På jakt efter trosor - Pantsu Hunter

Medlem
På jakt efter trosor - Pantsu Hunter

Panstu Hunter är en visuell novell av det slag som i sin simpla form och skämtsamma natur påminner om de oskyldiga och glada berättelser som en gång präglade ungdomen. Eller präglade ungdomen tagen direkt ur en japansk anime, där huvudpersonen blir påkommen med tjejers trosor i handen. För spelet gå ut på att avleda tjejernas uppmärksamhet och hitta gömda trosor. De kan finnas under sängen, i en bokhylla eller undangömda inne i en nallebjörn som du måste klippa upp med en sax. Du låser upp olika slut beroende på dina val i de olika scenerna, och hur väl du lyckas med ditt uppdrag. Ibland blir det till och med lite spännande när vissa delar går på tid. Grafikstilen är tecknad med en skicklighet som erinrar om de saknade animerna från 90-talet. Det ligger en nostalgisk charm och en värme som fångar mig från första stund.

Karaktärerna för berättelsen framåt på ett sätt som är både underhållande och fängslande. Trots det smygsnuskiga ämnet, att söka efter underkläder, lyckas spelet förmedla en humor och en självdistans som får det hela att kännas mer lekfullt än äckligt.

Panstu Hunter är inte för alla. För det är ett smygperverst spel i grunden. Dock inte hyperperverst, utan ganska oskyldigt för den anime-vane, men se för guds skull till att radera det från konsolen innan dina barn (eller din mamma) hittar det.

Spelet bjuder på några timmar av skratt och förströelse. I sin enkelhet och glättighet är det en lättsam underhållning, men inte ett nödvändigt tillskott i spelsamling. Om du inte är en sann trossamlare det vill säga.

Pantsu Hunter
3
Bra
+
Nostalgiskt charmig grafik
+
Humoristiska inslag
+
Trosor i alla möjliga färger!
-
Repetitivt gameplay
-
Inget för den som söker något hyperperverst
Det här betyder betygen på FZ
Medlem
Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Märkligt upplägg. Det låter som tjejen / tjejerna är med på trossamlarfetishen? För varför skulle de få för sig stoppa upp trosor på alla möjliga ställen, inte minst en nallebjörn och sy igen den?

Förstår att det är ett oseriöst och humorladdat fantasyspel. Det skulle bli ett ramaskri ifall det visade sig ligga en svensk utvecklare bakom idéen.

Vad blir det för betyg då?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag vill också veta betyget. Ser ut att vara fina miljöer och så. Förvånande att detta finns till Switch (finns på Steam). Dock är jag inte målgruppen för detta, spelar bara denna typ av spel om det är all out hyperperverst och som du nämner så är detta endast småperverst/smygperverst.

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Phyrr:

Jag vill också veta betyget. Ser ut att vara fina miljöer och så. Förvånande att detta finns till Switch (finns på Steam). Dock är jag inte målgruppen för detta, spelar bara denna typ av spel om det är all out hyperperverst och som du nämner så är detta endast småperverst/smygperverst.

What the f... ? Den här tråden levererar. 😂

Medlem
Medlem

Påminner om de här flashspelen man spelade som tonåring... Eller menar förstås de flashspelen ens kompisar spelade som man bara hörde talas om!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Märkligt upplägg. Det låter som tjejen / tjejerna är med på trossamlarfetishen? För varför skulle de få för sig stoppa upp trosor på alla möjliga ställen, inte minst en nallebjörn och sy igen den?

Förstår att det är ett oseriöst och humorladdat fantasyspel. Det skulle bli ett ramaskri ifall det visade sig ligga en svensk utvecklare bakom idéen.

Vad blir det för betyg då?

Tjejerna i spelet är med på det, lite så där. Allt på en fin gräns.

Och utvecklarna är givetvis inte svenska, haha.

Betyget är svårt. Jag hade önskat jag kunnat ge spelet mer tid; samla alla trosor. Få flera olika slut. Men var tvungen stresspela så jag kunde radera det, då mina barn spelar på Switch.

Men säg… 6 av 10 trosor då.

Skrivet av Phyrr:

Jag vill också veta betyget. Ser ut att vara fina miljöer och så. Förvånande att detta finns till Switch (finns på Steam). Dock är jag inte målgruppen för detta, spelar bara denna typ av spel om det är all out hyperperverst och som du nämner så är detta endast småperverst/smygperverst.

Då ska du inte spela det om du suktar efter tyngre grejor.

Medlem

Tänkte först, är det någon från flashback som har felpostat här när jag såg rubriken haha. Det var innan jag fattade att det var
en spelrecension! Väldigt fint tecknad grafik iaf, det får man ge dom

Medlem
Skrivet av Sommarregn9:

Då ska du inte spela det om du suktar efter tyngre grejor.

Tack för varningen, lägger detta på min att undvika-lista

Medlem

Haha vad i allsin dar?! Måste erkänna att nyfikenheten väcktes!

För tankarna till de tidiga tonåren då vi var ett gäng grabbar som fann hentai-spelgenren. Det mesta var förstås fruktansvärt dåligt. Men ett fåtal av dem, som var gjorda med glimten i ögat, hade en oförglömlig charm. Blir nästan sugen på att tests detta för att återuppleva tonårens vansinne, men på ett lite mildare maner.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Medlem

Alltså, det finns mer fullständiga spel upplevelser på Steam i full VR så jag förstår inte varför man vill spela ett 2D spel som går ut på att samla trosor. Kanske för någon med tros-fetish men annars förstår jag inte målgruppen.

(Och LOL på alla memes som folk postar)

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

ZF
Medlem
Fragtjuv

Det är säkert väldigt välgjort men jag hade känt mig alldeles för snuskig ifall jag spelade ett sånt spel.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Releasehästryttare

Fans ett liknande spel till playstation, nån som kommer ihåg vad det hette?

Medlem
Medlem
Skrivet av Devan:

Fans ett liknande spel till playstation, nån som kommer ihåg vad det hette?

Det finns en hel del liknande spel:
https://www.grouvee.com/games/?tags=(Wishlist)%20Physical%20E...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Påminner om de här flashspelen man spelade som tonåring... Eller menar förstås de flashspelen ens kompisar spelade som man bara hörde talas om!

Haha!

Skrivet av Tiggaren:

Väldigt fint tecknad grafik iaf, det får man ge dom

Det är det, det som gör halva spelet.

Skrivet av Nomman:

Blir nästan sugen på att tests detta för att återuppleva tonårens vansinne, men på ett lite mildare maner.

Gör det! Finns till Steam och Playstation också tror jag. Jag spelade det på Switch.

Medlem

Känns väldigt japanskt 😄


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Intressant läsning. Minns att jag läste om spelet när det var nytt.

Skrivet av Phyrr:

Tack för varningen, lägger detta på min att undvika-lista

Då kanske FlipWitch - Forbidden Sex Hex är i din smak.

Releasehästryttare
Skrivet av Sarato:

Intressant läsning. Minns att jag läste om spelet när det var nytt.

Då kanske FlipWitch - Forbidden Sex Hex är i din smak.

Det är inget vidare, spela inte!

Medlem
Skrivet av Devan:

Det är inget vidare, spela inte!

Jag gillade det i alla fall.

Releasehästryttare
Skrivet av Sarato:

Jag gillade det i alla fall.

Medlem

Annars hade jag väl inte rekommenderat skiten?

Releasehästryttare
Skrivet av Sarato:

Annars hade jag väl inte rekommenderat skiten?

I joke, i joke!

Tyvärr väntar vi fortfarande 2024 på ett riktigt bra p**r spel.

Enda som ens är i närheten av bra är Project passion!

Hoppas Captain hardcore blir bra med, önskar att @molotov ger oss en recension av VR versionen...

Medlem

Rytet på stan är att Valves nästa sk fest är en "Pantsu Fest". 50-95% på alla pantsus.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skriv svar