Sea of Thieves var förra månadens mest nedladdade spel till Playstation 5

Robot
Sea of Thieves var förra månadens mest nedladdade spel till Playstation 5
Medlem

Låter som om det var ett bra beslut helt enkelt! Fler nöjda spelare och mer klirr i kassan till Xbox

Medlem

Yes jag tycker att spelet är jätte bra(spelar på PS5). Det enda jag kan klaga på är att det tar så lång tid att spela. Så man måste verkligen ha typ 4-5 timmar minst att spela varje sittning. Jag är riktigt missnöjd över helgens festligheter. Allt handlar om att titta på Twitch vilket jag inte tycker är intressant.....

Skribent
Skrivet av Alienshade:

Yes jag tycker att spelet är jätte bra(spelar på PS5). Det enda jag kan klaga på är att det tar så lång tid att spela. Så man måste verkligen ha typ 4-5 timmar minst att spela varje sittning. Jag är riktigt missnöjd över helgens festligheter. Allt handlar om att titta på Twitch vilket jag inte tycker är intressant.....

Kan nog säga att de roligaste spelstunderna jag haft är med en full crew av vänner och man bara har fånat runt på havet tillsammans.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tycker det är ett kul spel ända tills man inser det är skittråkigt.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Rekommenderar dig safe seas för att lära dig mer alt. kör tutorial voyagen som förklarar grunderna. På havet är det starkt rekommenderat att alltid ha uppsikt på horisonten efter skepp, samt kolla din karta efter Reapers som primärt är en PvP faktion som söker din emissary flagga och loot.

Bara hojta om du behöver råd på havet, pirat

Medlem

Det är ett härligt spel. Det enda som verkligen irriterar mig är att man inte verkar kunna spela ihop med sitt guild. Man kan alltså skapa ett guild och ansluta skepp till guildet men man har ingen nytt av det. Otroligt irriterande.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det är ett härligt spel. Det enda som verkligen irriterar mig är att man inte verkar kunna spela ihop med sitt guild. Man kan alltså skapa ett guild och ansluta skepp till guildet men man har ingen nytt av det. Otroligt irriterande.

Tror det är en fråga om balans kontra risker. Har man en stor guild där samtliga spelare kan köpa skepp till guilden, så kan guilden farma okontrollerat likt en alliance server utan risker från spelare utanför.

Går liksom emot spelets motto med att vara pirat på havet - där spelare slåss om loot etc.

Vill man ha loot med 0 risker så finns safer seas till betydligt mindre summa pengar etc.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Tror det är en fråga om balans kontra risker. Har man en stor guild där samtliga spelare kan köpa skepp till guilden, så kan guilden farma okontrollerat likt en alliance server utan risker från spelare utanför.

Går liksom emot spelets motto med att vara pirat på havet - där spelare slåss om loot etc.

Vill man ha loot med 0 risker så finns safer seas till betydligt mindre summa pengar etc.

Visst men då försvinner ju en stor del av tjusningen och meningen med guilds. Man kan ju bilda tillfälliga allianser med andra skepp man möter i spelet och segla och strida ihop och dela på looten. Vilket också kan leda till en obalans på servern men det är tydligen ok.
Jag säger inte att man ska kunna joina med 10 skepp på en server men ett par skepp hade varit roligt.
Annars kan dom ju lika gärna ta bort funktionen.

signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar