol för 7000 när du kan streama spelen direkt till tv’n. Det här är garanterat planen för Xbox. När majoriteten av spelarna hellre streamar ( och det lär ske före den här generationen är slut) så kommer det inte bli någon mer Xbox.
Det kommer att bli som med filmindustrin. Ingen köper BD trots att bildkvaliteten är oerhört mycket bättre. Så vi kommer att översköljas av mellanmjölkspel via GP precis som skräpfilmerna på Netflix. Att matas av medelmåttighet både från film- och spelindustrin är inte en framtidsdröm direkt.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Varför utveckla en dyr konsol som du ändå inte tjänar ett öre på? Miljoner människor där ute kommer aldrig köpa en konsol för 7000 när du kan streama spelen direkt till tv’n. Det här är garanterat planen för Xbox. När majoriteten av spelarna hellre streamar ( och det lär ske före den här generationen är slut) så kommer det inte bli någon mer Xbox.
Det kommer att bli som med filmindustrin. Ingen köper BD trots att bildkvaliteten är oerhört mycket bättre. Så vi kommer att översköljas av mellanmjölkspel via GP precis som skräpfilmerna på Netflix. Att matas av medelmåttighet både från film- och spelindustrin är inte en framtidsdröm direkt.

Tror du tänker helt galet i närtid, streama spel är för dåligt för de aldra flesta spelare för att ersätta konsolerna. Men nån gång i framtiden kan det absolut bli så. Tiden får utvisa.

Och de tjänar rätt bra på konsolerna med tanke på att de får procent på alla sålda spel. Själva konsolen nej, men spelförsäljningar drar in rätt stora pengar.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Varför utveckla en dyr konsol som du ändå inte tjänar ett öre på? Miljoner människor där ute kommer aldrig köpa en konsol för 7000 när du kan streama spelen direkt till tv’n. Det här är garanterat planen för Xbox. När majoriteten av spelarna hellre streamar ( och det lär ske före den här generationen är slut) så kommer det inte bli någon mer Xbox.
Det kommer att bli som med filmindustrin. Ingen köper BD trots att bildkvaliteten är oerhört mycket bättre. Så vi kommer att översköljas av mellanmjölkspel via GP precis som skräpfilmerna på Netflix. Att matas av medelmåttighet både från film- och spelindustrin är inte en framtidsdröm direkt.

Den här generationen är typ halvägs, så det måste ske ngt mirakel om majoriteten helt plötsligt skulle föredra att streama sina spel... sist jag testade att streama stod det fortfarande beta om jag nu kommer ihåg rätt...

Medlem

Ett aning kryddat pris på Game Pass Ultimate med ungefär 25%.
Gärna rätta det till 155:- som det faktiskt kostar.

Hittade inget aktuellt nummer på antalet spel på xcloud (eller det sämre namnet "xbox could gaming" som det heter numera) men en gammal siffra va 381 spel. På den listan va inte de senaste spelen med så skulle gissa på ca 400 spel numera.
Så det är inte alla spel som finns på gamepass som man kan spela, men det är en gedigen lista.


signatur

Well I ain't evil. I'm just good looking.

Medlem

Har en gammal japansk FireStick 4K jag inte använder. Hörde att man kan installera en kalenderapp till den och koppla ihop med en skärm o sätta på väggen. Verkar mera användbart.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Varför utveckla en dyr konsol som du ändå inte tjänar ett öre på? Miljoner människor där ute kommer aldrig köpa en konsol för 7000 när du kan streama spelen direkt till tv’n. Det här är garanterat planen för Xbox. När majoriteten av spelarna hellre streamar ( och det lär ske före den här generationen är slut) så kommer det inte bli någon mer Xbox.
Det kommer att bli som med filmindustrin. Ingen köper BD trots att bildkvaliteten är oerhört mycket bättre. Så vi kommer att översköljas av mellanmjölkspel via GP precis som skräpfilmerna på Netflix. Att matas av medelmåttighet både från film- och spelindustrin är inte en framtidsdröm direkt.

Haaaaaallååå!!! Dom flesta gamers spelar hellre nedladdade spel på hårddisk, för straming fungerar ruttet dåligt på de flesta spelen med jätte hackig grötig bildupplevelse idag.
Det kommer ta många många år tills streaming fungera perfekt.

Och Microsoft kommer släppa en ny xbox till nästa generation 2026 - 27 Det är bekräftat.
Jag kommer köpa den även om den skulle kosta 9 tusen.
Har du ingen koll?

Medlem
Skrivet av Guld:

Haaaaaallååå!!! Dom flesta gamers spelar hellre nedladdade spel på hårddisk, för straming fungerar ruttet dåligt på de flesta spelen med jätte hackig grötig bildupplevelse idag.
Det kommer ta många många år tills streaming fungera perfekt.

Och Microsoft kommer släppa en ny xbox till nästa generation 2026 - 27 Det är bekräftat.
Jag kommer köpa den även om den skulle kosta 9 tusen.
Har du ingen koll?

Ja vi får väl se.

1
Skriv svar